Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 183A1000-res motorhoz, motorfe...

183A1000-res motorhoz, motorfelújítás után milyen olajat javasolnátok?

Figyelt kérdés

A hengerfejet is felújíttattuk, de a hidrotőkék mellett kicsit veszik az olaj, mert melegen enyhén kattog valamelyik/több.


Az első 1000km-re (itt friss olajat kapott), és azóta is (+3000km) Castrol Magnatec C3 5W30t (szintetikus) raktunk, de a következő kör biztosan 10W40 lesz. Legalábbis ezt javasolta egy autószerelő barátom.


Igazából a kérdésem az, hogy maradhat a full szintetikus olaj, vagy teljesen elesleges egy ilyen régi motorba? Lehet esetleg hátránya?


2020. febr. 16. 11:15
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Gyárilag előírt olajat tegyél bele. Az olajok tulajdonsága nem csak a viszkozitásra korlátozódik, hanem egyéb szabványok is befolyásolják. Ilyen az ACEA és az API szabvány, amit minden olaj dobozán feltüntetnek. Ettől eltérni nem ajánlatos, mert károsodhat a motor. A gyári viszkozitástól eltérni sincs semmi értelme. A full-szintetikus olaj viszont lényegesen jobb az ásványinál vagy a fél-szintetikusnál, úgyhogy használd azt.
2020. febr. 16. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

"de a hidrotőkék mellett kicsit veszik az olaj"


Ennél a résznél nekem valami nem kerek. Ha a hengerfej fel lett újíttatva és a szelepszárszimeringek is újak akkor ott semmilyen olajvesztésnek nem lenne szabad lennie. A gond valahol máshol lesz.

2020. febr. 16. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

#1: Köszi. Ehhez a motorkódhoz láttam már 5W40 és 10W40 ajánlást is.


#2: Utólag azt hallottam a gépműhelyről, hogy a blokkokat pöpecül javítják, a hengerfej fejújításban viszont kontárok.


65e forintba került a hengerfej felújítása, előtte is csattogott, most is, csak halkabban lett.

A legvalószínűbb tipp, hogy a furat (vagy több) fala, amikben a hidrotőkék mozognak, ki vannak kopva, és ott elszökik némi olaj meleg motornál, amikor már tágult a fém (ekkor csattog).


Úgy 2 éve cseréltük mind a 16 hidrotőkét, és azóta hozzávetőlegesen 15-17e km-t ment az autó. Ezek közül az egyiket már kézzel össze lehetett nyomni tavaly ősszel, így azt az egyet újra cseréltük.


Egy jó ideig nem szívesen költenék újra komolyabb pénzeket az autóra. Már többször volt síkolva a hengerfej, úgyhogy lehet, hogy használtan kellene vásárolnom egy másikat, azt felújíttatni, jöhet új tömítés, hengerfej csavarok, miegymás. Egy vagyon :) (és nem kis meló)


Ezért némi halk csattogást el tudok viselni (bár valamelyik nap hidegindítást követően elég hangos volt, amit egy közepesen kövér gázfröccs oldott meg).

2020. febr. 16. 12:59
 4/8 anonim ***** válasza:
78%

"A legvalószínűbb tipp, hogy a furat (vagy több) fala, amikben a hidrotőkék mozognak, ki vannak kopva, és ott elszökik némi olaj meleg motornál"


Ez nekem továbbra sem világos. A hidrotőkék felől nem tud az égéstérbe szökni az olaj!

2020. febr. 16. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Nem írtam, hogy a motor felé!
2020. febr. 16. 13:14
 6/8 anonim ***** válasza:
78%
Azt te miből gondolod, hogy a szelepfedél alatt engedi az olajat a hidrotőke?
2020. febr. 16. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
78%
A hidrotőke egy olajos térben van, onnan me tud hova elveszni az olaj :D
2020. febr. 16. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Viszont a hidrotőkébe nyomással kerül olaj :D
2020. febr. 17. 09:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!