Első osztályban már felismerhető ha a gyermeknek dys- es problémai vannak?
Aha. Persze, ha figyelsz rá.
Nekem nem vette észre senki, pedig mindig nehézséget okozott a jobb-bal, számok, és sorrendek. Huszonévesen jöttem rá, miért.
Néha nehéz elkülöníteni a tanulás során természetesen jelentkező hibákat a valódi disz- állapotoktól. A betűtanulás idején mindenki összekeveri a b és d betűket, sokan a magánhangzókat is, főleg ha gyors a tanulási tempó. Sok gyereknél nehezen alakul ki az összeolvasás, rengeteg elsős-másodikos hagy ki betűket diktálásnál a mássalhangzó torlódásos szavakból, főleg, ha a képzési módjuk is hasonló (lomb, gomba, lendül, stb.)
Ha az alap képességstruktúra rendben van, ezek a hibák fokozatosan ritkulnak, és csak kapkodás, vagy nehezebb feladatok esetén jelennek meg újra. Pl. általában jól olvas, de hosszú, ismeretlen szavaknál téveszt. Diktálás után jól ír, de önálló mondatalkotásnál mindent egybeír, nincs nagy kezdőbetű...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!