Ha egy 2002-es Euro 4-es motort szerelés közben a garázsban járatok zár térbe, akkor kaphatok szénmonoxid mérgezést?
Ha nem muszáj nem vesződnék azzal, hogy egy csövön keresztül kivezessem az még hogy kicsit büdös lesz tőle nem annyira zavarna.
Ezek az "újabb" motorok már közel sem bocsájtanak ki annyi károsanyagot mint a régiek, szóval úgy vagyok vele nem lenne bajom mert keresztül meg a kipufogógáz a katalizátoron és már ki is szűr belőle mindent.
Tényleg így van és csinálhatom nyugodtan, vagy Euro szinttől függetlenül minden autó kipufogógázától lehet kapni zárt térben halálos adagnyi mérgező anyagot?
Egyébként csak ennyire volt hülyeség a feltételezésem:
Carbon monoxide
See also: Carbon monoxide poisoning
A particular type of poisoning involves inhalation of high levels of carbon monoxide. Death usually occurs through hypoxia. In most cases carbon monoxide (CO) is used because it is easily available as a product of incomplete combustion; for example, it is released by cars and some types of heaters. A failed attempt can result in memory loss and other symptoms.[103][104][105]
In the past, before air quality regulations and catalytic converters, suicide by carbon monoxide poisoning would often be achieved by running a car's engine in a closed space such as a garage, or by redirecting a running car's exhaust back inside the cabin with a hose. Motor car exhaust may have contained up to 25% carbon monoxide.
=======
However, catalytic converters found on all modern automobiles eliminate over 99% of carbon monoxide produced.[106]
=======
As a further complication, the amount of unburned gasoline in emissions can make exhaust unbearable to breathe well before losing consciousness.
A semmi azért túlzás. Még egy Euro6d-s benzinesnek is 1 g/km a határértéke. Egy Euro1-esnek 2,72. Ha belélegzed, nem mindegy?! 1 g/km-től is ugyanúgy meg tudsz halni, csak 2,72-szer több idő kell hozzá. Azt kötve hiszem, hogy kalibrált műszerekkel tudományosan ki fogod mérni a garázsod és az autód paramétereit figyelembe véve, hogy mennyi ideig tartózkodhatsz a garázsban és azt stopperrel fogod mérni.
Veszélyes amit csinálsz, az életeddel játszol. Ezt írtuk mind. Függetlenül attól, hogy Euro hányas autód van és milyen katalizátor van benne. Valamiért azt sem akarod megérteni, hogy a kipufogógáz nem kizárólag a CO miatt veszélyes és a katalizátor sem hegyi levegőt fúj ki.
Na kipróbáltam a dolgot, csak hogy extrém legyen és ne kelljen sokat várni, a kipufogógázt egy csövön keresztül közvetlen a kocsiba vezettem be felhúzott ablakok mellett.
Biztonságból volt nálam egy katonai gázmaszk ha elkezdene fájni a fejem.
Ez ha jól tudom egy Euro4-es motor ami nekem van, 15-20 perc után se fejfájás se hányinger se szédülés nem jelentkezett. Még hogy pluszba igazoljam állításomat, bementem egy kórházba ahol elmeséltem mi a helyzet, megvizsgáltak, a pulzusomat rendben találták, ez kb 20 perccel az eset után történt, vettek tőlem vért és nem állapítottak meg se szén-monoxid mérgezést se oxigénhiányos állapotot nálam.
Azt nem vitatom, hogy korom kerülhetett a tüdőmbe bár az enyém szívóbenzin, de ha így nem lett semmi bajom közel fél óra alatt akkor egy nagyobb zárt térben sem lesz.
Csak hogy pontosítsunk, a kísérletet egy nagy utasterű sedan-al csináltam, 1.8-as négyhengeres szívóbenzin motorral 700-as alapjárati fordulatszámon.
Ez kamu. Egy ilyen kísérlet után nem engednek ki a kórházból, hanem visznek a futkosóra.
A katonai gázálarc aktív szén szűrőbetéte a levegőben szálló viszonylag nagy molekulákat képes kiszűrni, az oxigénhiányos környezetben nem tud oxigént gyártani... Szóval ha meg is próbáltad, akkor tényleg menthetetlenül hülye vagy :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!