Dízel autó, turbó hűtés kell ha nem pályán használom?
Sziasztok
Vásároltam egy 2006 d4d avensist. Ismerősök azzal jönnek hogy figyeljek rá, amikor hazaérek járassam hogy a turbó lehüljön. Kicsit olvasgattam a témában, amit leírtak az reálisnak is tünik józan paraszti ésszel. Ha pályán 13-150el megy az ember, nem tesz jót a turbónak ha azonnal meggálítom a motort. De én autó útón járok munkahelyre, 110km/h ill.a városban 2-3km 50-60 között. Munkahelyen is mire taláok parkolot legalább 1-2 percig vagy állok vay 1ben 10-el közlekedek, otthon mire nyitom a kaput-garázst ismét csa áll min. 1 percet az autó.Ilyen használat mellett mennyire fontos a turbó hűtése? Üdv
"1-2 percet illik ketyegtetni bármely turbós járgányt mielőtt leállítod."
Miért is?
Kérdező:
az autópálya folyamatos 130km/h az az egyik legkímélőbb üzemmód az autónak és a turbónak. Nem igényel folyamatosan nagy töltést, nincs nagy töltőnyomás és fordulatszám ingadozás mint városi használatnál,folyamatos nagy tempó miatt van megfelelő hűtőlevegő áramlás a motortérben.. A turbó pont nem ilyenkor izzik fel vörösre.
Kiállsz a pályáról egy pihenőbe. Az álló autó motorterében megreked a forró levegő, a hűtőventillátor közel sem tud annyi lehevőt áttolni a motortéren, mint a 130-as menetszél. Ebben a helyzetben a legcélszerűbb percekig járatni a járművet alló helyben.. :D
Ha taposva volt akkor szükséges a visszahűtés, ha nem volt taposva - mint abban az esetben amit te is leírsz - semmi extra törődést nem igényel a jármű ás a turbó.
Nem a turbó visszahűtés miatt kell aggódnod, hanem a kokszolódás miatt
"városban 2-3km 50-60 között."
Nem kell még autópálya után se biztos. A Diesel esetén ha elveszed a gázról a lábad nem záródik el a levegő útja és autópályáról lehajtva egy motorfekes lassítás is elég.
Városban meg ne fog az izzani , eleve Diesel hát az nem a túl magas egeshorol híres.
Tudod mit ? Cserélj olajat rendszeresen hogz a turbó és a motor olajzasa rendben legyen és használd boldogan.
Hamarabb fogsz szívni a feltehetőleg Denso befecskendezo rendszerrel és arra fogsz vagyni bárcsak 2 tönkrement turbo lenne mint az, de a turbó nem fog behalni mert nem hutogeted
"Azzal.van baj, ha terhelés után közvetlen leállítod a motort, ugyanis 270000et forog a turbó!"
A turbó nem forog 270 000-ret és ha nem csőgázon mentél leállás előtt akkor ennek a hatodát sem éri el a fordulatszáma. Nyilván ez is sok, de nem vészesen. A többivel egyetértek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!