Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az normális, hogy egy bő 3...

Az normális, hogy egy bő 3 éves akkumulátort mínusz 5-6 foknál az autó napokig való állása után tölteni kell, vagy be kell vinni meleg helyre, hogy ne merüljön le?

Figyelt kérdés

Van egy 2003-as Suzuki Swift Sedan autó, benne egy 2016-os akkuval. 2016 óta az indulásokkal nem is volt baj.


Most ősszel októberben egyszer csak csinált olyat, hogy otthon az udvarba való beállásnál véletlenül lefulladtam, de újraindítani nem tudtam, csak kerregés volt. Pedig előtte fél órát autóztam. Feltettem tölteni az akksit, és a mutató a piros tartomány közelében volt, mintha lemerült volna. Egész nap töltöttem, estére a zöld tartományba ért a mutató, a kocsi pedig be is indult, mint a kis angyal.


Hetekig megint simán indult mindig, aztán úgy november vége felé megint csinált egy ilyet, hogy éppen leálltam valahol fél órás autózás után /ez már nem lefulladás volt, hanem normális megállás, mert dolgom volt/, aztán mennék tovább és egyszer csak nem indult be. Segítettek bevontatni, közben beindult, saját lábon hazamentem. De érdekes, mert az akksit fel se raktam tölteni és megint hetekig nem volt indulási probléma.


Aztán karácsony előtt pár nappal a bevásárlóközpont parkolójába beállva ismét lefulladtam véletlenül. Beindítani ismét nem sikerült. Már majdnem beálltam a parkolóba, így csak 1-2 métert kellett kézzel beljebb tolni. Mire kijöttünk az Auchanból 1-másfél óra múlva /vettünk azért bikakábelt is a biztonság kedvéért/, pöccre indult ismét, mintha mi se történt volna.


Utána szentestétől 30-áig állt 6 napot, reggel néha mínuszok is voltak. 30-án beindítom próbaképpen és nem indult. Oké, betudtam ezt a hosszabb állásnak és a reggeli hidegeknek. Akksi megint fel tölteni, utána simán indul ismét.


Tegnap délelőtt ismét beindítom kb. másfél nap állás után: simán indul. Igaz, volt vagy 4-5 fok. Ma reggel 9 órakor megint indítom: nem indul. Bár most mínusz 5 fok körül volt és az ablakok is csontra lefagyva. Akksi megint fel tölteni, most éppen töltőn van.



Korábban kaptam tippeket, mi lehet ez: vagy az önindító koszos/szénkefés vagy akksi cellazárlatos/rossz vagy a generátor haldoklik.

Utóbbit mindenki kizárta, mivel a töltés lámpája nem világít a műszerfalon, ha jár a motor.

Az önindítót kipucolta/átnézte a szerelő.

Marad az akksi.


Bár azt nem értem, hogy valakinek hosszabb állás után nagy hidegben is beindul a kocsija, anélkül, hogy bevinné az akksit a lakásba. Valaki meg arra esküszik, hogy ki kell venni nulla fok alatt és bevinni.

Valaki azt mondja, hogy 3 éves akksi már kuka. Valaki azt, hogy 3 éves még egyáltalán nem öreg. Most akkor mi az igazság.


Bár gondolom, itt is eltérő válaszokat fogok kapni, de azért köszönöm előre is! BÚÉK amúgy mindenkinek!



2020. jan. 2. 11:17
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

Ha szar lesz az akksi, akkor egy ilyet tervezek bele venni:

[link]


Vartáról sok rosszat még nem hallottam. És 54Ah 530A csak tovább bírja majd. Nagyobbat viszont már nem tudok majd beletenni, mert fizikailag nem fér be a helyére. Azért 210 mm-nél hosszabb ne nagyon legyen... mert hozzáér a ventillátor lapátja.

2020. jan. 2. 13:32
 12/18 A kérdező kommentje:
Hát nem tudom. Mondom, az önindítót megnézték és kitakarították a műhelyben, elvileg. Mindenesetre nem veszem meg ezt a Vartát ész nélkül, egyelőre teszek majd egy újabb látogatást a szervizben.
2020. jan. 2. 13:35
 13/18 dirtboy ***** válasza:
100%

Pici az indító árama.

annál kevésbe viseli meg az aksit az indítás minél nagyobb a kapacitása tehát az hogy hány Ah-ás az aksi.

indításhoz pedig fontos az indító áram, a te aksid 400as,lehet venni ilyen méretben és kapacitásban 520-530A indító áramút is.

Pl varta c30 silver dynamic, vagy ha boscht akarsz akkor nem s3 sorozat hanem s4 vagy inkább s5 sorozat.

Javaslom azonban hogy nézd meg az autódban milyen méretű aksit tudsz betenni, mert ha esetleg nem csak 207mmes aksi jöhet szóba akkor érdemesebb lenne nagyobbat bele tenni. Ha pl egy 242mmes bele férne máris ugyan azért a pénzért vehetnél egy exide premium 64Ah 640A indító áramu aksit.

2020. jan. 2. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


A 240 mm már sajnos szerintem sok lenne helyben. :(

2020. jan. 2. 13:44
 15/18 anonim ***** válasza:
Vegyél Exide akkut, az bírta 8 évig, a mostani már ötödik éves , de a kamionokban is ez vált be a legjobban.
2020. jan. 2. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Exide aksit vegyél, a lehető legnagyobbat, ami kulturáltan elfér a régi helyén. Volt már sokféle aksink, de amit a gyár tesz bele az verhetetlen(hét évig működött egy indiai aksi) most Exide van benne. Verhetetlen.
2020. jan. 2. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
Nekem az 1.2 Renaultban 47 amperes, 11 éves akku van, sosem volt töltve vagy bikázva. Ráadasul sokat használom rövid utakra ilyenkor télen, mikor fázok a biciklin. Szóval nem az akkuk szarok. A te autód valahol eszi az áramot, és azért megy 3 év alatt tönkre, túl sokszor le lett merítve. De lehet a generátor sem száz százalékos már.
2020. jan. 2. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
50%

Igen, mérd le, hogy fizikailag mekkora fér bele és akkorát vegyél minél nagyobb Ah-val és indítóárammal!


Márka annyira nem lényeg szerintem, de azért ne a leggagyibbat vedd.


Banner starting bull sem valami nagy márka, mégis kihúzott 8 évet.


Én lopásbiztos akksit tettem bele :D

Csak úgy lehet kivenni ha az ember leszedi a motorháztetőt, különben nem jön ki akkor nagy dög.

2020. jan. 2. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!