Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért a dízelek az "erőgépek"...

Miért a dízelek az "erőgépek" (Traktor, stb. )? A benzin miért nem jellemző?

Figyelt kérdés

Minden "erőgép" dízel. A busz, a traktor, stb.


Ennek tudom, hogy oka van, mert egyszer a buszon hegymenetben hallottam egy magyarázatot, hogy benzinessel nem jutottunk volna fel, de, miért, arra nem emlékszem.


A válaszotokat köszönöm!


2020. febr. 2. 17:33
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
A nyomaték csak egyik dolog a másik inkább a fogyasztás.
2020. febr. 2. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
36%
Fogyasztás miatt.
2020. febr. 2. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
72%
Nyomaték, fogyasztás
2020. febr. 2. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
40%

Sokkal alkalmasabb a dízelmotor a nehéz munkavégzésekre. Egyrészt jobb a hatásfoka a gázolajnak, ebből adódik a kisebb fogyasztás. Másrészt a nyomatéka nagyobb (turbóval és turbó nélkül egyaránt), és jellemzően alacsonyabb fordulaton adja le. Harmadrészt a munkagépeknél sokszor előfordul, hogy ugyanazon a fordulaton megy órákig, ezt a dízelmotorok imádják, a benzinesek kevésbé alkalmasak erre (bár azok is bírják).

Van még egy olyan is, hogy a dízelmotornak minden alkatrésze sokkal erősebb, több anyag van úgymond benne, mint egy benzinesben, a működési elve alapján. Ezáltal sokkal hosszabb élettartamuk is lesz, mint a benzineseknek, ez optimális esetben így is szokott lenni. Márpedig egy rendesen kihasznált munkagépb pár év alatt nagyon sok üzemórát teljesít.

Amúgy egy busz megfelelő erősségű benzinmotorral is elmenne bárhol, a hozzá megfelelő váltóval (ugyanis a sebességváltó a minden, ez munkagépeknél kiemelkedően fontos). Csak hegymenetben lehet 80 litert enne,egy dízel 30 literjéhez képest.

2020. febr. 2. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
86%

"Egyrészt jobb a hatásfoka a gázolajnak"

A gázolajnak milyen hatásfoka van? Gépeknek van hatásfoka, anyagoknak önmagában nincs. Te szerintem arra gondoltál, hogy egységnyi mennyiségnek magasabb az energiatartalma + a dízelmotornak jobb a hatásfoka. Több hasznos mechanikai energiát és kevesebb hulladékhőt termel.

2020. febr. 2. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
30%
Örülök, hogy csak ennyibe tudtál belekötni. Igen, a gázolajnak nagyobb az energiatartalma, ezáltal a motornak nagyobb a hatásfoka. Erre gondoltam, igen.
2020. febr. 2. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
42%

Nagyon egyszerű oka van:

a dízelmotor fajlagos fogyasztása jobb, olcsóbb az üzemeltetés.


Amíg a dízelmotorok nem voltak elég fejlettek addig ugyanezeket benzinmotorral oldották meg és akkor is feljutottak a hegyre.


A "nyomatékhuszároknak": van a motor mögött egy nyomatékváltó vagy tévedek? :D

2020. febr. 2. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
79%
Mondjuk ez a nyomatékhuszározás.... Azért csak nem mindegy, hogy mi az alap, ezen a vonalon tehetnének egy 16.000-ret pörgő motorkerékpár motort is munkagépbe, nyomatékváltóval abból is ki lehet hozni annyit, hogy egy traktort is kiszolgáljon, csak mi értelme lenne, ha egyszer van egy alapból relatíve nyomatékosabb motortípus?
2020. febr. 2. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
nyomatékváltóhuszárnak: A karakterisztika sem mellékes...
2020. febr. 2. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

#8:

"Azért csak nem mindegy, hogy mi az alap, ezen a vonalon tehetnének egy 16.000-ret pörgő motorkerékpár motort is munkagépbe"


Tehetnének, de az már nettó hülyeség lenne. A hőskorban a benzines munkagépmotorok nagyok voltak és keveset forogtak.


#9:

"A karakterisztika sem mellékes..."


Munkagépekbe nagyon sokáig szívódízelek kerültek, ahogy buszokba és teherautókba is,bár Európában a közutakról ezek már a 90-es évek közepére kihaltak és beütött a downsizing,szerintem ma már csak SK Mercedesekből látni szívót - meg persze Ikarusból - Ázsiában elég sokáig futottak munkagépekben és teherautókban a baxomnagy szívó motorok, asszem ezeket még gyártották 2000 után is (16-24-38 literes bazinagy V8-12-24-es szívódízelek alig 400 lóerő teljesítménnyel ).


Ha a teljesítmény/nyomaték diagramról törlöd a számokat akkor meg nem mondod hogy az most egy munkagép 13 literes szívódízele vagy egy 2 liter ford benzinmotor.


Lehet össze vissza vekerázni, azért dízelek ezek mert mert a modern dízelek ilyen felhasználás mellett durván kevesebbet esznek, mint egy benzinmotor.


Ahol nem számít a fogyasztás ott még mindig vannak egyéb megoldások, pl az M1 Abrams sem dízel hanem gázturbinás, csak annál a karbantartás és a fogyasztás az nem tényező.

2020. febr. 2. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!