Miért fenntarthatatlan egy új autó?
Tegyük fel hogy valaki vesz egy új, alsó-középkategóriás 4.5 milliós autót, átlag használatra.
Kp-ra megveszi, biztosítást köt rá.
Egyéb kiadása gyakorlatilag nincs, évente egy kötelező szerviz, ami egy ilyen autónál nem hatalmas összeg.
Az értékvesztést most ne számoljuk, egy ilyen olcsó autónál nem olyan vészes amúgy sem.
Tehát van egy új autója, tudja hogy van karbantartva, garanciális évekig.
Tehát miért kerül többe egy új, évekig hibátlan autót fenntartani mint egy 20 éves használtat?
7-esnek nincs igaza
arra a 170 ezer km-es kocsira majd most kell elkezdened költeni
a rengeteg drága, kopó alkatrész kb. ennyi km futásra lett tervezve, még 10-20 ezer km és alaposan a zsebedbe kell nyúlnod... na nagyjából ilyenkor szokták eladni az autókat...
Amit itt olvasol, azt kezeld kritikával! Nem szentírás. Sokszor nem reprezentatív és nem is tárgyilagos. A vakbelemet sem műteném meg az alapján, amit ezen az oldalon ír a nagy többség.
Lassan két éve hogy új autót vettem. Az itt is olvasható károgások ellenére abszolút nem bántam meg. Még mindig évekig garanciális, fiatal autó, kevés km-rel. Az igényeimet tökéletesen kielégíti.
Nem olyan ritka típus, 490db van belőle a hasznaltauton jelenleg. Abból a motorból, amivel én rendeltem, 1 db van fent eladó. Ez viszont már 4 éves, már nem garanciális, dupla annyi km van benne mint az enyémben, felszereltségben is elmarad. Ennek ellenére most eléggé fent vannak a használt autó árak. Ezt a példányt mindössze 28%-kal kínálják olcsóbban, mint amennyiért rendeltem annó a sajátomat. Ráadásul, ez rendszám alapján lekérdezve, külföldről behozott autó.
A lényeg, nem sokat buknék rajta ha most eladnám. Ami eszem ágában nincs! Majd talán 10 év múlva beszélhetünk róla...
Ez előtt használt autóm volt. Eddig semmivel nem költöttem rá többet. Szerencsére az előző sem volt túl beteges, de azért erre-arra kellett időnként költeni. Az újra egyedül a biztosítás, adó ami valamivel több. De ez az éves szinten néhány tízezer forint nem az az összeg, ami eltántorított volna az új autó vételétől.
11 es. 180 ezer km, és majd kb 200 nál kell rajta először vezérműláncot cserélni. Szívó 1.4 es benzines motor. 400-500 ezret elszalad simán. Majd 200 ezer felett lesz egy kuplung csere esetleg. Azt más nem nagyon van ami tönkremenjen a motorján. Max kis pitty puttyok. Futóműre lehet költeni majd egy 50-100 at max. És akkor az megint sokáig még patika. Első féktárcsákat cseréltem rajta eddig. Hátsó dobfékeket majd 200 ezer után. Amiket elsoroltam. 200-300 ezer közt megáll. És még sokáig bírni fogja.
Szerintem ez teljesen reális. Egy használtra rá lett volna költve ezen kívűl több száz ezer.
"Egy új autót amikor hazaviszel, attól kezdve majdnem felét éri csak."
milyen fura, én ezekkel az autóhirdetésekkel sosem találkozom :((((((
lehet nem is igaz?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!