Ti is benyomjátok folyamatosan a féket a pirosnál?
16-os le van pontozva, de alapvetően a lényeget leírta.
Ha meglöknek hátulról, akkor nem mindegy, hogy "csak" a kocsid hátulja törik össze, vagy bele tolnak az előtted lévőbe is. Nyilván nem arra kell gondolni hogy valaki 80-al bele bombáz a sorba, de a balesetek nagy része kis koccanás szokott lenni.
Persze ehhez nem árt, ha tartunk egy egészséges távolságot az előttünk állóktól is, nem 20 centire gurulunk rá. Nyilván itt is vannak helyzetek, akikor muszáj össze húzni magunkat, hogy a másik is beférjen, ne a villamos sínen lógjon, stb. (Bár erre megint ott van az ökölszabály, hogy lassítasz a kereszteződésnél, és csak akkor gurulsz át, ha látod, hogy át is fogsz férni és nem szorulsz a közepébe).
Vagy ha már gyalogosok védelme, akkor nekem úgy oktatták, hogy ha gyalogos van a zebrán, akkor megállok, üresbe teszem, és megvárom míg átér. Akkor is, ha a ebra másik végén van 50 méterre és átférnék. Ehhez képest nem láttam autóst, aki kiteszi üresbe, sőt, konkrétan centizgetik, meg tolják, sürgetik a gyalogosokat, és ha 2 gyalogos között van egy kicsi hely, akkor már át is bújnak, tisztelet a kivételnek.
Kérdező, de igen, alapvetően drágább az automatába a kuplung és a lendkerék szett. Akár 50-60%-kal is, mint az azonos manuálisba.
Viszont a mai (értsd 15-18 éve gyártott) automaták egyrészt nem romlanak el csak úgy, annyi plusz költség van vele, hogy olajat kell cserélni 60-90.000 km-enként, ami egy komolyabb összeg. Másrészt, kuplungot egy autó élettartama alatt cserélsz maximum egyszer. Minden kettőstömegű elmegy legalább 2-250.000 km-t.
Többet már nem esznek. A kényelem rugalmasság pedig messze kompenzálja ezeket a költségeket
#19
ha már állnak többen mögöttem, nem nyomom a féket. de amíg van esélye hogy megtolnak hátulról, mindig nyomom.
ha lejt az út, akkor behúzom a kézit. ez ugye csak a hátsó kereket fogja, szóval megtolás esetén nem tart semmit. elgurulás ellen jó csak.
Semennyire nem gond.
Egy nagyobb emelkedőn leszel bajban, ahol nem lehet kézifék nélkül elindulni.
Érdemes lenne átnézetned a kéziféket szervizben, lehet hogy be van rohadva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!