Benzines autót is érdemes járatni (nem turbós) hosszú utazások után, vagy csak a turbó dízeleket?
Arra lennék kíváncsi van-e esetleg valami jótékony hatása ha pl. egy 2l-es benzin motort egy 500km-es út után nem egyből állítok le,hanem kicsit 1-2-3 percig hagyom járni alapjáraton , vagy ez benzinnél tök mindegy?
Kösz a válaszokat!
Semmi értelme. Akkor lenne rá szükség ha mondjuk fél órát mennél hegymenetben, 1-es fokozatban és elhagyná a vízhőfokjelző a középállást, esetleg kigyulladna a piros a műszerfalon. Akkor megállsz, alapjáraton megvárod míg visszahűti a ventilátor és leállítod ennyi. Egyébként teljesen felesleges.
A hűtőrendszer bőven túl van méretezve, a fent leírt jelenséggel se nagyon fogsz találkozni.
Én a turbó dízelt sem szoktam, hacsak nem autópályán állok ki egy pihenőnél vagy kútnál.
240.000km van már az autómban és eddig nem panaszkodott, hogy így csinálom. (Jöhet a lepontozás...)
"(Jöhet a lepontozás...)"
Egy normális, a kasztnihoz méretezett teljesítményű dízelmotornál pályázás során sem lép fel akkora terhelés, hogy komoly gond lépjen fel, ha megállsz a kútnál tankolni. Nyilván a középrésznek jobb, ha 20 másodperccel tovább lassul olajban, de nem ettől fog lehalni. Egy 120-140 lovas dízelmotornak nem kihívás egy átlag autót 130-cal vinni pályán..
Talán a változó geometriájú turbóknál érdemesebb picit odafigyelni erre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!