Ha van egy autó ami kijött turbós és nem turbós változatában és nekem nemturbós van, de turbósítani szeretném, akkor ugyanúgy cserélni kell benne mindent plusz hűtés stb?
Igen teljesen más motor. Még az is lehet, hogy féket, futóművet is kell cserélni, mert mondjuk a szívó még hátul dobfékes volt, a turbó a nagyobb nyomaték, teljesítmény miatt már tárcsafékes. Az is lehet hogy a kerékagyon a rögzítőcsavarok száma, osztóköre is más. Szóval nem egyszerű, a lepapírozásról nem is beszélve.
Kb hogy érzékeltessem, ha ugyan az az autótípus kijött benzines és dízel motorral is és neked benzines van, de holnaptól dízelt szeretnél, nem elég legközelebb a kúton gázolajat tankolni.
Még a motor kompresszióviszonya sem ugyanaz. Kisebb a turbósnál, hogy egyáltalán meg lehessen fújni. Ha egy szívómotort megnyomsz egy turbóval, azonnal kopogni fog, szar lesz az egész.
Gondolom az eltérő kompresszióviszonyt más főtengellyel és dugattyúkkal oldják meg, ha a blokk ugyanaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!