Új vagy használt?
Egyelőre bőven csak tervezés, de 5M körül vennék autót.
Nagyobbacska kellene a 2 gyerek miatt. Inkább benzin. Városi használat.
Pro-kontra várom az érveket, hogy
- inkább valami új, de alap modell, alap felszereltség. Pl egy Vitara.
- esetleg inkább valami jobb modell, nagyobb felszereltség, de mondjuk 5 éves. Pl.: Ford, Mazda
Ki miért hogyan döntene. Kicsit beszélgetős téma. :)
Vitara gl+ ez még sztem 5M sincs, inkább 4,8 és bőven jól felszerelt nem alap gép
vagy
opel astra best, ez meg olyan 5,2M, szintén jól felszerelt
5M-ért én biztos nem vennék használt kocsit.
Én már a kérdést nem értem. Ha valakinek van 200-400ezerje autóra és érdeklődik hogy mik az elpusztíthatatlan típusok, tehát egyetlen szempont hogy guruljon és minél kevesebbet kelljen rákölteni, akkor rendben.
Na de az, hogy valaki belenézzen a zsebébe, találjon 5milliót és ezt mindenképp autóra kelljen költeni, ezt nem igazán értem.
Én úgy döntök hogy valamilyen oknál fogva képbe kerül egy típus, akkor megnézem hogy van-e rá pénzem, ha van akkor pedig átgondolom hogy valóban fontos-e hogy megvegyem.
Erről az jut eszembe amikor 8 évesen kaptam a nagyszüleimtől költőpénzt és minden baromságot megvettem csak azért hogy elfogyjon a pénz.
Én meg azt nem értem, hogy miért nem a kérdésre kell válaszolni.
Vannak szimpatikus márkák/típusok, de most inkább az érdekelne, hogy ki miért mit érez okosabbnak. Egy "egyszerűbb, butább" új autó, vagy egy "okosabb" használt.
Az 5M félig-meddig blöff és jelentős részben hitel lesz.
Ami autó most van az simán jó lenne, de már sajnos nem mai darab.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Én újat vennék. Ebben az árkategóriában nincs nagy értékvesztés és minimum 10 évig autó is marad ha karbantartja az ember.
Persze itt sokan azt mondják hogy 20 éves autó kell, meg hogy egy 5 milliós jó ha 1.5 milliót ér 2 évesen mert ugye értékvesztés, és az új autó kész anyagi csőd, maga a sátán. Ja és havi nettó fél milliós fizetés is kell hozzá.
Én ezek ellenére is megvettem az új autót, 5 évig garancia, évente 40.000 a szerviz és ennyi.
Persze anyagilag nem éri meg (a használt sem), hacsak nem pénzt keres vele az ember. De egyszer élünk és ha megengedhetjük magunknak akkor hajrá, racionálisan kell dönteni és semmi gond nincs.
Én ennyiből egy Opel Astrát vennék (ahogy vettem is), nálam is szóba jött a Vitara, de miután a cégnél megkaptuk az új 1.4 turbóst elment a kedvem. Alapból kisautó, nem túl minőségi beltér, kis hely hátul, és rossz úttartás. Cserébe megy rendesen mert könnyű autó és erős a motor.
Ha karban vannak tartva (először 5000 km-nél olajcsere, majd onnantól 10.000 km vagy 1 év csere periódus, a sok városi használat miatt 2 hetente 50 km pályán kihúzatás) akkor simán kibírnak 10 évet nagyobb gond nélkül.
Ha hosszútávra veszel, és nem akarsz belőle kiszállni pár év múlva akkor én újat vennék.
Ha veszel egy új autót az értékcsökkenés napi több ezer forint, ha ezt le tudod nyelni vegyél újat.
A helyedben egy kombi ladát vagy dustert választanék.
Kerdezo, ha jot akarsz vagyis az optimumot akkor ram hallhatsz, 20 eve dolgozom az autoipar kulonbozo szintjein :)
Vehetsz Vitaràt, de nem tul nagy es rengeteg van belole - ergo az ertekvesztese nem a legjobb es nem tul jo vezetni - cserebe ertelmezhetonaz àra
Vehetsz Opel Astrat - de ez sem tul nagy, cserebe most jo az ara
En megis inkabb a Ford Focusbll egy szivo benzines kombit vennèk. Nagyon jo ajanlat van most ebbol a piacon.
A kocsi hatalmas! Kimegy a vilagbol, jo vezetni, es mar nem annyira tomeg auto mint regen. Fenntartasa is kedvezo.
Astrát én is kicsinek találom. Focust én is néztem. Jónak tűnik.
Most egy 2002 mondeonk van. Teljesen rendben lenne, teljesen megfelelne az igényeinknek, de öreg, küszöb elkezdett rozsdásodni, meg hát városban fogyaszt rendesen.
Az épp lejáró garis használttól miért zárkóztok el? Nyilván meg lehet szívni, de jellemző is? Gondolom árban pont erről van egy lépcső.
Egy hónapja vettem az első új autómat, előtte tíz évig "használtautóztam".
Nekem egyszerűen elegem lett abból, hogy állandóan foglalkozni kellett az autóval, akármennyire is jó szerelőhöz jártam vele rendszeresen, külföldi autós nyaralás közben szakadt a fejünkre a tetőkárpit, balatoni biciklitúra végén halt meg az akku, volt, hogy a tükörlapot veszítettem el útközben, mert elengedett a ragasztó, ja és van valami recsegés-ropogás a kormány-/futóműben, amire négy szerelő sem tudott rájönni, hogy mi (vizsgán közben kétszer simán átment, vagy négy éve csinálja...), stb. Még hosszan sorolhatnám, többnyire filléres apróságok, amik ráadásul elvették a bizalmamat is az autótól apránként.
Szóval állandóan volt valami bosszantó baja, nekem meg hálistennek lett egy kis pénzem, és vettem egy újat. Na jó, persze nem vadonatúj, mert bemutatóautó volt, de van még rá 4,5 év garancia, addig bárhol járok vele, nyugtom van, és azt gondolom, 8-10 évig nem kell majd az eddigi piszlicsáré dolgokkal sem szórakoznom (és remélem nagy kiadások sem lesznek).
De megmondom őszintén, bennem van, hogy ha lejár a garancia, és lesz olyan szerencsém, hogy megtehetem, le kéne cserélni, mert nem hiányzik például egy turbójavítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!