Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó dízeles autókkal hogyan...

Turbó dízeles autókkal hogyan kell bánni?

Figyelt kérdés
Mindig benzinest vezettem, nem volt még dízelem. Annyit hallottam hogy nem nagyon szeretik ha pörgetik meg hogy télen melegíteni kell kicsit és ne eggyből állítsam le. Akitől vettem is annyit mondott hogy ne nagyon agresszívoskodjak vele mert nem erre való, mondjuk nem teljesen értem mert nagyon jól megy. 1.9jtd fiat motor.

2019. szept. 14. 22:31
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Nekem rohangalosnak van TD.

Tapaosom neki nem hutom vissza a turbot. Tökéletesek .

2019. szept. 14. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Én soha nem melegítettem max mínuszokban,viszont amíg hideg nem taposom 170km/h-val.Egyébként semmi extra 1.6hdi.
2019. szept. 14. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
24%

Minél jobban óvod, annál tovább tart.

Sajnos a dízelek repednek, talán csak a teherautók motorjai nem.

Mind a dízel technika miatt purcan ki. Nagy nyomás miatt.

Hengertömítés átég, szétreped a hengerfej, a csapágyak szétkopnak, turbó felzabálja az olajat.

Ezek a tipikus hibák, ha gyilkolva van.

Én még 2500 fölé sem szoktam pörgetni, és amíg el nem éri az üzemi hőfokot, max 80-nal tötymörgök pályán is.

2019. szept. 15. 04:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Semmi különösebb különbség nincs egy szívó benzineshez képest amire előre rá kellene készülni. Talán annyi hogy alacsonyabb fordulaton jobban megy, ezért szép kényelmesen el lehet váltogatni, nem kell úgy kihúzatni mint egy benzinest. De ezt szerintem az első kilométerek után érezni fogod, ki fogod tapasztalni.

Én télen külön soha nem melegítettem az enyémet. Vagy legfeljebb csak egy percet vártam hogy az olaj megforduljon, eljusson mindenhova és indultam. A kezelési útmutató is azt írja, hogy ne melegítsem, hanem a lehető leghamarabb induljak el vele. Hiszek neki, nem hiszem hogy csak poénból, trollkodásból írták volna ezt oda.

A pörgetés nem szeretet kérdése. Üzemmelegen nyugodtan pörgetheted akár tiltásig is (~5000-es fordulat környéke), ha ahhoz van kedved. Csak semmi értelme, azon kívül hogy fölöslegesen alakítasz gázolajat zajjá és hővé. Az enyém pl már 1500-as fordulaton nyomatékmaximumon van. Azaz elég ha 2000 körül elváltom és erre esik vissza a fordulat. Így is nagyon szépen meg tud indulni. Nagyrészt ugyanúgy megy, gyorsul, mintha üvöltő motorhanggal jól kihúzatnám. Azaz nincs értelme pörgetni. A váltó is erre van hangolva 130 km/h-nál 2400-as a motor fordulatszáma, felesleges efölé engedni. Az enyémet még az életben nem pörgettem szerintem 3000 fölé. 1,3 tonnához és 1.6-os blokkhoz képest szerintem a 8,6 másodperces 0-100-as sprinttel szerintem nem nevezhető egy kifejezetten lomha autónak. Agresszívkedés alatt nem tudom mit értesz pontosan. Gyilkolni nem szoktam egyetlen motort sem, pl nem szoktam tartósan padlógázt nyomni, pláne nem alapjárat közeli fordulatról, gumikat se csikorogtatom. De szeretek dinamikusan haladni. Az előző autóm is dízel volt, abba több mint 300e km-t pakoltam bele és hibátlan állapotban adtam el. Nem repedt el, nem porladt szét, nem égett át semmi, mint amiket valaki írt.

Leállítás: Ez a járatás nagyon benne van már a köztudatban. Ha valaki meghallja hogy turbó, még ha nem is volt ilyen autója, egyből löki ezt a leállítás előtti járatás dolgot. Ha autópályán kiállsz, vagy felértél egy hegycsúcsra, valóban célszerű egy percet ketyegtetni a motort. Városi, normál használat után tökéletesen felesleges. Persze ha valaki ehhez ragaszkodik, ártani nem árt vele, csak értelme nincs.

2019. szept. 15. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Nekünk 2.2 jtd agyoncsapni nem igazán lehet :) A másik autónk benzines turbós.

Hidegen ne taposd ki a belét, miután terhelve van pl pálya, hegymenet akkor várj egy kicsit és utána állítsd le,ne kapásból mert a turbó nem fog neki örülni. Az olajcserére és a megfelelő olajra figyelj. Amúgy meg arra van,hogy menjen szóval menjél csak vele,néha pláne ha sokat van városba használva akkor pálya és pörgeted kicsit,hogy tisztuljon

2019. szept. 15. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
82%
Tényleg annyi, hogy leállítás előtt hűlni kell, ha cigizel akkor jó ilyen szempontból mert megállsz, elszívsz egy cigit és leállítod hosszú menet után. Én nem cigizek, ezért nem fogok rá szokni, helyette meghallgatom a kedvenc zeném míg hűl.
2019. szept. 15. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Nekem 1.6 multijet turbódízel motor van. Nekem mindegy, hogy nyáron vagy télen indulok vele soha nem szoktam melegíteni, viszont amikor beindítom a motort várok úgy 30 másodpercet és indulok is. 80-nal bemelegítem és utána úgy megyek, ahogy szoktam. Én nem gyorsulgatok vele, legfeljebb 2500-nál váltok. Autópályán 160-nal megyek vele és akkor 2900-at forog. Hosszú utak során ha megállok egy pihenőben arra pár percre le se állítom, vagy ha le kell akkor várok 1-2 percet vele.
2019. szept. 15. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek!
2019. szept. 15. 15:01
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell a motort több percen keresztül melegíteni. Teherautóknál szokás ez, főként a légtermelés miatt. Télen nagy hidegben, 2-3 percig alapjáraton ketyeghet a motor, és utána lehet vele indulni. Első pár km-en gyenge lesz a motor teljesítménye, ilyenkor nem szabad taposni. Elérte az "üzemi" hőfokot, ugyan úgy taposhatod mint a benzinest.
2019. szept. 17. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!