Ép értelmű autista iskolázása? Nálatok mit jelent? Hova jár?
Ha azt a sulit jelölte ki a nevtan, ahova járt, akkor kutya kötelességük az integrálást és a gyógypedagógust biztosítani a gyerek számára. Az intézmény nem kevés plusz pénzt kap azért, mert integráló intézmény, ne már csak az alapító okiratban legyen benne, csinálják is!
Én biztos jogorvoslati lehetőséggel élnék ebben az esetben, de mint korábban írtam, ép gyereket semmiképpen nem vinnék olyan osztályba, ahol csak értelmileg sérültek vannak. Nem is tudom, hogy jutottatok el oda, hogy ez jó megoldás lesz :o
Nekem volt az egyetemen, egy nagyon nehez szakon, egy autista csoporttarsam. Ketten vegeztek el idoben a szakot, az egyikuk ez a fiu volt.
Szocialis kepessegei neki se voltak, ha szabad igy mondanom, de memoriaja, logikaja az kimagaslo! Az MSc t is megcsinalta, sot, lehet azota a phd t is.
Sima gimibol erkezett hozzank, en nm vinnem butitott iskolaba, ha a kepessegei kimagasloak, az atlag felettiek (szorozotabla stb 3 evesen) inakbb utaznek vele mas varosba, nm tudom, de ezzel tenyleg elvaghatod a jovojet
Ez így nem lesz jó.
Szerintem az lenne a legjobb, ha az új iskolában a normál tanmenetű csoportba járna, még akkor is, ha ötödikben vissza kell mennie a körzeti iskolába. Írtad, hogy lenne ilyen lehetőség abban a suliban, ahova felvették. Két év alatt is rengeteget fejlődik szociálisan, és nem lesz gond visszamenni. Semmiképp nem íratnám csökkentette tanmenetű csoportba. Ennél még az is jobb, ha a régi helyen marad.
Lehet itt jogászkodni, hogy mi van a törvényben, tudjuk. De a normál iskolában akkor is kicsinálják a speciális igényű gyerekeket. A Szakértői Bizottság is csak azt tudja javasolni, hogy a gyerek integrálható, küzdjenek az iskolával, joga van oda járni. Kérdem én, kedves doktor úr a Bizottságban, mit tenne, ha az Ön gyerekéről lenne szó?! Küzdene? Mi mit ér meg?Ha rámegy a gyerek és a szülő idegileg, és a végén úgyis megbuktatják a gyereket?
Nem tudsz küzdeni, a jogász nem ül ott a tanár mellett napi 8 órában, amikor a gyerekkel foglalkozik. El sem tudjátok képzelni, hogy milyen módszereket fejlesztettek ki a tanárok, hogy kicsinálják ezeket a gyerekeket. Nem az a cél, hogy beintegrálják őket, hanem az, hogy bebizonyítsák, hogy a Szakértői Bizottság tévedett, ezek a gyerekek nem integálhatóak.
Nincs olyan iskola, amely speciálisan sni-s gyerekekkel foglalkozik, és normál tanterv szerint halad. Ha tudtok ilyet, írjatok pontos címet, mert ugye a kérdező erre volt kiváncsi, és nem a fikázásokra.
Én megyeszékhely közelében lakom. Van itt 20 általános iskola, meg a kisegítő. A 20 általános iskola mindegyikének Alapító Okiratába felvették az autizmust. A gyakorlatban meg nem fogad egyik sem ilyen gyereket. A körzetest kénytelenek felvenni, ha mázlid van, és jó a tanító néni, akkor beintegrálja, ha nem, akkor zsákutca, mert máshova nem veszik át. Marad a kisegítő vagy a magántanulóság. Ez utóbbit viszont nem írják ki, csak ha van pedagógus végzettsége valamelyik szülőnek vagy bizonyítja, hogy fogad magántanárt.
Szóval szerintem jól döntöttél, ha 16 éves korában beérik, akkor tesz majd különbözeti vizsgát.
Nagyrészt egyetértek az utolsó válaszadóval, azzal a kitétellel, hogy azért vannak szerencsére kivételek (iskolák és pedagógusok egyaránt), ahol tényleg komolyan veszik az autisták integrációját, és nem nyűgnek tekintik.
Mi is utazunk ezért, nem keveset, de megéri. A helyi körzetes iskoláról eleve tudtam, hogy ott nem lenne helye a gyerekemnek, ha bármiben is eltér az átlagtól (és ezt a szakértőiben is megerősítették).
Igaz, a tényekhez hozzátartozik, hogy a felső tagozaton már annyira nem rózsás a helyzet, mint alsóban volt.
Ami viszont az adott esetben a fő szempont szerintem az, hogy a gyerek nem bírja a normál osztálylétszámot. Ezt kell szerintem autiknál elsősorban mérlegelni, hiszen a legnagyobb problémát a túl sok inger, a túltöltődés okozza náluk. Ilyenkor igenis mérlegelni kell, és kislétszámú osztályban gondolkodni, még ha ez kompromisszumokkal jár is.
Ami pedig a magántanulói státuszt illeti: két útja van a magántanulóságnak. Az egyik, amikor a szakértői írja elő, ebben az esetben a befogadó iskolának kötelessége biztosítani azt, hogy a gyereket felkészítsék az osztályozó vizsgákra - erre kapnak külön órakeretet, a tanárok fizetést, stb.
A másik út, hogy a szülő kezdeményezésére lesz valaki magántanuló. Különösebben indokolni se kell, ha nagyon kekeckednek, akkor max. a gyermekvédelem megvizsgálja, hogy a gyerek érdeke-e, vagy sem (ez inkább a hátrányos helyzetűeknél jellemző, ahol a magántanulóság egyet jelent a legális iskolakerüléssel).
Ebben az esetben azonban az iskolának nem kell semmit biztosítani, bár elvben van rá lehetősége. Szóval innentől a szülő felelőssége (és költsége), hogy a gyerek felkészüljön az osztályozó vizsgákra. Ez egyébként egyre gyakoribb, az egyre inkább elterjedő otthonoktatós tanulócsoportok is ezt a rendszert alkalmazzák (a szülők közösen finanszírozzák a pedagógusokat). Ha ilyen van a környéken, esetleg reális alternatíva lehet, hiszen közösségben van, kiscsoportos keretek között, de azért jóval emberközpontúbb oktatásban vehet részt.
Bocsánat, ha félreértettem valamit, de a 7. hozzászólásra reagáltam (kérdező írta: Felvették,de a normál autikat ötödikbe kiintegrálják a körzeti suliba,ami azt jelenti,hogy jöhetnénk is vissza. Ezért a csökkentett tanmenetet választottuk,mert úgy itt maradhat nyolcadikigremélve,hogy megszereti a tanulást és különbözeti vizsgát fog tenni.)
Ezek szerint van olyan lehetőség, hogy jó képességű autisták között tanuljon normál tempóban ötödikig? Ha jól gondolom, ez kis létszámú csoport lenne. Ha így van, akkor ez lenne a legjobb szerintem, még akkor is, ha csak két évig lenne itt, mert ebben a korban ez is sokat jelentene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!