Mennyiben befolyásolja az elektromos autók hatótávolságát a külső hőmérséklet és a sebesség?
Két forrásból szedtem:
Egyrészt a Green Car Reports összeállított 561 kanadai Nissan Leaf utazást különböző hőmérsékleten. -30 fokban a hatótáv 30%-al csökkent a +20 fokoshoz képest.
Másrészt én saját magam is svédországban élek és elektromos autóm van, egy Tesla Model 3. Saját magam is tapasztalom hogy igen kb annyit csökken a hatótáv.
Egy fontos dolog amit tudni kell az az hogy mivel az elektromos autó éjjel töltődik így reggel is be van dugva a konnektorba. Reggel mielőtt indul az ember a kocsi a hálózati áramról melegszik így az a -20-ról +20-ra melegítés nem csökkenti az aksi töltöttségét. Minden reggel egy teli töltött és MELEG autó vár rám.
Azok a 40%-os csökkenésü cikkek mind olyan autókról szólnak amiket jéghidegen indítottak és aksiról melegítették magukat utána. De az elektromos autókat nem így használják. Miért ülnék reggel jéghideg kocsiba (és kaparjam a szélvédőről a jeget) mikor fincsi melegen is tud rám várni a kocsi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!