Miért mondják sokan hogy egy új autó (pl. Vitara, Astra) fenntarthatatlan és hogy milliós fizetések kellenek hozzá?
Nem tudom... én nem tapasztalom ezt. Pedig ilyen autóm van. Most 1,5 éves. Eddig egy kötelező szervizen vagyok túl, kb 30eFt értékben. Az autó vételárán felül egy szett téli kerékgarnitúrát vettem, felnistől, szenzorostól. Ezt egy öreg használt autóra is megvettem volna. Autópálya díj évente 20eFt, de ez megint csak autófüggetlen. Adó évente 40e, kötelező 60e. Casco első évben teljes körűre 10%/100eFt önrésszel 120eFt volt, de ezt sokallottam. 2. évtől csak lopásra és elemi kárra kértem, ez 24e-ből megvan. Más költség nagyon nem volt, tankolom és használom. Az adó és a biztosítás több, mint egy öreg autóra, de szerintem abszolút kibírható az a pár tízezer forint pluszköltség évente.
De azt is írják itt az "okosok", hogy legfeljebb 6 havi nettó fizetésedből szabad csak autót venni. Azaz egy ilyen 5-6 milliós autóhoz havi bruttó 1,5 milliós fizetés kellene. Nem tudom a valóságban mennyien keresnek ennyit (tudom itt szinte mindenki önbevallás alapján ennek a többszörösét keresi), ennek ellenére nem kevés ilyen és jóval drágább autó van az utakon.
Ki mondott ilyen marhaságot neked? Több embert ismerek, beszélgetek is velük néha, egyik nyugdíjazása után 1 évvel cserélte az autóját szalonból Vitara-ra(igaz hogy a Vw polo is 80e km-et ment nála amíg nála volt, azt is újonnan vette)
Másik ember, Renault Megane-t vett ez a harmadik Renault neki, és munkás ruhában jár vele, villanyszerelő alkalmazott.
Van még egy itt lakó, aki Octaviat vett még 2017-ben szalonból, 3 műszakban fényező...
Akiket én ismerek nem képmutató emberek, megmondják mennyit keresnek, ahogy én is megosztom mással.
Egy Suzukin még most is a turbó lehet nagyobb összeg, de mezei szívó motorban nincs túlbonyolítva semmi.
Valakinek már az új autó is egyenlő a BMW-vel.
Egy népautó simán fenntartható még úgy is hogy törleszted rá a hitelt, persze nem nettó 140ezerből...
Az én Hondámban eddig csak kopó alkatrészek lettek cserélve, de szerelőt nem látott, mondjuk ezért is lett japán autóm amiben van is némi ízlés, izgalom.
Autót én csak kpre, igaznak tartom a 3-6 havi fizetéssel az összefüggést...
Tessék végig gondolni Hogy mennyi lesz az ár mire kifizetik a hitelt. Es addigra mennyit er a kocsi?
Mert ostoba emberekkel beszélgetsz, keress okosabb embereket, akik nem mondanak ekkora baromságokat.
Gondolod, hogy akik Vitarával szaladgálnak, mind havi többmilliós fizetéssel rendelkeznek, és csak felvágásból NEM vesznek prémium autót? :-)
"Autót én csak kpre, igaznak tartom a 3-6 havi fizetéssel az összefüggést...
Tessék végig gondolni Hogy mennyi lesz az ár mire kifizetik a hitelt. Es addigra mennyit er a kocsi?"
Azt mért gondolod törvényszerűnek, hogy aki 3-6 havi fizetésénél drágább autót vesz, azt mindenképp hitelből teszi? Én közel nem keresek havi bruttó 1,5 milliót, mégis kp-ra vettem az autómat. De ez alapján egy alap Daciához is bő 700-800e-s havi bruttó fizetés kellene. Ha megnézzük az utakon futó autókat, jellemzően nem csak öreg 20-30 éves olcsó roncsokat látunk. Ezek szerint ilyen jól megy a többségnek ebben az országban, hogy havi milliókat keresnek?
Itt olvasom sokszor gyakorin ezeket a dolgokat.
Ez a 6 havi dolog... még aki nettó 300.000 forintot keres havonta, az sem tud új autót venni 6 havi pénzből, sőt még 1-2 éveset se... pedig az egy jó fizetésnek számít itthon.
Nem gondolom én sem hogy minden Vitara tulaj olyan sokat keresne, de volt aki itt azt írta hogy minimum havi fél millió nettóból vállalna be egy ilyen autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!