Valaki elmagyarázná, hogy ez miért van?
Teljesen hülye vagyok a témában, ezért is a kérdés.
Mindenki isteníti a turbó dízeles autókat, hogy azok mennyivel dinamikusabbak meg nagyobb a nyomaték mint egy hasonló lóerejű szívó benzinesnél.
Ezt igy oké elfogadtam, de kivancsiságból megnéztem és például vegyünk alapul egy mk1-es Ceed-et
Az 1.4-es szivó benzinnél 11.7 mp a 0-100
1.6 crdi 14.1 mp a 0-100
Oké ez sok tényezős dolgok, de ezek a gyári adatok ráadásul a dízeles 10 lóerővel és sok Newtonméterrel erősebb, akkor miért lassabb a gyorsulás?!
Nem ezért imádják a turbós autókat? Mert “húz mint az állat”?
Fura, hogy ennyivel erősebb, mégis ekkora különbség van gyorsulásban. Ezt okozhatja a dízel nagyobb tömege. Tippem szerint egy jó mázsával nehezebb lehet a dízel. Ami azért nem kevés.
Amúgy a szívó benzines is gyorsul, csak ki kell nyomni ehhez a szemét. Ki kell húzatni üvöltő motorhang mellett a sebességeket 6000-ig és akkor szedi a pacskert. A dízel azért kellemesebb, mert hasonló gyorsulást kellemesebb 3000, max 4000-es elváltogatásoknál képes elérni. Az alacsony fordulatszám tartományban 1500-2500 még szembetűnőbb ez a különbség. Tehát végülis abszolút értelemben nem dinamikusabb, csak az alacsonyabb fordulatra hangolt motorkarakterisztika miatt érzetre kellemesebb vezetni.
Az 1.4 109 LE, az 1.6 CRDi 90 LE-s. Szóval semmi meglepő nincs ebben.
ui.: Volt 115 LE-s 1.6 CRDi is, de az ugyanúgy ~12 mp alatt van 100-on, mint az 1.4 benzin.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!