Miért a dízelek az "erőgépek" (Traktor, stb. )? A benzin miért nem jellemző?
Minden "erőgép" dízel. A busz, a traktor, stb.
Ennek tudom, hogy oka van, mert egyszer a buszon hegymenetben hallottam egy magyarázatot, hogy benzinessel nem jutottunk volna fel, de, miért, arra nem emlékszem.
A válaszotokat köszönöm!
Hogy a Kraz-os hibámat kiköszörüljem, még egy benzines teherautó: ZIL-135. Ez nem az a "sima" ZIL, nálunk Kaposváron ilyenek szállították a rakétákat.
Hogy mennyire mérvadó nem tudom, de a ruszkik sok mindent benzinnel hajtottak. Talán hidegben könnyebb indítani...
Amennyire tudom, az olajválság idején, ezeket az orosz vasakat is, mint a ZIL, fokozatosan elkezdték dízelmotorokkal átszerelni.
Az ok, az olcsóbb üzemeltetés.
A másik, amiért ma is dízelüzeműek a munkagépek, hogy relatív alacsony fordulaton nagy nyomatékot adnak le. Ennek az a következménye, hogy alacsony fordulaton is már relatív nagy a teljesítményük. Egy benzines is jó ugyan erre a célra. Csak ha egy gép megy napi 8-10 órában konstans fordulaton, akkor minek bömböltetni üveghangon mai mércéhez képest horror fogyasztással, hogy hasonlót tud egy dízel 1500-as fordulaton elketyegtetve sokkal kedvezőbb fogyasztással?! Továbbá nagy tömegek megmozdításához, ha nem akarod leégetni a kuplungot, vagy nem akarsz 30 fokozatú bonyolult váltót, akkor megint csak jól jön az alacsony fordulati nagy nyomaték. A mozdonyoknál sem véletlenül a dízelmotor (dízel-elektromos) terjedt el. Benzines mozdonyt én pl még nem láttam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!