Turbó dízeles autókkal hogyan kell bánni?
Nekem rohangalosnak van TD.
Tapaosom neki nem hutom vissza a turbot. Tökéletesek .
Minél jobban óvod, annál tovább tart.
Sajnos a dízelek repednek, talán csak a teherautók motorjai nem.
Mind a dízel technika miatt purcan ki. Nagy nyomás miatt.
Hengertömítés átég, szétreped a hengerfej, a csapágyak szétkopnak, turbó felzabálja az olajat.
Ezek a tipikus hibák, ha gyilkolva van.
Én még 2500 fölé sem szoktam pörgetni, és amíg el nem éri az üzemi hőfokot, max 80-nal tötymörgök pályán is.
Semmi különösebb különbség nincs egy szívó benzineshez képest amire előre rá kellene készülni. Talán annyi hogy alacsonyabb fordulaton jobban megy, ezért szép kényelmesen el lehet váltogatni, nem kell úgy kihúzatni mint egy benzinest. De ezt szerintem az első kilométerek után érezni fogod, ki fogod tapasztalni.
Én télen külön soha nem melegítettem az enyémet. Vagy legfeljebb csak egy percet vártam hogy az olaj megforduljon, eljusson mindenhova és indultam. A kezelési útmutató is azt írja, hogy ne melegítsem, hanem a lehető leghamarabb induljak el vele. Hiszek neki, nem hiszem hogy csak poénból, trollkodásból írták volna ezt oda.
A pörgetés nem szeretet kérdése. Üzemmelegen nyugodtan pörgetheted akár tiltásig is (~5000-es fordulat környéke), ha ahhoz van kedved. Csak semmi értelme, azon kívül hogy fölöslegesen alakítasz gázolajat zajjá és hővé. Az enyém pl már 1500-as fordulaton nyomatékmaximumon van. Azaz elég ha 2000 körül elváltom és erre esik vissza a fordulat. Így is nagyon szépen meg tud indulni. Nagyrészt ugyanúgy megy, gyorsul, mintha üvöltő motorhanggal jól kihúzatnám. Azaz nincs értelme pörgetni. A váltó is erre van hangolva 130 km/h-nál 2400-as a motor fordulatszáma, felesleges efölé engedni. Az enyémet még az életben nem pörgettem szerintem 3000 fölé. 1,3 tonnához és 1.6-os blokkhoz képest szerintem a 8,6 másodperces 0-100-as sprinttel szerintem nem nevezhető egy kifejezetten lomha autónak. Agresszívkedés alatt nem tudom mit értesz pontosan. Gyilkolni nem szoktam egyetlen motort sem, pl nem szoktam tartósan padlógázt nyomni, pláne nem alapjárat közeli fordulatról, gumikat se csikorogtatom. De szeretek dinamikusan haladni. Az előző autóm is dízel volt, abba több mint 300e km-t pakoltam bele és hibátlan állapotban adtam el. Nem repedt el, nem porladt szét, nem égett át semmi, mint amiket valaki írt.
Leállítás: Ez a járatás nagyon benne van már a köztudatban. Ha valaki meghallja hogy turbó, még ha nem is volt ilyen autója, egyből löki ezt a leállítás előtti járatás dolgot. Ha autópályán kiállsz, vagy felértél egy hegycsúcsra, valóban célszerű egy percet ketyegtetni a motort. Városi, normál használat után tökéletesen felesleges. Persze ha valaki ehhez ragaszkodik, ártani nem árt vele, csak értelme nincs.
Nekünk 2.2 jtd agyoncsapni nem igazán lehet :) A másik autónk benzines turbós.
Hidegen ne taposd ki a belét, miután terhelve van pl pálya, hegymenet akkor várj egy kicsit és utána állítsd le,ne kapásból mert a turbó nem fog neki örülni. Az olajcserére és a megfelelő olajra figyelj. Amúgy meg arra van,hogy menjen szóval menjél csak vele,néha pláne ha sokat van városba használva akkor pálya és pörgeted kicsit,hogy tisztuljon
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!