Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért a dízelek az "erőgépek"...

Miért a dízelek az "erőgépek" (Traktor, stb. )? A benzin miért nem jellemző?

Figyelt kérdés

Minden "erőgép" dízel. A busz, a traktor, stb.


Ennek tudom, hogy oka van, mert egyszer a buszon hegymenetben hallottam egy magyarázatot, hogy benzinessel nem jutottunk volna fel, de, miért, arra nem emlékszem.


A válaszotokat köszönöm!


2020. febr. 2. 17:33
1 2
 11/18 Mickbro ***** válasza:
49%
A seregben az összes ruszki teherauto benzines volt. ZIL, Ural, Kraz, Gaz 69. Szoval igaz, ha nem szamit a fogyasztas, akkor benzinnel is megy.
2020. febr. 2. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 Mickbro ***** válasza:
49%
Bocs, Gaz 66 a teherauto.
2020. febr. 2. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
29%
Na hát a ruszki gépek aztán nagyon mérvadóak...
2020. febr. 2. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
benzines Kraz, oké... :D
2020. febr. 2. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 Mickbro ***** válasza:
49%
Bocs, a Kraz tenyleg dizel volt.
2020. febr. 3. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 Mickbro ***** válasza:
49%

Hogy a Kraz-os hibámat kiköszörüljem, még egy benzines teherautó: ZIL-135. Ez nem az a "sima" ZIL, nálunk Kaposváron ilyenek szállították a rakétákat.

Hogy mennyire mérvadó nem tudom, de a ruszkik sok mindent benzinnel hajtottak. Talán hidegben könnyebb indítani...

2020. febr. 3. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
89%

Amennyire tudom, az olajválság idején, ezeket az orosz vasakat is, mint a ZIL, fokozatosan elkezdték dízelmotorokkal átszerelni.

Az ok, az olcsóbb üzemeltetés.

A másik, amiért ma is dízelüzeműek a munkagépek, hogy relatív alacsony fordulaton nagy nyomatékot adnak le. Ennek az a következménye, hogy alacsony fordulaton is már relatív nagy a teljesítményük. Egy benzines is jó ugyan erre a célra. Csak ha egy gép megy napi 8-10 órában konstans fordulaton, akkor minek bömböltetni üveghangon mai mércéhez képest horror fogyasztással, hogy hasonlót tud egy dízel 1500-as fordulaton elketyegtetve sokkal kedvezőbb fogyasztással?! Továbbá nagy tömegek megmozdításához, ha nem akarod leégetni a kuplungot, vagy nem akarsz 30 fokozatú bonyolult váltót, akkor megint csak jól jön az alacsony fordulati nagy nyomaték. A mozdonyoknál sem véletlenül a dízelmotor (dízel-elektromos) terjedt el. Benzines mozdonyt én pl még nem láttam.

2020. febr. 3. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
81%
Azt már csak halkan merem leírni, hogy a dízelmotor igazából mindenben jobb, nekünk a dízel aggregátor is sokkal jobban bejött, mint a benzines, de a dízelmotoros autókat is jobban szeretem. Kár, hogy mindet ki akarják nyírni.
2020. febr. 3. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!