Milyen féktárcsát vegyek hátsó és első tengelyre?
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni.
Milyen féktárcsát ajánlotok hátsó és első tengelyre?
Ezeket nézegettem:
Meg ezt: [link]
Olyat tudok csinálni hogy hátúl 288mm belső hűtésüt veszek, előre pedig 245mm átmérőjűt féktárcsa (tele fajtát)?
Előre vagy hátúlra menjen fel nagyobb átmérő? S milyet rendeljek minél nagyobb annál erősebb?
Vélemény az, hogy:
1.: még mindig nem mondtad, pontosan MILYEN autóról van szó! Vaktában mit mondjunk?
2.: Ahogy már említették, a fék nem játék! Kérdésed és hozzzászólásod alapján nem igazán értesz hozzá, tehát NE BACTASD A FÉKET!! Vidd szakszervízbe az autót.
Úgy tűnik, neked mindegy, hogy hűtött vagy sima, lehet akármekkora az átmérője, és az is tökmindegy, hogy előre vagy átra lesz fölszerelve.
Neked egy a fontos, a MÁRKANÉV!
Na akkor válogass kedvedre:
ATE, Brembo, Maxgear, Remsa, Vaico, Tomex, ABE, Stark, Automega, Jurid, Optimal, Hella, Bosch, Mapco, Textar, SBS, Ferodo, Kamoka, JP-Group, SWAG, Champion, FTE, Blue Print, Fremax, LPR, Triscan, Master-sport, Alanko, Sasic, Valeo, Lemförder, Ridex, ABS, Maxgear, Febi-bilstein, Quaro, Barum.....
Tudod, még nagyon sokat lehetne fölsorolni, de akkor is csak egy darab fém. Bármelyiket választhatod, attól még nem lesz jobb-erősebb féked.
Főleg ha nem is arra a tipusra való.
Viszont a Tesco parkolóba lehet majd arcozni, hogy "nekem Brembo tárcsák vannak az autóba".
És??? ;)
Furcsállom, hogy ennyire mozgat a téma, mégsem értesz hozzá. Írok néhány igaz gondolatot, nem beszólás jelleggel.
1, Én olyan autót még nem láttam, ahol hátul van nagyobb fék. Belegondolsz, fizika. Fékezel, hova bukik az autó? Előre, vagy hátra? Melyik tengelyt kell jobban fékezni? Amelyiken nincs is szinte terhelés igaz? Hát persze. Hátul. Ami kevésbé tapad, mert kvázi felemelkedik. Hát persze hogy ezt kell jobban fékezni...
2, Nem kell méregetni. Erre valók az alkatrészes oldalak szűrői. Beírod gyártási évre, motortípusra az autód, és kidobja, hogy mi kompatibilis vele. De ha bemész egy autóalkatrészeshez, ott is megmondják milyen kell.
3, Nekem is az a sanda gyanúm, hogy téged semmi más nem izgat, csak hogy brembo legyen. Hogy elmondhasd, hogy a szörnyeteged bizony brembo féktárcsákon gurul.
4, Önmagában egy hűtött Brembo féktárcsa semmivel nem lesz jobb mint gyakorlatilag bármi más. Azért mert felteszel egy 14 ezres, meg egy 7 ezres Brembo féktrácsát, semmi különbséget nem fogsz észlelni, mintha akármi más lenne fennt. Még ha fele ennyiért vennél féktárcsát, az is ugyan ilyen lenne. Pláne nem az 1.6-os Passatodnak a gyári féknyergeivel... Azért fékerő növeléshez nem elég 25 ezer Forint, azt lássuk be.
5, Na és ha már 1.6 Passat. 100 lóerő olyan bitang, hogy kell alá a Brembo mi? El is tudom képzelni. Ilyen nagy erőket nem állít meg akármi... Full felesleges. De komolyan.
6, Ha van autószerelő barátod, aki berakja, akkor miért nem bízod rá? Majd ő tudja, hogy mit kell rendelni bele. Amúgy mint említettem, full felesleges itt flancozni. Derítsd ki, hogy mi a gyári, aztán kész.
Bocsi, de az ilyen kaliberű autókba kár a Brembo, meg a Zimmermann kaliberű fék(tárcsa)... Egy 100 lovas kocsin... Pláne így önmagában. Én előbb röhögnélek ki vele :D. Tunerkedni akarsz, de fogalmad nincs a témához. Vegyünk egy hangzatos féktárcsát! Sőt, vegyél mellé K&N légszűrőt is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!