Nagy ugrás felülni egy 600-as sportmotorra?
Ne ugráljál sehová.
De ha te eltodod vezetni, kezelni az 500-ast akkor menni fog a nagyobb is. De ha már ezt megkérdezted akkor valószinű a mostani se nagyon megy még, így a nagyobb meg egyáltalán nem fog menni.
Mert azt tudnod kellene hogy mindent ugyan úgy kell kezelni mindegyiken.
AZ meg hogy erősebb , nem fontos rögtön oda csavarni neki a bajuszát teljesen.
600-as sportmotorra 500gs-ről átülve teljesen kezelhető lesz, ha az 500-assal már teljesen magabiztos és stabil vagy, nincsenek meleg helyzeteid. A Suzukid kb 40 Nm-t produkál max, egy 600as sportmotor kb 70-et. Ahol amúgy használod, és meglepetések nagy része érhet(6000 fordulat alatt), nem sokkal durvább egy 600-as sportmotor az 500as Suzuki GS-hez képest. Tehát ha mondjuk 3000 fordulat környékén véletlenül picit erősebben húzod meg/van egy vizes/csúszós folt, nem fog ledobni, mint egy nyomatékosabb motor. Egy 1000-es motor kegyetlenül megtorol minden apróbb hibát, hacsak nincs segédelektronikával kipárnázva, mint mondjuk egy R1250GS. Amikor meg 6-7 ezer fordulat fölé mész, ott kevésbé ér meglepetés, mert valszeg jobban is koncentrálsz, nem csak "krúzolsz". Viszont 6-7 ezer fordulat felett előbújik 80-90-100 LE, ami először őrületesen jó érzés lesz. Na, itt kell visszafogni, és nem állandóan 8000 fordulat fölött közlekedni, olyankor történik a baj.
Ha nem húzgálod feleslegesen az oroszlán bajszát, és amúgy a suzuki GS-t már kívülről-belülről kiismerted, nincsenek meglepetések, akkor a 600-ast is fogod tudni kezelni.
Én 48 LE után (ezzel mentem 15 ezer km-t, előtte 15 LE-vel 5 ezret) 86 LE 88 Nm-re váltottam (900 cc túra), az is hasonló, nyomatékból elég durva, de elég simán tudtam kezelni. Előtte a 48 lóerővel már teljesen megismerkedtem, voltam sok vezetéstechnikai tréningen is.
Dirtboy, nincs nagy különbség a légellenállás között egy 1000es meg egy 600as esetén. A homlokfelület számít, az meg nagyon hasonló lesz. Az sem igaz, hogy 160 fölött jobban menne egy 600-as. A súly meg végsebességbe alig szól bele, leginkább a LE számít. 160-nál egy 1000es sportmotor még bőven húz, könnyedén, szinte ugyanúgy mint 50-nél, egy 600as sportmotor pedig 160-nál azért már lomhább.
Egy 600-as 100-ról kb 8-9 másodperc alatt gyorsul 200-ra (lendületből, 0-ról kezdve), egy 1000-es kb 4-5 másodperc ugyanabban a körülményben. Youtube-on van egy csomó ilyen, össze lehet hasonlítani.
Tehát egy z1000-est nem lehet egy 600-as sportmotorhoz hasonlítani.
Egy 600as tk. egy visszafogott 1000-es. Amatőr hibákat megtorolja ugyanúgy, de az apróbbakat még éppen engedi. Főleg alacsony fordulatnál. Azért a 69 Nm nem a világ legnagyobb nyomatéka.
Nem nagy ugrás. Ahogy a mondás tartja:minden fejben dől el...
Ha nem vagy eszetlen hamar megszokod a gyorsabbat és erősebbet is.
Anno 250ccm/21Le-ről váltottam 750/100 lóra gond nélkül.
tegnap 23:49
Értelmezd légyszíves amit írtam.
Nem 600as speed vs 1000res speedet írtam hanem 600as speed vs az én 1000res nakedbikeom.
itt már hoz annyi eltérést a két motor közti 40-50kg-os súlykülönbség és a speedmotorok szélvédelme hogy jobban gyorsul mint pl az én z1000-res motorom.
Egy az egybe még nem próbáltam,de youtubeon azért van pár videó amin nagyobb tempónál már kezd távolodni a speedmoci.
illetve drag versenyeken is azért a 600asok 195-200at megfutják,egyszer személyesen egy gp-s 600ast láttam 206-ot menni 402méteren,ezt egy másik versenyen egy aprilia tuono factori naked futotta.
Nekem hátul 1el több fogszámú lánckerekem van,gps szerint 237km/h volt a max,ekkor az óra 257-et mutatott.
egy 600as speed végsebességben is felültud múlni mert lóerőben majdnem ugyan az és még nekem 11ezertől piros mező addig nekik kb 14-15ezertől van piros mező.
szóval ez ilyen,az enyém nem a száguldozásról a versenyzésről szól,a gyorsasági viszont igen.
anno én is köbcenti mániás voltam,csak az 1000 stb de mára már nem mernék 1000res speedet venni,én sajnálom hogy már nincs értelmes középosztály gondolok itt az olyanra mint a gsxr-750 volt.
Az bármire elég szerintem,kellé erő alul,és kellő erő felül.
Kanyargós útakon úgy sem jelent semmi előnyt ha 150ló helyett 200lovad van,max többet avatkozik be az elektronika ha túl sok a ló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!