Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy nagy motornak (600ccm...

Egy nagy motornak (600ccm vagy afölötti) mekkorák a kiadásai?

Figyelt kérdés

Először is maga a motor mennyibe kerül? Nem vagyok egy nagy pénzű ember, kb 400.000 forintot szánnék a motorra, nézegettem használtautón, ennyiért már vannak régi legendás darabok. Csak nem tudom, mennyire hiteles ez az ár, relatíve jó motort kapni e ennyiből, vagy csak valami véres nyakú csotrogányt?


Ezen kívül érdekelne a fogyasztási ráta, (benzin és olaj is), az éves biztosítás ára, meg ha van még bármi rejtett költség, az is.



2019. okt. 22. 14:08
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:
Tudom hogy ahány motor, annyiféle kiadás, de egy járható középút érdekelne.
2019. okt. 22. 14:11
 2/15 anonim ***** válasza:
79%

Ennyi pénzért egy jó 50-es robogót kapsz nem nagy motort.

HA ennyid van akkor csak egy lepukkant motort kapsz, amire becsületesen szórhatod a pénzt.

2019. okt. 22. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

400 ezerért nem éri meg 600 köbcenti fölötti motort venni a legtöbb esetben. Ki lehet fogni jót, de ha ilyen tapasztalatlan vagy, csak segítséggel. Segítség, hozzáértés nélkül szinte esélytelen vagy olyat kifogni, amire utána nem kell rákölteni jelentős pénzeket. Ez a kategória leginkább a véres nyakú csotrogány sajnos. Illetve a 400 ezer forinton felül remélem van védőfelszerelésre pénzed. Japán márkák között (suzuki, honda, yamaha, kawasaki) nézegess.


Kérdésedre azért sem lehet pontosan választ adni, mert jelentősen függ attól is, mennyit mész vele évente, illetve milyen motort veszel és magadnak csinálod-e a könnyebb szervizelést. A kötelező biztosítás függ a lakhelyedtől, korodtól, motor korától és méretétől és típusától, lehet egészen 3 ezertől 50 ezerig bármi. Majd mindjárt írok egy becslést a te esetedre.


5-600 ezerért már lehet nézegetni 2000 körüli motorokat, amire némi mázlival csak a kötelezőket kell cserélned, miután megvetted.


Továbbá azért sem lehet értelmesen választ adni a kérdésedre, mert nagyon durván eltérőek lehetnek ezek a költségek. Olyanok is számítanak, hogy elöl 1 vagy 2 féktárcsa van-e, hány hengeres, hány gyertya, milyen időközönként kell szelephézagot nézni, állítani stb.


Ha mindenképp akarsz valami mankót, akkor leírom az előző motoromat.


650es túraenduro, 1998-as, vidéken, isten háta mögött vettem 480 ezer forintért 2016-ban. Azóta az kb 520 ezer forint lenne infláció miatt. Megvétel után cserélni kellett fékfolyadékot (párezer), olajat+szűrőt (10 ezer), féktárcsákat (elöl-hátul 1 db, 70 ezer), gumikat (70 ezer) fékbetéteket, szelephézagot kellett állíttatni (20 ezer), lámpát kellett foncsoroztatni (15 ezer), az előző tulaj által eltört tükröt cserélni (9000), láncszett 30 ezer. Később letört az előző tulajok által megforrasztott lábtartó konzol, abból kellett szereznem egy jó állapotú bontottat (20 ezer). Pár hónap alatt ráköltöttem 250 ezret kb. Később még kellett cserélni szivató kábelezést.


Az ilyen árkategóriájú motorok mind régiek, azaz karburátorosok, azaz fogyasztást számolhatod 5,5 l/100km-rel, az nagy átlagban stimmel. Az a mostani árak mellett kb 2000-2200 forint 100 km-enként. Ezen felül van a biztosítás. Egy ilyen régi motorra, hacsak nem sportmotort veszel, kb 10-15 ezer lesz első nekifutásra. Egyéb adó még 5000 ft éves szinten. És akkor itt jön képbe, higy mennyit mész vele. Mondjuk Magyarországon átlagban 6-7 ezret mennek évente motorral az emberek. Ez pont egy olajcsere periódus, azaz az egyszerűség kedvéért számoljunk így.


Legyen mondjuk az első évre (1 szezonra, 7 ezer km-re úgy, hogy viszed szervizbe, nem magadnak csinálod) egy becslés, első évre dupla olaj+szűrővel, mivel 400 ezerért csak valami végsőkig elhasznált motort fogsz kapni.


Folyadékok, szűrők cseréje 2szer (nyilván itt függ attól, hogy vizes vagy levegős a hűtés, de a példánk legyen az egyszerűbbel, levegővel) kb 25 ezer ft

Féktárcsák (1-1), fékbetétek cseréje: 90 ezer

Szelephézag állíttatás: 15 ezer

Itt még lehet karburátor szinkron, ha több karburátorod van (egyhengeresnél is lehet akár 2): 5 ezer

Gumik cseréje: 70 ezer

Lánc + lánckerekek cseréje: 30 ezer


Ez szervizdíjra 235 ezer az első év alatt, és ez még a mázlisabb eset, amikor nem esel, nem kell semmit cserélni, se tükröt, se oldaldeklit, se váltókart, se szivató-, se kuplung-, se fékkábelt (8-10 ezer egyenként kb), se vezérműláncot, se vezérműláncfeszítőt (változó, de 80 ezerrel számolhatsz nyugodtan), se generátort (újrahuzalozás kerül 40 ezerbe, ha újat akarsz, 100+), se tömítőket (ez szinte kizárt), se egyéb apróságokat, csavarokat, alátéteket, se önindítót, se teleszkópolajat, teleszkófelújítást, se kuplungot. Ez amikor mázlid van. Ha nincs mázlid, akkor határ a csillagos ég, simán lehet 3-400 ezer is, ha nagyon mellényúlsz és kuplungot meg vezérlést kell cserélned a többi mellett. Illetve itt nincs benne, ha módosítani akarsz bármit. Új fékkar, plexi, ülés, kézvédő, markolatfűtés, 12 V, lábtartó, nappali menetfény, dobozok (ha nincsen alapból), crashbar stb, ezek szintén komoly pénzeket vihetnek el


Ehhez hozzátartozik, hogy 2. évben nem kell féktárcsákat, betéteket, fékolajat, gumit, láncszettet cserélni, úgyhogy ha használod 2-3 évig, jobban jössz ki végül, mert azokat elég egyszer az elején cserélni, aztán kb 15-30 ezer km múlva.


Ehhez jön még 1 év alatt 140 ezer forint benzin (7000 km alatt), 20 ezer biztosítás+adó.


Egyéb díjak lehetnek pl autópályadíj, 1500 forint 10 napra, vagy 3000 1 hónapra, esetleges büntetés (habár én amióta vezetek, 6 éve, még sose büntettek se autóval se motorral). Izzók, biztosítékok díja, párezer forint évente max


Tehát ha csak az első évet nézzük, és 400-500 ezer forintos, 600 köbcenti körüli motort veszel, 240 ezer szerviz, 140 ezer benzin, 20 ezer járulékos költésg. Ez a viszonylag mázlis eset, azaz 400 ezer forint. Viszont ha több évig megtartod, akkor utána az átlag csökkenni fog, aztán 3-4 szezononként ismét cserélni kell a már fentebb leírt kopó alkatrészeket.


De ez nyilván csak egy hozzávetőleges becslés. Hatalmas eltérések lehetnek. Ha peched van, lehet akár 500 ezer is, amit utólag kéne ráköltened, ha mázlid van, akkor meg csak a kötelezőket, olajat meg szűrőket. Habár ilyet 400 ezerért szinte biztos, hogy nem fogsz találni, hacsak nem valami 30 éves motort nézel, ami épp rendben van. De azzal meg nyilván más bajok lehetnek. A bátyám 930 ezerért vett egy 650es (2005ös) motort, amire 240 ezer volt az első év, pont ott volt a 80 ezer km-es nagyszerviz.


Ha nincs védőfelszerelésed, arra is számolj legalább 100 ezret, ha minden akarsz venni. Ezeket pár szezononként cserélni kell, azaz kb 3-5 évente még cirka 100 ezer elmegy védőfelszerelésre.

2019. okt. 22. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
4-es, köszönöm a hosszú és kifejtős választ. Hát sejtettem hogy nem lesz egy olcsó mulatság, de igazából lakásom, kocsim, meg mindenem megvan már. Amit ezen felül keresek, az mehet bele ebbe az új hobbiba majd.
2019. okt. 22. 16:12
 5/15 A kérdező kommentje:
Csak még egy kérdés: Védőfelszerelést miért kell cserélni pár évente, ha mondjuk nem esek vele? Abba is vannak olyan anyagok, amik idővel elrevülnek, vagy beállnak?
2019. okt. 22. 16:14
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

Kopik, használódik. Nyilván nagyban függ attól, hogy mennyire vigyázol rájuk, hogyan motorozol (mondjuk terepmotorozás rendszerint jobban koptatja a ruhákat), illetve hogy mennyit mész.


A kabátnak elgyengülnek a tépőzárjai, kiszívja a nap, elengednek a varrások, stb. Ezeket mind olcsón lehet cserélni (pl ruhaklinika az akácfa utcában), vagy cserélhetsz pár évente kabátot.


Kesztyű is elkopik, esés nélkül is. Főleg, ha valami olcsóbbat veszel. Nekem az eddigi kesztyűim kb 20 ezer km-t bírtak csak. A mostani a bal hüvelykujjnál jött szét (sokat indexelek), az előző a bal mutatóujjnál (kuplung). Lehet drágábbat venni, de nem biztos, hogy megéri, azok is elkopnak, csak talán lassabban, de cserébe 2-3-szor drágábbak.


Bukósisak meg szép lassan használódik, karcolódik, a plexi is, a pleximechanikába, szellőzőkbe kosz megy, öregszik, kopik, gumitömítés megkeményedik, elkezd átázni, letörik mondjuk egy-két kallantyú, betétek kikopnak, elszakadnak végül, előtte meg már nem tartanak úgy, mint új korukban. Lehet lassítani ezt a folyamatot, de kérdéses, hogy érdemes-e. Plexicsere 10-15 ezer, pinlock 5-10 ezer, betétek szintén 10-20 ezer alsóhangon, ha egyáltalán van hozzá külön (drágábbakhoz általában van). Amit nem tudsz cserélni, az a héj, meg alatta az energiaelnyelő hab. Azért mondtam, hogy nem mindig éri meg cserélni, mert ha már egyszer-kétszer leesett a földre 1 méternél magasabbról, érdemes új beszerzésén gondolkozni (30 ezertől csillagos égig, de 50-90 ezer forint között egész jókat lehet venni), ilyenkor már nem éri meg cserélni rajta a dolgokat. A héjnak is van egy gyártó által garantált szavatossági ideje. Ez polikarbonát, egyéb műanyag esetén 5 év szokott lenni, egyéb héjszerkezet (kompozit, üvegszál, karbonszál) esetén 8-10 év. Viszont a betétek hamarabb elhasználódnak, ha valaki hetente többször motorozik. Nekem az első bukósisakom 40 ezer volt, 2 szezont használtam, most pótbukós, illetve ha viszek valami random ismerőst, akkor az övé. A mostani 80 ezer volt, 2017 júliusa óta használom, mostanra lekopott a nyaknál lévő fényvisszaverő, meg a textil (ezen volt a fényvisszaverő), ami bevonta a betét szivacsát. Egyszer plexire esett, azóta karcos egy helyen a plexi, egyszer meg a szél lefújta a motornyeregről. Ha cserélném a betétet meg plkexit, még kb 2-3 évet tudnám használni (polikarbonát héj, 5 év rá a szavatosság), de az kb 40 ezer forint lenne szerintem.


Cipő is kopik, használódik, egy valamirevaló cipő 30 ezernél kezdődik. Egy csizma 50-nél.


Nadrág is szép lassan használódik, ez is 20-30 ezer alsóhangon.


Főleg a kesztyű meg a bukósisak, ami megdobja az költségeket. A kesztyű azért, mert gyorsan kopik viszonylag, a bukósisak meg azért, mert relatíve drága. Egyedüli, amit tudsz sok-sok évig használni, a gerincprotektor, amit külön veszel a kabátba. Az nem kopik, amíg nem esel és csúszol a hátadon sok-sok métert.

2019. okt. 22. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Nyakasparasztgazda ***** válasza:

#4 és#7! Nagy király vagy, Ritka az ilyen komoly válasz 😁

Én nem merem számolgatni, hogy mennyibe vannak évente a motorjaim...

Mondjuk a kilométerek lassan gyűlnek csak

2019. okt. 22. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Ja igen :) A motorozás olyan hobbi, mint bármely másik, technikai hobbi. Azért csinálod, mert élvezed. Amíg ki tudod fizetni, nem érdemes számolgatni :) Illetve van egy olyan előnye a legtöbb többi hobbival szemben, hogy praktikus, időt spórolsz vele. Kicsit ilyen kellemeset a hasznossal kombó. Köszönöm, igyekszem mindig jó választ adni :p A motorozás meg olyan dolog, hogy órákig tudnék beszélni róla, ha valakit érdekel :D Úgyhogy nyugodtan kérdezz még!! :D
2019. okt. 22. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:
Na, ha még kérdezhetek, akkor lenne egy másmilyen jellegű kérdésem is, ami a biztonsággal kapcsolatos: Mennyire veszik észre a motorosokat a többi jármű vezetői? Hallottam nem egyszer, hogy kikanyarodásnál vannak emberek, akik egyszerűen nem veszik észre a motorosokat. Vagyis látják hogy jön, de valahogy a tudatukig már nem jut el. Tehát, szoktak lenni életveszélyes szituációk úgy, hogy a motoros nem tehet róla? Kijönnek elé, meg ilyesmik?
2019. okt. 22. 20:56
 10/15 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
Igen a válasz a #10 re
2019. okt. 22. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!