Differenciálművet szeretnék cserélni hosszabb áttételezésűre. Érdemes?
Az autóról annyit, hogy benzines, 200 lóerős és ötsebességes automata váltóval rendelkezik, a márka és a típus lényegtelen. Jelenleg 3,67 áttételezésű differenciálmű van alatta, azt le szeretném cserélni 3,07 áttételezésűre. Vagy ha még lehetséges, akár 3,00 alá is lemehetek, mert vannak ilyenek is a gépkocsimhoz.
Nem akarok se gyorsulni, se teljesítménybajnokozni, egyszerűen a fogyasztást szeretném kicsit csökkenteni, mivel a járművet 95%-ban autópályán használom, havi szinten 3000 km-t menve. Pillanatnyilag 130-nál 2900-at, 150-nél közel 4000-et mutat a fordulatszámmérő. Ez nekem kicsit magas a rövid áttételezés miatt, ezért gondolkozom a hosszabb áttételezésen. Valóban csökkenni fog a fogyasztás a cserével? Egyáltalán van bármilyen hátránya nyugodt tempomatos pályahasználatkor a hosszú differenciálműnek?
Ha főleg autópályán használod, nem fogsz rosszul járni a differenciálmű cseréjével. Ha 3,07-os végáttételű differenciálművet szerelsz be, akkor 130-nál 2.500-ra fog esni a fordulat. Ha ezen a fordulaton nem vészesen döglött a motor, akkor nem lesz belőle nagy gond. A hátrány ugyanis az lehet, hogy túlságosan hosszúvá válik az áttétel, az utolsó fokozat gyakorlatilag használhatatlan lesz, mert még autópályatempó mellett sem pörög eleget a motor ahhoz, hogy értelmes nyomatéka legyen.
A fogyasztás valószínűleg csökkenni fog a cserével, mert kevesebbet fog forogni a motor. Van, hogy ez nem jön össze, de ahhoz az kell, hogy nagyon megnyújtsd az áttételt: ekkor erőlködik a motor, nem tud optimálisan üzemelni, a fogyasztás meg az egekbe nő.
Csak arra kell majd figyelni, hogy a hosszabb végáttételhez igazítsd a sebességmérő jeladóját. Nem tudom, milyen rendszerű a műszer, spirál hajtja-e vagy valahogy másképp működik, de általában a kihajtótengely fordulatszámából találja ki a sebességet és a megtett utat. Ha ez után más végáttétel van, csalni fog az óra és a kilométerszámláló is.
Kedves válaszoló,
nagyon-nagyon köszönöm szépen a részletes választ!
Az autó 3,69 végáttételű differenciálművel rendelkezik, nem 3,67-el, rosszul emlékeztem, de a lényegen nem változtat. Annyi biztos még, hogy 3750 rpm-nél 270 Nm nyomatékot ad le a motor. 2300-2500 rpm-nél saccra szerintem 200 Nm lehet... de az automata is segít rajta "emelni", nem?
"de az automata is segít rajta "emelni", nem?"
Az automata váltó nem csodaszer. Ha nincs nyomatéka a motornak, nem tudja nyomatékossá tenni, csak önműködően kapcsolgatja a fokozatokat.
Egyébként jó esély van rá, hogy 2.500-nál sem egészen harmatgyenge a motor: csak a legcifrábban kihegyezett szívó erőforrások döglöttek ilyen fordulaton. A turbósok halott tartománya általában ennél alacsonyabban, 1.500-2.000 között ér véget, tehát ha nem ismered pontosan a nyomatékgörbét, akkor is lehet tippelni, hogy valószínűleg működni fog a hosszabb végáttétellel is. Ha 2.500-nál nem reménytelenül gyenge, lehet ilyen fordulatról is gyorsítani, akkor biztosan jó lesz.
Egyébként meg ha kedved és időd tartja, számolgass nyugodtan, hogy mi az a végáttétel, ami mellett még nem zuhan elfogadhatatlan szintre a motor fordulata autópályatempó mellett. Te tudod, milyen az autód, lehet, hogy még hosszabb végáttétellel is használható marad.
Rendben. Akkor nincs más teendőm, mint bontóban feltetetni a 3,07-est és kipróbálni pályán. :)
Hálásan köszönöm szépen a fejtágítást! Majd beszámolok a későbbiekben, mi lett az eredménye.
Most is elég nyomatékos az autod?
Menyibe került az átalakitás?
Első négy fokozatban csak annyi változás érhető tetten, hogy jóval hosszabbak lettek a sebességtartományok, amikor kiváncsiságból leforgattam egyszer. 50 helyett 60-nál vált 2.-ba, 100 helyett 120-nál harmadikba és így tovább.
Autópályatempónál, szerencsére bőven nyomatékos maradt az autó! Például csak akkor vált vissza negyedikbe, amikor előttem kikanyarodik egy kamion hosszú emelkedőn és mikor már visszasorolt, már egy pici gázra is 4.-be váltott és így lehetett felgyorsítani vissza 120-130 fölé.
130-nál 2700-at forog a motor 3250 helyett és szépen felgyorsul félgázzal visszaváltás nélkül. 150-nél 3000-et forog 3800 rpm helyett. Ha nem figyelek oda, nagyon könnyen beleszaladok 170-be (csak 3500 rpm) is úgy, hogy észre se veszem! Minél tempósabban megyek, annál kevésbé emelkedik jobban a fordulat. Egyszóval szerencsém van, hogy nyomatékszegény a motor és bőven vállalható maradt a difficserével, na meg számomra sokkal elfogadhatóbb menetteljesítménye lett. :)
Maga a diffi 40.000 Ft volt új szimmeringgel együtt. Első felhelyezéskor derült ki, hogy a kardánt is le kell cserélni, mert picit más volt a diffiház hossza, mint az eredeti diffiháznak. A megfelelő méretű, bontott kardántengelyt megkaptam ajándékba (törzsvásárló vagyok egy bontónál)! :)
Folytatás:
Új ABS jeladót kellett venni, mert a régi sajnos tönkrement szerelés közben (3000 Ft). Két nap volt az összes munkaidő, de megérte megszenvedni érte, mert 10 liter helyett 8 liter lett az autó átlagfogyasztása pályán. Több, mint 100 km-t tudok még elmenni! :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!