Német prémium trió rangsor?
Személyes véleményetek alapján, Mercedes vs audi vs bmw? Mi a sorrend? Tapasztalatok? Porsche-t direkt nem írom ide, azért az egy másik liga már..
Nálam: merci - audi - bmw
#9
Azt a több évtizedes marketinget tradíciónak hívják, és bizony ezeknek a márkáknak a közönsége (aki láthatóan nem te vagy) értékeli is. De nem várom el tőled hogy ezt megértsd.
Én magasról le... a tradíciót.
Ha valami jó az jó, akár 2 éves akár 100.
Beülsz egy vadi új Mercibe brutális milyen élmény.
Más persze, amikor a lakótelepi susogós melegítős Lacika megveszi a 30 éves lefingott 1.9 tádéí ódit, és elvisz vele egy körre. Ott felvetődhet a kérdés, hogy mitől prémium ez, a 10 éves swiftem ugyan ezt tudja.
A Mercedesben vannak jó holmik, anyaghasználat, illesztések is jók a komolyabb autóiknál, én kiállításon néztem bele felső kategóriás német autók belterébe, kis pénzű embernek szinte mindegy is lenne melyikbe ül bele, ha megtehetné, mégis nekem a sportosság a fontos, így a Mercedest venném ha nagyon megtehetném, utána a Bmw-ből egy 3-as vagy 5-ös gépet, a hátsókerék miatt.
Az hétköznapi Audik játékautók a másik kettő mellett szerintem, felejthető formákkal dolgoznak a mai napig.
Audiban a quattro hajtás tetszik. Nekem a bmw a legutolsó a listámon, mert semmi újítás nincs benne, belülről ugyan olyan, mint 20 évvel ezelőtt, csak bevágtak egy tabletet középre.
Na jó, az új 8-as meg m760li jöhetne :D
A Mercedes és a BMW egymással rivalizál, ezt még a modellciklusaikon is észre lehet venni, illetve a technikai fejlesztések is valahogy mindig adok-kapok szinten mennek, Audi meg örök harmadik ilyen téren, egyenrangúnak mondják, de valójában azért a " két nagy " az a Mercedes és a BMW.
Egyszer valaki megjegyezte viccesen, hogy az Audi egy nagyra nőtt VW ami BMW akart lenni. :D
Kedves kérdező... egy ilyen csillagos kotla mitől lenne "brutális élmény"?
2-3 évvel ezelőttig úgy néztek ki belül mind ahogy a '74-es ződséges.. most meg olyan belül mint amikor a konyhapultra odatámasztasz 2 tabletet magad elé.
De ez csak egy dolog.
Az is, hogy van olyan merci szervíz amelyiknek saját parkolóháza van tele javításra váró szeméttel.
Plusz az összes rohad,csak nem látod,mert a német prémium jellemzően belülről kezd rohadni, mire meglátod a küszöbön, addigra már elpusztult a java. Meg ajtó kellős közepe rohad levelesre? MIVAAAN? :D :D
Germánföldön az egyetlen premiuma menetdinamikája, és a gyár patinája miatt az a Porka. bár miótanem csak sportkupék mennek azóta ott is csökken a renomé. :)
3 gondolat:
1) Az a baj, hogy a németek maguk is addig-addig foglalkoztak ezzel a házon belüli vetélkedéssel, míg a külvilág elment mellettük, szóval lehet itt rangsorolni, de ma már nagyon nincs meg az a technikai előnyük, mint ami megvolt mondjuk az ezredforduló környékén: a Volvo, Lexus, Alfa Romeo, Jaguar, de még az Infiniti is sok területen felzárkózott vagy lehagyta őket, míg a németek azzal voltak elfoglalva, hogy minél több modellt gyártsanak (az Audinak 2015 környékén azt hiszem 40 féle különböző típusa volt, de a Mercinek sem sokkal kevesebb - ehhez képest a többi prémium autó gyártó soha nem kínál 10-nél több karosszéria kialakítást).
2) Rátesz egy lapáttal, hogy ez a német viaskodás egy kicsit kamu is, ami a rajongóknak szól - mert míg a vásárlók azzal vannak elfoglalva, hogy Audi, Merci vagy BMW addig természetesen szóba se jön, hogy esetleg Mazda, Subaru vagy Honda is lehetne a kérdés. Erre rájöttek a németek is és olyan kartellezést levágtak, hogy az EU nem is merte őket megbírságolni, csak az emissziós fejlesztések halogatása miatt, mert ha az összes többi kérdésben is a dolgok végére jártak volna akkora büntetést kellett volna kiszabni, hogy bele is rokkan a német gazdaság. De bizonyosan előre egyeztették a csomagtartók méreteit, vezetést segítő rendszerek viselkedését, multimédiát, motor méreteket, modell életciklust: ezek olyan kérdések voltak, amiben nem akartak egymással konkurálni, így magasabb lehetett az autónkénti haszon.
3) Az előző ponthoz hozzájön, hogy a Mercedes volt az, akinek ebből elege lett és ő dobta fel a versenyügyi hatóságoknál a társait (nem véletlenül van most a cég kicsit a másik kettő bögyében), így ha a termékek minőségére nem is, de a cégvezetés gondolkodására talán merném azt mondani, hogy egy kicsit a többiek előtt jár és észrevették, hogy tartósan nem lehet szemetet eladni Made in Germany emblémával. A BMW-t raknám másodiknak, de csak azért, mert az Audit teljesen leamortizálta a VW az elmúlt években. Elmaradtak a modellváltások, öreg, piacon már elavultnak számító típusokat gyártanak, nem próbálkoznak új üzleti modellekkel, minden második hír leépítésekről szól: annál a márkánál nagyon nincs minden rendben és még szerintem nincsenek a gödör alján. Nem is igazán látom bennük, hogy a vállalati kultúrájuk kompatibilis lenne a 21. századdal - megszűnni persze biztos nem fognak, de a többiek farvizén evezni azért nem lehet tartósan, mert most már nem fognak együttműködni.
Audi - Mercedes - BMW, ez az én sorrendem. Mindhárom márkából volt már több autóm is, tudom miről beszélek.
Audi és felejthető forma? Pont ez a lényege, ők visszafogott, letisztult formát gyártanak, de pont emiatt nagyon időtálló is.
Volvo, Infiniti elhúzott a német trió mellett?Pont hogy a 2000res évek azt bizonyították be, hogy más márka labdába sem rúghat a trió mellett :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!