Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Első osztályban már felismerhe...

Első osztályban már felismerhető ha a gyermeknek dys- es problémai vannak?

Figyelt kérdés
2014. dec. 15. 12:39
 1/10 anonim ***** válasza:
persze, az írás-olvasás-számolás tanulásnál a legkönnyebb felismerni
2014. dec. 15. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Igen, már óvodában is utalnak rá jelek. Iránytévesztés, ábra fordítva rajzolása, eredeti ábra összetévesztése a tükörképével, stb.
2014. dec. 15. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Aha. Persze, ha figyelsz rá.

Nekem nem vette észre senki, pedig mindig nehézséget okozott a jobb-bal, számok, és sorrendek. Huszonévesen jöttem rá, miért.

2014. dec. 15. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
óvodában is észrevehető,nagycsoportosoknak van dys szürés ,
2014. dec. 16. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Már az óvodában szűrik a gyerekeket.Igen,felismerik.
2014. dec. 16. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Óvodában, középső csoportban már szűrhető a hajlam.
2014. dec. 17. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Szia! Az észrevehető, ha gyengébben megy az írás, olvasás, számolás, vagy téveszti az irányokat, ezek miatt veszélyeztetett lehet. Disz-t viszont csak második osztály végén, vagy harmadik osztályban adják, addig nincsenek olyan szinten ezek a készségek, hogy pontosan mérhető legyen.
2014. dec. 17. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Másrészt kitartó, alapos gyakorlással ideig-óráig elfedhetők ezek a problémák. Van, akinél csak felső tagozaton derül ki a súlyos diszkalkulia, mert addig napi többórás gyakorlással "betanulta" a dolgokat.
2014. dec. 20. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Néha nehéz elkülöníteni a tanulás során természetesen jelentkező hibákat a valódi disz- állapotoktól. A betűtanulás idején mindenki összekeveri a b és d betűket, sokan a magánhangzókat is, főleg ha gyors a tanulási tempó. Sok gyereknél nehezen alakul ki az összeolvasás, rengeteg elsős-másodikos hagy ki betűket diktálásnál a mássalhangzó torlódásos szavakból, főleg, ha a képzési módjuk is hasonló (lomb, gomba, lendül, stb.)

Ha az alap képességstruktúra rendben van, ezek a hibák fokozatosan ritkulnak, és csak kapkodás, vagy nehezebb feladatok esetén jelennek meg újra. Pl. általában jól olvas, de hosszú, ismeretlen szavaknál téveszt. Diktálás után jól ír, de önálló mondatalkotásnál mindent egybeír, nincs nagy kezdőbetű...

2014. dec. 21. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Ha odafigyelnek rá,igen.Ennek is vannak fokozatai,az enyhébbet nem mindig veszik észre,de egyre több gond jelentkezik a tanulásban az évek során.Ha felmerül a gyanú,érdemes szakvéleményt kérni időben,mivel sokszor nagyon hosszú várólista van.
2015. jan. 10. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!