Rövid ideig tartó leállítás előtt is érdemes hűteni a turbót?
A turbó (jó esetben) sosem áll meg járó motornál. Ha mégis, akkor nagy a baj.
Teljesen lényegtelen hogy mennyi időre állsz meg, a fontos hogy megállás előtt hogyan közlekedtél.
Ha a Királyhágón lévő étteremben ennél egy miccset, akkor a hegymenet miatt pár percig hagynám alapjáraton ketyegni leállítás előtt, ha az asszonykádhoz mentél, akkor elég fél perc is vagy akár annyi sem.
Én úgy szoktam hogy ha nem a főút mentén van az uticélom, akkor a kis utcákban szépen alapjárat környékén elgurulgatok, ha megérkeztem max fél perc és le lehet állítani.
Akkor érdemes hűteni a turbót ha hegyen felfelé mész magas fordulattal és megállsz utána akkor várj 2-3 percet hogy hűljön. Ha autópályán csapatod és megállsz egy pihenőnél, akkor is érdemes várni pár percet hogy picit hűljön a turbó. De ha hosszú út végén amikor már városban mész, nem bőgeted magas fordulattal max 2000 ig mész fel, akkor már menet közben is hűt, így ha megállsz a ház előtt például akkor érdemes pár másodpercig járatni ameddig kicsatolod a biztonsági övet, feltekered az ablakokat, lekapcsolod a rádiót, fűtést stb... tehát így ameddig elszöszölsz, vagy előveszed a lakáskulcsot vagy ha beállsz a garázsba arra az időre hagyd járatni ameddig odamész kinyitni a kaput. Ez bőven elég, főleg a dízelnél. A benzines turbóknál van az hogy percekig kell járatni leállítás előtt sok esetben, de már a modernebb benzineseknél már fejlesztettek annyira hogy ezt ne kelljen megtenni, legalább is egyszer erről olvastam.
Ha csak városban használod a dízel autódat akár üzem melegen, akár nem, akkor nem kell percekig hűteni a turbót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!