Miért használnak sokan nyomatékkulcsot a biciklin a csavarok meghúzásához? Miért baj, ha érzésre csavarom rászorulásig a csavart? Miért számít a nyomaték?
nagyon sok helyen használnak nyomatékkulcsot. a tervező mérnök számolja ki azt, hogy adott esetben mekkora nyomatékkal kell meghúzni a csavart.
ha jobban megszorítod akkor olyan mechanikai feszültségek keletkeznek az anyagban amire azt nem méretezték.
Ennek okán elrepedhet, deformálódhat.
sajnos nekem sincs nyomatékkulcsom... :(
de a féktárcsát én is vettem már le és raktam is vissza csak úgy érzésre.
Mert a tervezés szerinti "mindíg egyforma" esetet akarják reprodukálni.
'Érzésre meghuzni' - van-e két egyforma érzésű ember?
2 vagyok
nagyon fontos még az, hogy egyenletesen húzd meg a csavarokat.
tehát ne egymás után körben, hanem mindig a szemben lévőn húzz egy kicsit.
1
6 2
5 3
4
ha így vannak a csavarok, akkor 1, 4, 6, 3, 5, 2 sorrendben.
elöször csak leülteted mindet, aztán húzol egy kicsit és utána meg és megint.
.....1.....
.6......2.
.5......3.
.....4.....
így valahogy :D
Mert van amikor az érzésre kevés.
Pl:hajtókar csavar. 100x meghúztam érzésre,még úgy is ráálltam a kulcsra...végül a nyomatékkulcs vezetett eredményre.
Aztán vannak olyan csavarok amiket nem érdemes túlhúzni.
Ha túlhúzod széttépheted a menetet, vagy rosszabb esetben összeroppanthatsz carbon elemeket.
Ha laza lesz, akkor csak simán szétesik.
"Karbon elemeket"
Ez alumínium/acél biciklikre is vonatkozik. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!