Mennyiben befolyásolja az elektromos autók hatótávolságát a külső hőmérséklet és a sebesség?
Nagyban.
110 felett elkezd jelentősen csökkenni a hatótáv.
És a fűtés is elég sokat fogyaszt.
Kezdjük ott, hogy az elektromos autó nem pályára, és nem hosszú távra való... Városban belül, esetleg agglomerációból ingázni, de kész itt kifújt.
Ez alapján, teszem azt keletről megyek Budapesten keresztül a Balatonra, bőven nem elég a hatótáv, akkor álljak neki töltögetni Miskolcon, majd talán kibírja Bp-ig, ha nem álljak meg Gyöngyösön is töltögetni, majd Fehérváron, végül teszem azt Keszthelyen, hogy ott helyben tudjak furikázni? Kinek van arra ideje... főleg ha hamarosan fizetős lesz (meg talán sok helyen már az ).
Az elektromos autó általában nem arra való, hogy 140-nel autópályán távolabbi úti cél felé utazz. Erre még ma is az agyonfújjolt dízel a legoptimálisabb. Jelenleg egy elektromos autónak városban, vagy agglomerizációbál a városba bejárni van értelmes létjogosultsága.
Nagy tempónál és hidegben jelentősen csökken az elméleti hatótáv.
-30 fokban kb 30%-al csökken a hatótáv.
130 km/h sebességgel is kb 30%-ot csökken a hatótáv.
Természetesen ezek autó típustól függőek.
A mai modern elektromos autóknak sokszor 300-600 km a hatótáva ezért ezek a csökkenések már egyáltalán nem annyira zavaróak mint annó öt éve mikor még úgy 150 km körül volt. Most már hosszú autópályás utazás sem probléma.
A fűtéses dologgal az a helyzet, hogy a belsőégésü motor ijesztően sok felesleges hőt termel, ezt kihasználva fűtjük fel az autóinkat télen. Az elektromosnak meg majdnem tökéletes a hatásfoka, nincs semmi felesleges hő, ezért a fűtés az plusz energiát jelent a hajtáson kívül. Lásd a belsőégésű motoroknál is a légkondi kb 5-10%ot dob a fogyasztáson, egy jó elektromos autónál a fűtés is kb ennyit dob a fogyasztáson, nem többet. És városban is az elektromos sokat eszik, autópályán sem eszik sokkal többet.
Egy olyan autó, mint pl a Porsche Taycan, már autópályán se fog szenvedni 140el, a hosszú áttétel miatt. Ez csak egy átmeneti időszak, hogy az elektromosokban nincs váltó, ha lesznek hosszabb áttételek az elektromos autókban is, akkor simán tartható lesz a 140-150 km/h normális hatótávval. A Tesla Model S már váltó nélkül is jól bírja a 140et, lásd Becsületesnepper túráját.
"-30 fokban kb 30%-al csökken a hatótáv."
Ezt a baromságot, meg a többit, amit még írtál, honnan szedted? Kisujj, ugye? Más nem lehet. Ha valamihez nem értesz, ne szólj hozzá, mert megzavarod a kérdezőt. Már tartós 7 fok alatt 41%-ot veszítenek az elektromos autók a hatótávukból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!