Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az normális, hogy egy bő 3...

Az normális, hogy egy bő 3 éves akkumulátort mínusz 5-6 foknál az autó napokig való állása után tölteni kell, vagy be kell vinni meleg helyre, hogy ne merüljön le?

Figyelt kérdés

Van egy 2003-as Suzuki Swift Sedan autó, benne egy 2016-os akkuval. 2016 óta az indulásokkal nem is volt baj.


Most ősszel októberben egyszer csak csinált olyat, hogy otthon az udvarba való beállásnál véletlenül lefulladtam, de újraindítani nem tudtam, csak kerregés volt. Pedig előtte fél órát autóztam. Feltettem tölteni az akksit, és a mutató a piros tartomány közelében volt, mintha lemerült volna. Egész nap töltöttem, estére a zöld tartományba ért a mutató, a kocsi pedig be is indult, mint a kis angyal.


Hetekig megint simán indult mindig, aztán úgy november vége felé megint csinált egy ilyet, hogy éppen leálltam valahol fél órás autózás után /ez már nem lefulladás volt, hanem normális megállás, mert dolgom volt/, aztán mennék tovább és egyszer csak nem indult be. Segítettek bevontatni, közben beindult, saját lábon hazamentem. De érdekes, mert az akksit fel se raktam tölteni és megint hetekig nem volt indulási probléma.


Aztán karácsony előtt pár nappal a bevásárlóközpont parkolójába beállva ismét lefulladtam véletlenül. Beindítani ismét nem sikerült. Már majdnem beálltam a parkolóba, így csak 1-2 métert kellett kézzel beljebb tolni. Mire kijöttünk az Auchanból 1-másfél óra múlva /vettünk azért bikakábelt is a biztonság kedvéért/, pöccre indult ismét, mintha mi se történt volna.


Utána szentestétől 30-áig állt 6 napot, reggel néha mínuszok is voltak. 30-án beindítom próbaképpen és nem indult. Oké, betudtam ezt a hosszabb állásnak és a reggeli hidegeknek. Akksi megint fel tölteni, utána simán indul ismét.


Tegnap délelőtt ismét beindítom kb. másfél nap állás után: simán indul. Igaz, volt vagy 4-5 fok. Ma reggel 9 órakor megint indítom: nem indul. Bár most mínusz 5 fok körül volt és az ablakok is csontra lefagyva. Akksi megint fel tölteni, most éppen töltőn van.



Korábban kaptam tippeket, mi lehet ez: vagy az önindító koszos/szénkefés vagy akksi cellazárlatos/rossz vagy a generátor haldoklik.

Utóbbit mindenki kizárta, mivel a töltés lámpája nem világít a műszerfalon, ha jár a motor.

Az önindítót kipucolta/átnézte a szerelő.

Marad az akksi.


Bár azt nem értem, hogy valakinek hosszabb állás után nagy hidegben is beindul a kocsija, anélkül, hogy bevinné az akksit a lakásba. Valaki meg arra esküszik, hogy ki kell venni nulla fok alatt és bevinni.

Valaki azt mondja, hogy 3 éves akksi már kuka. Valaki azt, hogy 3 éves még egyáltalán nem öreg. Most akkor mi az igazság.


Bár gondolom, itt is eltérő válaszokat fogok kapni, de azért köszönöm előre is! BÚÉK amúgy mindenkinek!



2020. jan. 2. 11:17
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%

3éve vetted nem tudni elotte mennyit ált pluszba.

De a "mai akksik max 2-4évet bírnak.

Ahogy jonnek a hidegek egyre többször fogja csinálni.

2020. jan. 2. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
92%

Mekkora akksi?


Egy kis 45Ah-s nem húzza sokáig.

Egy 95-100Ah-s simán elmegy 6-8 évet is akár.


Anno a benzines autómban a kis 45-ös Bosch is kifeküdt 2-3 év alatt.

Aztán a dízel autómban a 95Ah-s Banner 6 vagy 7 évig bírta, tavaly vettem 100Ah-st bele... jó kis 25kg-os dög :D

2020. jan. 2. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%
3 éves aksi lehet már rossz. Nem tudjuk mennyit mentél rövidtávokat. Lehet kicsit rosszabb minőségű az adott példány. Gyári első aksival én 8 évet mentem el de az utána lévők max 4 évet bírtak. Inkább mostmár október elején cserélem ha elmúlt 3 éves, nem várom meg a hidegeket, mert ha munkába kéne menni és nem tudok akkor többet bukok mint az aksi ára.
2020. jan. 2. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
Lehet hogy tölt a generátor , de azt is megkellene mérni hogy mennyit tölt.
2020. jan. 2. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%
Gyári első akksi volt a favorit 9,5 év...amúgy mind1 milyet veszünk az autókba (bosch,varta,banner stb 3-4 év és csere)
2020. jan. 2. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%
nálunk idén télen döglött be a még gyári akksi. 2011-es dízel focus. egyszercsak nem indult be reggel a hidegben.
2020. jan. 2. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
100%
Nem normális, vegyel újat
2020. jan. 2. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Bosch akksi, 54Ah 400A S03 002


Konkrétan ez: [link]


Valaki jókat ír róla, valaki szidja. Nekem eddig 3 éven keresztül semmi bajom nem volt vele. Írják, hogy a folyadékszintet nem lehet benne ellenőrizni, mert zárt...

2020. jan. 2. 13:12
 9/18 A kérdező kommentje:
45 Ah, bocsi, elírtam. :)
2020. jan. 2. 13:28
 10/18 anonim ***** válasza:

Ez nekem inkább érintkezési vagy önindító hibának tűnik. Ellenőrizni kellene a testkábeleket, a motoron és a karosszérián is.

Egy rossz akku nem javul meg 1,5 óra vásárlás alatt.

2020. jan. 2. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!