Miért fenntarthatatlan egy új autó?
Tegyük fel hogy valaki vesz egy új, alsó-középkategóriás 4.5 milliós autót, átlag használatra.
Kp-ra megveszi, biztosítást köt rá.
Egyéb kiadása gyakorlatilag nincs, évente egy kötelező szerviz, ami egy ilyen autónál nem hatalmas összeg.
Az értékvesztést most ne számoljuk, egy ilyen olcsó autónál nem olyan vészes amúgy sem.
Tehát van egy új autója, tudja hogy van karbantartva, garanciális évekig.
Tehát miért kerül többe egy új, évekig hibátlan autót fenntartani mint egy 20 éves használtat?
Csak itt olvasom az új autós kérdéseket és mindenki azt írja hogy drága és fél milliós fizetés alatt még egy új Swiftet sem vennének.
Ezért merült fel bennem ez a kérdés.
Egy új autót amikor hazaviszel, attól kezdve majdnem felét éri csak.
Egy jó állapotban lévö 2-5 éves autó jóval kevesebb és a minösége nem rosszabb (feltéve, hoyg rendesen lett szervizelveI, azaz jóval ekvesebbet kell érte kiadni.
A legtöbb embernek nincs annyi pénze, hogy egy teljesen új autót ki tudjon fizetni, emellett ha valamiért el akarná adni, igen sokat vesztene rajta.
Egy 15-20 éves autót azonban tényleg nem éri meg megvenni, mert arra folyamatosan rengeteget kell költeni és mégsem megbízható.
Nem fenntarthatatlan ha már ki van fizetve és garanciális hiszen csak tankolni és olajat cseréltetni kell, inkább az hogy nem a legelőnyösebb anyagilag.
Az értékvesztéssel kell számolni, hiszen kifizetsz érte 4,5 milliót, x év használat után olcsóbban tudod eladni, tehát a 4,5 millió egy részétől elbúcsúztál. Ugyanúgy, ha egy használt autóra pénzt költesz, azt is számolni kell, hiába került az autóba az alkatrész.
Zsebből fizetve sokkal jobban jársz, de ugye a valóságban rengetegen erőn felül, hitelre vesznek autót, ezzel van baj legfőképp.
Egy használt autó minél idősebb, annál több baja jöhet elő, de olcsóbbak az alkatrészek és nagyobb eséllyel nincsenek benne a mai nagyon drága veszélyforrások (kettőstömegű, részecskeszűrő). Ha minden apróságért szakemberhez kell vinni akkor sokat ott kell hagyni, ha magadnak is meg tudod szerelni akkor a règi gombokból fenntartható.
Tudatos választás esetén lehet olcsón autókázni, de akit nem érdekel a téma és utánajárás nélkül vesz egy autót, esélyes hogy jobban jár az újjal. Ugye sokaknak beletört a bicskájuk 1-1 ipari hulladékkal (pl Laguna).
Azt se felejtsük el, hogy nem mindegy mennyi a kereseted. Ha csak annyit tudsz megspórolni hogy x évente új autóba ülj és emellett nem tudod a többszörösét félrerakni, akkor nincs értelme csak az autó miatt robotolni, nem életcél az 5-10 évenkénti autócsere.
Szerintem inkább csak az új autó ami fenntartható normális keretek közt. .
Ez pont nem mondható el akármilyen használt autóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!