A legtöbb B-s jogsival rendelkező ember autó helyett miért nem használ inkább robogót rövid távra?
Számtalan előnye van a robogónak a kocsikhoz képest, mégis az én tapasztalatom szerint 50 sofőrből 1 használ csak robogót. Oké, nyilván hosszú távon, sok cucc hordozásánál, télen, vagy esőben jól jön a kocsi, de városon belül, munkába járáshoz, kisebb bevásárlásokra, afféle lóti-futi járműnek ezerszer praktikusabb a robogó.
Előnyei:
- SOKKAL olcsóbb megvenni, átíratni, biztosítani, üzemeltetni, fent tartani, javíttatni. Töredéke a kocsiénak. Az én robogóm pl. 1,5 litert fogyaszt 100-on.
- Nincs parkolási gond. Akárhol megállhatsz vele, mint bringával.
- Sokkal mozgékonyabb, fordulékonyabb, nincsenek számára akadályok, zsákutcák.
- Nagyon egyszerű vezetni. Csak húzni kell a gázt, meg indexelni. Amúgy meg olyan mint a bringa.
Most nem megyek bele olyanokba, hogy mennyivel szabadabb érzés az egész, mennyivel feelingesebb az élmény, mert ezt embere válogatja, kinek mennyire jön be. A fent említett tények viszont objektívak.
Miért van az, hogy emberek inkább mégis kocsit vezetnek? Nyáron százezer fok van bent, zabálja a benzint, folyton parkolóhelyet kell kutatni, aztán centizve beállni, szűk szakaszokon suta mint a téli álmából felzavart medve, és ha valami elromlik rajta, az ember dobálhatja ki rá a tíz, rosszabb esetben százezreket.
Nekem van kocsim, és robogóm is. Márciustól Novemberig szinte csak a robogót használom, csak 40-50 km-nél hosszabb utakra veszem igénybe a kocsit, de az ritka.
29-es, teljesen jó választ adtál, ilyen ellenérveket szerettem volna hallani, és nagyrészt jogosak az ellenérvek, ezt elfogadom. De rengeteg válaszolóból egyszerűen a gyűlöletet éreztem, holott csak egy kérdést tettem fel, és felsoroltam a robogózás előnyeit. Ahogyan én elfogadtam a hátrányait, úgy mások is elfogadhatnák az előnyeit.
Például a 28-as válaszoló teljesen korrekt, elfogulatlan, kifejtős választ adott, semmi kivetnivalót nem találtam benne, de egyszerűen a népharag rácsapott, és lepontozták, totál, de tényleg, totál indokolatlanul. Ha erre bármiféle választ próbálok keresni fejben, csak arra jutok, hogy sok ember úgy vélte, "Ez a válaszoló próbálja védeni a robogósokat! A hülye kérdezőnek tetsző válasz lehet!" - és szépen le lett pontozva, holott ezek nem is biztos hogy helytálló gondolatok. Megfigyeltem már itt ezt a folyamatot. A kérdező, bármit csinál, egy boxzsák lesz, ha nem értenek vele egyet. És mivel a kérdezőt nem lehet lepontozni, mindig azt az 1-2 szerencsétlen, normális embert pontozzák le, függetlenül a válasza tartalmától, aki hasonlóan gondolkozik. Ezt sosem fogom megérteni, de hát ez van.
A másik. A bringázás nem igazán idevágó téma. Én a kocsi sofőröket vetettem össze a robogó sofőrökkel. A bringa egy harmadik ág, amihez jogsi se kell, tehát nem tartozik ide. Olyan, mintha megkérdezném, hogy a Ferencváros, vagy az FC Porto nyerne e, ha összecsapnának, és sokan elkezdenék mondani, hogy egyik se, mert a Bayern München mindkettőt leverné... Az elmúlt években több mint 10.000 kilómétert tettem a bringámba is, tehát rengeteget bringázok, még úgy is, hogy hegyen lakok. Minden évben körbetekerem a Balatont, pedig csak egy szar össztelós montim van még gyerekkoromból, és azt használom. De mivel hegyen lakom, és a nagyanyámhoz heti 3-4 alkalommal el kell néznem, aki a szomszéd faluba lakik, szintén hegyen, bringával ez nem egy egyszerű út, hanem egy challange. Próbálj meg életvitelszerűen hegyről le-fel bringázni. Aki budapesti, képzelje el, hogy a Gellért-hegy tetején lakik, és MINDEN NAP bringával teker oda fel, mikor haza megy... Aki balatoni, képzelje el ugyan ezt a Tihanyba. Egyszerűen összeegyeztethetetlen. Hacsak nem az a fétisem, hogy én leszek a legújabb iron-man, vagy hogy indulok a Tour De France-on, akkor felesleges kínozni magamat a bringával, ha van robogó is. Mindennek megvan a maga helye, és ideje. Mivel montim van, legtöbbször földutakon megyek vele. Betonra nem is igazán alkalmas a terepkerekével, meg a hátsó teleszkóp miatt.
"Mindennek megvan a maga helye, és ideje. "
Akkor azt fogd már fel,hogy másnak tovabbra sem opcio a robogó!Mert lehet hogy neked kiváló nagyanyádhoz felugrani a hegyre,csak más életvitelének meg a robogózásnak nincs közös metszete!Es azert mert a robogonak is meg van a maga helye meg ideje nyilván nem fog mindenki tartani egyet otthon ,csak azert mert ha úgy van akkor egy évben akár kétszer is rá tudna ülni,mert mondjuk csak a sarki gyros-osig megy!
Szerintem azzal, hogy a 29-es válaszolónak megköszöntem az ellenérveit, azzal FELFOGTAM a dolgot... Nem kell ezt külön parancsba adni... De attól még jogos marad az én nézőpontom is. A kérdésem nem azokra irányult, akiknek nincs garázsuk, fizikai állapotuk nem teszi lehetővé, vagy más, jogosan felsorolt indokok miatt nem tart robogót. Nyilvánvalóan azoknak szólt, akik megtehetnék, minden körülmény adott, mégsem teszik. Mivelhogy rengeteg olyan embert ismerek a környezetemben, főleg 20-as, 30-as férfiakra gondolok, akik egyszerűen "menőzésből" nem használnak robogót. Mert hogy "hogy nézne már az ki", hogy ők robogózzanak. Pénzük alig van, de azt a keveset is inkább beleölik egy leharcolt BMW-be, és csak viszik, viszik a szervízbe havi szinten, a százezrek meg csak csúsznak elfele... Nem egy, nem kettő, RENGETEG ilyen embert ismerek, speciel a konditerembe ahova járok, szerintem a férfiak 60%-a egy az egyben ilyen. Folyton arról megy a téma, hogy kinek hány lóerős a vasa, ki milyen olajat használ, kinek mennyit fogyaszt, és persze, hogy ki épp mennyit fizetett a szerelőnek... Na, én az ILYEN emberektől kérdezném, akik szarni is kocsival mennek, csak hogy mutogathassák, hogy nem lenne praktikusabb néha-néha a robogó? A pénznyelő kocsit kicsit pihentetni, és vállalni az a hatalmas "szégyent", amit a robogó okoz? Nem mellesleg, ezek a széthajtott menőzős német kocsimárkák, amik tényleg bitang sokszor kerülnek szerelőhöz, még sokkal inkább igényelnének egy robogó társat arra az esetre, ha a szerelés miatt nélkülözni kell.
De ennyi, én befejeztem. Nem akarok erről több vitát, mert egy szélmalomharc az egész. Elfogadom a jogos ellenérveket, ti meg fogadjátok el a robogózás reális előnyeit, és így mindenki megnyugodhat.
"Elfogadom a jogos ellenérveket, ti meg fogadjátok el a robogózás reális előnyeit, és így mindenki megnyugodhat"
Szerintem neked kellene megnyugodnod,főleg miutan ezzel a sorral be is tugtad azt az öngólt!Mert innentől kezdve mi ertelme volt az eredeti kerdesednek?Vagy is nem is kérdés volt ez ,csak egy annak álcázott majd én megmondom a tutit eszmefuttatás!Vagy számodra ezek szerint valoban most derült ki hogy a robogozasnak esetleg hátrányai/ellenérvei stb .......mert akkor van baj!De még igy is azt akarod hogy a tied legyen az utolsó szó,mert ugyan van ellen érv a robogó ellen,de mi akkor is fogadjuk el minden képpen amit te irtal mert az ugy van és kész!A monty python levágott kezű/lábú katonája jut rolad eszembe,hogy annak se volt már egy végtagja sem de azert egy döntetlenbe kiegyezünk............
Elég sok ellenérv lett felhozva amiket én is vallok.
De:
füstöl - be kell állítani és minőségi olajat bele tenni
elütnek - veszélyesebb mint az autó, vigyázni kell gondolom a zebrán is szétnézel
szennyező - biciklihez képest minden képpen, annak meg infrastruktúrája nincs
megázol - 4 évszakos, eső membrános, protektoros motoros dzseki 40k, eső nadrág 5k
A bukó nekem simán elfér a csomagtartóba :D
Rájöttem, amúgy, hogy én talán alapvetően mediterrán gondolkodású ember vagyok. Nemrég voltunk nyaralni a Dél-Olasz tengerparton, na ott aztán volt robogó robogó hátán. Ott nem is kell bukó, vagy lehet hogy kéne de senki nem nézi. Láttam nem egyszer, hogy egy egész család ült fel szépen a robogóra, 3-4 ember ott zsúfolódik rajta. Apu, anyu, gyerekek. Semmi védelem, papucsba, fürdőnadrágba, félmeztelenül, bukó nélkül. Kegyetlenül bírják azok a kis szaros motorok a terhelést. Szerintem sok minden szocializálódás kérdése. Ők úgy nőttek fel, hogy fater vitte őket maga mögött, és ők is így viszik a gyerekeiket, meg az asszonyt, vagy épp egyszerre mindet. Ha csak robogók vannak mindenhol, az nem olyan veszélyes, mintha autók, és robogók egyszerre mennek. Olaszországban vannak olyan részei bizonyos tengerparti városoknak, utaknak, ahova kocsit be se engednek. Na, az maga a robogós mekka. Én teljesen bele tudom képzelni magam abba a kis életritmusba. Mindenki nyugis, nem sietnek sehova, alig-alig van baleset. De persze tudom, nálunk ez nem lehetséges. Nem panaszkodásból írom, csak megjegyzem, hogy itt-ott működik az a közlekedési prototípus, amit felvázoltam.
Mifelénk sok öregember robogózik,mindenféle robogót látni,kistestű nagytestű,és rengeteg a Simson mindenféle korosztályban...Nőt tényleg keveset látok,magamon kívül.Lehet ezért tartanak látványosnak néhányan.Szinte kizárólag robogón közlekedek a városban,egyedül nem ülök kocsiba,ha nem muszály.A robogó szinpatikusabb,és kikapcsol,megnyugtat,ellenben az autóval.
Sokaknak az biztonságosabb érzés ha egy "tankot" vezetnek,bár nem megy nekik jól,mégis veszélyeztetnek vele mindenkit,de ők alig sérülhetnek.Ez szerintük biztonságos.Persze,nekik.Felelőtlenek,erőltetik a nehezebb dolgokat.
Sosem mernék olyat vezetni forgalmas helyen,amiben nem vagyok biztos menne-e.Nagyon féltek másokat is,nem vagyok önző az úton.Nekem nincs különbség abban,én sérülök e vagy más.A robogó nagyobb biztonságérzetet ad,mert talán kevésbé veszélyeztet másokat,(pl.tolatás,nagy holttér)magamra meg vigyázok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!