Mit lehet tenni egy ilyen helyzetben? Iskolai kérdés
Amikor fél 5-kor megyek a gyerekért, kint játszanak az udvaron. Kérdezem, lecke kész. Nincs. Hát hogyhogy. Azt mondta a tanító néni, hogy szép idő van, menjünk ki, majd otthon anyával befejezed. Ez legalább heti 3-szor.
Gondoltam a gyerek túloz,megkérdeztem a tanító nénit, és azt mondta, hogy a gyerekem nagyon lassú, és nem büntetheti az egész csoportot azzal, hogy bent kuksolnak a teremben. Mondtam, hogy akkor hagyja ott egyedül, amíg meg nem írja a leckét. Ja, azt nem lehet, hogy ő felügyelet nélkül hagyjon egy gyereket.
Most ez így rendben van? Tényleg nekem kell még este 6-kor írni a leckéjét otthon, mert a suliban nem csinálják meg? És a napközis tanítónő tudja nagyon jól, hogy nincs kész, de majd otthon befejezed? Én gondolkodom rajta, hogy bemegyek az igazgatónőhöz.
Elsős a gyerek egyébként.
"A napkozinek nem az az elsodleges celja, h felvigyazzon a gyerekre, amig a szulo dolgozik, hanem ennel sokkal tobb. Nem hiaba pedagogus es nem a takaritono vigyaz a gyerekekre a napkoziben. A napkozinek ugyanugy celja az altalnos iskolai neveles-oktatas megvalositasa, a csaladi neveles reszbeni potlasa, ertelmi neveles, hatranyos helyzetu tanulok fejlodesenek elosegitese stb. A napkozi jelentos resze az iskolai tevekenyseg egeszenek, a nevelomunkat egesziti ki. Ugyanugy resze a tnaulasiranyitas is, amiben benne van az, h a gyerekeket segitik a tanulasban es a hazi feladat megirasaban."
Ez nagyon klasszul hangzik, de azért gondolom te is tisztában vagy azzal, hogy ez sok helyen nem valósul meg, kicsit sem.
És nincs hova menni panaszkodni, mert mindenki tisztában van vele, hogy úgysem változik semmi, maximum a gyerekedet kezdik szekálni. Szülői összefogás meg ennél nagyobb dolgoknál van esetleg, de pár oldalnyi lecke miatt senki nem akar összetűzésbe keveredni a tanárokkal, mert "igazad úgysem lehet".
Nálunk a napköziben 1 órán át van leckeírás. 99 százalékban be is fejezik. Otthonra esetleg verstanulás vagy szorgalmi marad. Hétvégére, szünetekre nincs semmi feladva.
A mellettünk lévő osztályban SOHA nincs kész a lecke, mert tanítónéni nem bír a gyerekekkel. Alapból le vannak maradva 1 hónapnyi anyaggal. Legutóbb a tavaszi szünetre 20 oldalnyi leckét kaptak!!! (első osztály)
Nem tudom, hogy nálatok mennyi leckét kapnak, de nekünk minden nap van matek, írás, olvasás, ezek mellé időnként bejön a környezet, angol és hittan, de bőven belefér az egész 1 órába.
Oké,hogy a tanító néni segítsen, de helyette nem színezhet meg írhatja az abc-t. Ha a gyerek ezekben lassú, nem lesz gyorsabb attól sem, ha ott ül mellette (plusz még a többi gyerek is).
Én inkább kideríteném,hogy mi a lassúság oka, főleg, ha a többi gyerek időben elkészül. Lehet,hogy elmélázik, mással foglalkozik, vagy csak alapból elege van, és nincs kedve összeadásokat csinálni délután.
Gondolom a délelőtti tesztekhez még nem fáradt, jobban odafigyel, ezért jobban is teljesít, meg tudja, hogy az számonkérés, ott nem lehet vacakolni.
Kedves kérdező!
Akkor neked most a tanító nénivel vagy a napközis nevelővel van problémád?
De újra megkérdezem: miért te írod az elsős gyerek leckéjét?
#5-os es #8-as valaszolo vagyok. En biztosan beszelnek az igazgatonovel. Ha a kisgyerek az iskolaban jol teljesit, jok a dolgozatai, akkor az a napkozis tanar hibaja, ha a napkoziben lassu. Egyebkent van interaktiv leckeiras is. Nem kell a napkozis tanarnak megirni a lecket a gyerekek helyett, de ravezetheti oket a gyerekek bevonasaval. Rengeteg pedagogiai modszer van, amit tanitanak a tanaroknak. Gondolom, a napkozis tanar nem a ket szep szemere kapta a diplomajat.
Mindenkeppen elutasitom azt az allaspontot, h hagyjuk annyiban es inkabb vegyuk tudomasul a napkozis tanar szavait. Eloszor is, soha de soha nem szabad egy kisgyerek szemebe mondani, ha lassu, vagy barmilyen elmaradasa van, m ezzel nem motivaljuk. Segiteni kell neki, nem pedig elkonyvelni, h lassu, majd karbatenni a kezunket, h ennyivel el van intezve. A kisgyerek biztos, h nincs visszamardav - mutatjak ezt az iskolai jo eredmenyei. egyszeruen mas modszer kell a leckeirashoz, ami igenis a napkozis tanar feladata.
a masik meg az, h 14 gyerek van. Most komolyan?! Az egyaltalan nem sok! Elhiszem, h nincsenek tulfizetve a pedagogusok, de akinek 0 motivacioja van es csak azert lesz tanar, m van 3 honap fizetett szabija, az inkabb maradjon otthon!! Ha tanarnak megy, tudja elore, h keves lesz a fizetes, szoval utolag ne sirjon, h nem keres, hanem akkor vegezze a munkajat.
Nálunk a másodikos osztályban 11 gyerek van, nincsenek lemaradva tananyaggal, pedig rengeteget kirándulnak. A lecke mindig kész, soha nincs kivétel, pedig rengeteget vannak az udvaron és a játszótéren. De ez egyházi iskola. Minden reggel kötelező lelkigyakorlat, pénteken és vasárnap mise.
Nálunk a tanítók úgy kezelik a napközit, hogy plusz tanulási lehetőség.
15-ös a szívemből szólt.
Szerintem sem sok a 15 gyerek, mi még 36-an voltunk.
Nem írom én a leckéjét, de segítek neki, amit mondjuk a tanító is megtehetne, ha látja, hogy neki gondja van, akkor igenis álljon oda mellé, és próbálja rávezetni.
Én egyszerűen nem tudom elfogadni azt a tanítói hozzáállást, hogy probléma van a gyerekkel, oldd meg otthon, a te gyereked. Én sem passzolom le a tanítónőnek a munkahelyi extra feladataimat.
Olvasunk vele otthon, meg segítek én, de ne ám ez legyen a normális, hogy otthon este 8-ig ülök a könyv felett a 7 éves gyerekkel! Ne úgy állítsátok be, hogy én lusta vagyok segíteni a gyerekemnek. De van másik gyerekem is, meg a házimunka, és összesen 2 órát vagyok velük otthon este. Ebbe kéne mindennek beleférni, miközben 10 órát tölt az iskolában, és úgy jön haza, hogy majd anyáddal megcsinálod otthon. Ne haragudjatok, de ez mégiscsak felháborító!
Első héttől kezdve azt hallom, hogy lassú, az osztály is lassú csigának csúfolja, mégis mi itt a motiváció?
Próbáltam már százszor beszélni a tanítónővel erről, de mindig hárít, ő mindent tökéletesen csinál, bennünk van egyedül a hiba.
Nálunk egyébként úgy van, hogy 2 tanítónő van, és nincs külön napközis., hanem ők váltják egymást.
Mondtam ma az óvó néninek, hogy megkaptuk, hogy az óvodának kellett volna nevelési tanácsadóba küldeni, mert nem iskolaérett, hát annyira felháborodott, szerintem holnap felhívja telefonon. Egyértelműen kimondta, hogy itt a tanítóval van a gond, nem a gyerekkel.
Szia! Szerintem már az az információ elég sokat elmond a tanítónő inkompetenciájáról, hogy csúfolja a gyereket, és hagyja, hogy a többiek is csúfolják („lassú csiga”). Ha egy pedagógus annyival nincs tisztában (amire szerintem mindenki rájöhet józan paraszti ésszel is), hogy ha sokat mondogatsz valamit egy gyereknek (pl. „lassú vagy”, „rossz vagy”), akkor azzal nem hogy arra sarkallnád, hogy változzon, hanem erősíted a szorongását, és előbb-utóbb igazolni fogja a rá mondottakat.
A lassúsággal kapcsolatban: ez még sokat változhat, nem minden gyerek egyforma ilyen korban. Ha egyébként nem szorongós típus, és – ahogy fent írtam – nem ragasztják ezt rá, mint alapvető tulajdonságot, akkor simán „kinőheti”. Arra kell figyelni szerintem, hogy a tanítónő egyébként eléggé tudja-e motiválni a gyereket. Nálunk sajnos annyit szívatták a lassabb tevékenysége, a szétszórtsága miatt, hogy a végén már „dafke” nem csinálta a dolgokat („hiszen én úgyis lassú vagyok, nekem úgysem megy”-hatást értek el). Egyébként első végén mi is voltunk emiatt az iskola tanácsára a nevelési tanácsadóban, ahol közölték pár alkalom után, hogy semmi gondja a gyereknek.
A leckeírással kapcsolatban: átérzem a helyzetet, nálunk is ez megy sajnos. A tanítónő elsőben arra panaszkodott, hogy leckeíráskor a gyerek „elkalandozik”, ha odamegy hozzá, akkor folytatja, de hát ő „nem ér rá folyton odarohangálni”. Tudom, ez sok energia. De kérdem én, ha csak egy-két gyereknek van ilyen gondja az osztályban, nem lenne pedagógiailag indokolt ahhoz egy-kettőhöz mondjuk elsőben odamenni, és akkor tán később már nem is lenne szükség erre?
Másrészt, amit írsz, hogy kimennek jó időben az udvarra, az nagyon jó dolog.
Hasonló napközissel áldott meg a sors anno.
Amit szerintem próbálj meg otthon: "nem is vagy lassú, látod ezt is milyen gyorsan megtanultad/kiszamoltad" "szerintem, x néninek nincs igaza, te igenis ügyes vagy!"
És ehhez hasonló motivációk!
Otthon mérd le az időt, amit a leckeírással tölt a gyerek. És beszéld meg vele, hogy hogyan tudná ezt lerövidíteni. Adj neki tippeket, bár fogalmam sincs hogy mit lehetne mondani. Bizonyára csak több gyakorlás kéne neki, hogy rutinból menjen a feladatmegoldás. Hétvégén is plusz gyakoroljatok feladatokat, az írást, fogalmazást, vagy számtanpéldát. Nyelvtani, szórakoztató füzeteket, feladatlapokat is plusz vehetsz neki. Gyerekeknek szóló rejtvényeket, ezzel is fejlődik.
Nem érdemes felháborodnod, esetleg mondd a tanítónőnek, hogy figyeljen oda melyik feladatot hány perc alatt végzi el. Sürgesse, ha lassú.
A hagyományos iskola az átlagos képességű gyerekeknek van kitalálva. Szép is lenne, ha egyetlen gyerek miatt a többi nem mehetne ki játszani.
Vagy ha sehogy sem megy az időre feladatmegoldás, és a jövőben sem változik, írasd speciális iskolába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!