Milyen problémára utalhat, ha egy gyerek másként kanyarítja a betűket, mint megszokott?
Persze, tudom, diszgráfia a válasz elsőként, de szerintem nem az. A korosztályának megfelelő a helyesírása, fiú létére elég szépen is ír, és törekszik is a szép írásra. Viszont lassan megy neki…
Már 1. osztályban észrevettem ezt a dolgot (úgy kell elképzelni, hogy pl. az 1-es számot lent, a száránál kezdi, és igen sok betűnél is ilyen „egyéni” módon ír), de a tanítónője közölte, hogy „így tanulta meg, nincs mit tenni, ez már így marad”.
Tulajdonképpen olyan kicsit, mintha „rejtett balkezes” volna…
nekünk anno még a 0-át é 8-ast is tanították, hogy merről merre kell.
ez nem az, hogy "így tanulta meg, így marad", hanem hanyag a tanár.
és nem is véletlenül kezdik az írástanulást díszítőjelekkel (amikor egy sor csak egy félkörökből, másik sor meg hullámvonalakból áll, stb)
én a tanárt hibáztatnám.
ha rosszül rögzül neki az írás, az a tanár hibája.
*kb ahogy a díszítősort
egy sorba csak 11111111-et írni és így tovább
"ez nem az, hogy "így tanulta meg, így marad", hanem hanyag a tanár. "
No és akkor mi van, ha már otthon így rögzült a gyerekben, mert a szülő nem tanította meg a "helyes módra"? A legtöbb gyerek már óvodás korában elkezd betűket "írni".
Mi a fenének keresel ott problémát, ahol nincs? Mi a franctól lenne rejtett balkezes (és egyáltalán minek rejtegetné, ennek semmi értelme!)? Tud írni, nem? Nem mindegy, hogy hol kezdi az egyest vagy akármilyen betűt?
Vagy már megint a kamukérdésgyártó barátom vagy?
valószínűleg abszolút semmi baja, csak így tanulta meg
kiküszöbölhető, ha sokat gyakorol, de igazából egy idő után úgyis elkezd mindenki kicsit saját magára formálni, hogy számára hogy kényelmes és gyors
biztos vagyok benne, hogy te se úgy írsz már, mint azt ahogy alsóban tanították
az kicsit fura, hogy az 1-est lentről kezdi, de igazából amíg olvashatóan és gyorsan tud írni, teljesen mindegy hogy írja le őket
Köszönöm az értelmes válaszokat!
Nem tanítottuk írni suli előtt (nem az a típus volt, akit ez érdekelt, volt épp elég más „dolga” :)), és nem is akarom túlizgulni az ügyet, csak furcsának találom. Az egész csak azért merült fel bennem, mert folyton azt hallgattuk alsóban, hogy lassabban ír a többieknél (legalábbis a tanárok szerint), és kíváncsi vagyok, találkozott-e már hasonló dologgal, illetve hogy nem lehet-e ez a tempóprobléma gyökere.
Egyébként nem csak az 1-esnél jelenik meg a fordított vonalvezetés, hanem számtalan más betűnél is. Azt gondolnám, nem véletlen, amiért egy adott irányból tanuljuk kerekíteni a betűket, nyilván tapasztalati úton alakult ki, hogyan a leghatékonyabb.
A 7. válaszolónak: Veled is csak többen vagyunk, drágám, inkább olyan kérdésekhez szólj hozzá, amelyeket felér csekély értelmed. Nyilvánvalóan azért írtam idézőjelbe a „rejtett balkezes” kifejezést, mert ahogy a balkezesség is egy másféle agyműködés eredménye, tán az ilyen más módon való vonalhúzás is lehet az – és nem azért, mert arra gondoltam, a gyerek „rejtegeti”. (A rejtett kancsalság sem arról szól, hogy direkt kompenzál a gyerek.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!