Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha kézikönyvben 140 nm van...

Ha kézikönyvben 140 nm van megadva a kerékcsavarokhoz, akkor mennyire állítsam a nyomatékkulcsot hogy biztos elég legyen?

Figyelt kérdés
Gondolom a 140 is ráhagyással van megadva, de ha mondjuk csal a nyomatékkulcs és 140-nél csak 120 at nyom akkor az nem túl megnyugtató úgyhogy én ilyan 160-170-re gondoltam. Ha meg felfele csal és 160-170-nél 180-190 valójában azért abban se megy tönkre a csavar nem?
2019. szept. 2. 19:40
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Kézzel érzéssel, ettől függetlenül ha 140nm akkor 140-re állítsd.
2019. szept. 2. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Gondolom a 140 úgy van megadva, hogyha vacak a nyomatékkulcsod és csak 120-ra húzta meg, akkor se essen le a kerék.
2019. szept. 2. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Miért gondolod, hogy csal a nyomatékkulcs, különösen ekkora értéket? Egyébként inkább legyen 120 mint 190. Ekkora túlhúzásnál már vetemedhet a felni, torzulhat a kúposság és legközelebb alig bírod majd kilazítani.
2019. szept. 2. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Én mindig a megadott értékre állítom. Ha csal is, eddig még soha nem esett ki a kerekem az elmúlt 18 évben. Pedig volt egy pár kerékcserém...
2019. szept. 2. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Oké akkor nem variálok és inkább 140re állítom. Azért gondoltam amúgy hogy csal mert vmi totalcaros cikkben is volt hogy száz valamennyire állították és csak 20-al kevesebb volt a tényleges, vmi profi drága cuccal ellenőrizték, az enyém meg egy 10k-s aldis cucc. De lehet rosszul emlékszem a számokra. De azt gondoltam amúgy hogy ha 140 van megadva a könyvben akkor 120-nál se esik le azért. De a gumisnál meg légkulccsal húzzák meg az nem tudom mennyi de gondolom jó erős. Sose szereltem még kereket le-fel de most készülök kipróbálni, azért is vettem nemrég nyomatékkulcsot, mert hajlamos vagyok túlhúzni a csavarokat (kézi meghúzást ezért nem is erőltetném) csak elbizonytalanodtam hogy akkor mennyire állítsam ha esetleg csalna az értéken.
2019. szept. 2. 20:43
 6/11 anonim ***** válasza:
Hát a gagyi kulcs az tényleg nem pontos, mindegy ha érzésre húzod meg.
2019. szept. 2. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%

No offense, de ezt nem értem... minek nyomatékkulcs kerékcsavar meghúzáshoz????


Régen sem volt, simán lehet azt érezni kézzel ahogy a keresztkulccsal húzza meg az ember!

2019. szept. 2. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Mondom, azért hogy ne húzzam túl, de a kerék se repüljön le út közben. Érzésben egyelőre nem bízom, pláne hogy szoktam túlhúzni csavart + kereket se cseréltem még.
2019. szept. 3. 02:33
 9/11 anonim ***** válasza:
56%

Egy keesztkulccsal nem lehet túlhúzni, csak ha nagyon-nagyon akarná az ember.

[link]

2019. szept. 3. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Nekem is Aldis van, de csak 5k volt 2012 környékén. Kerékcseréhez tökéletes, hengerfejcsavarokat már valóban egy precízebb szerszámmal húznám le.

Én 120Nm-re állítom, mert az én autómhoz ez kell. Rézpasztát is használok, hogy fél év alatt ne rohadjanak be a csavarok. Mégis levételkor egy méteres csövet szoktam ráhúzni a kerékkulcsra erőkar meghosszabbításaként. Így se könnyen jön le. Csak a kerékkulcson ugrálhatok is a mázsámmal, sokszor meg se moccan.

Azt a gumist, aki légkulccsal ráhúzza "jól van az úgy" stílusban, én nagy ívben kerülném. Pont ebből lett nekem annak idején egy kerékőr lefúrásom. Úgy rátépték légkulccsal hogy az életben nem lehetett többet levenni. Két másik gumis univerzális leszedővel sem tudott mit kezdeni vele, mert elforgófejű biztonsági típus volt, amire nem lehet kívülrtől ráfogni. Rendelten új leszedő kulcsot hozzá egyedileg lerendelve egy kisebb vagyonért közvetlenül a gyártótól biztonsági kód alapján. Hetekig vártam mint a messiás, mire Németországból megjött. Addig kénytelen voltam hóban is nyári gumikkal autózni. Hetek múlva megjött, két másodpercig tartott, mert ugyanúgy elnyalták rajta a mintát, huss ezzel a lendülettel repült is ki pár tízezer forint az ablakon... Végül szervizben fúrták le fél napi folyamatos munkával, mert keményített "fúrásbiztos" volt a feje. Közben a felni is sérült kicsit, gyári 17"-os alu, azt is újra kellett fényeztetnem. Nekem ez volt a tanulópénz.

Normálisabb gumisnál csak nagyjából húzzák rá a légkulccsal, utána végigmegy és az összes kerékcsavart nyomatékkulccsal leropogtatja. Egyszer pont a szemem előtt láttam, ahogy kereste katalógusból a meghúzási nyomatékot. Ha nem csak egy egyszerű kerékcsere, hanem centrír, vagy gumicsere is van, csak ilyen helyre járok.

2019. szept. 3. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!