Anyukák, akik fejlesztésre szoruló gyermeket neveltek, mennyire sikerült behoznotok a lemaradást?
Miben van pontosan lemaradva? Az egyenetlen készségszint alapvetően jellemző a gyerekekre, de mindenki jó VALAMIBEN, csak nem feltétlenül ugyanabban, amiben a többiek.
Ezek szerint ő igényelné a társaságot? Tudja, hogyan tud csatlakozni másokhoz? Az oviban általában még nem az a fő szempont a barátkozásban, hogy ki miben ügyes, vagy nem... hanem hogy képes együtt játszani másokkal, vagy nem.
De hogy a kérdésedre válaszoljak: lányom Asperger-szindrómás autista. Rá abszolút jellemző volt (a mai napig jellemző), hogy az esetek 90%-ában egyedül játszott. Ez nem változott, hiszen ez az állapotával együtt jár, de ő nem is igényli a társaságot, jobban szeret a maga világában lenni. Ugyanakkor másfél év tudatos fejlesztés és integráló attitűd hatására az ovi utolsó évében már voltak kölcsönös baráti kapcsolatai, elismerték az erősségeit, támogatták abban, amiben gyengébb volt a társainál (pl. a társai öltöztették, mert még nagycsoportban sem tudott egyedül öltözni, segítettek neki a kézműves foglalkozásokon, stb.). Viszont az intellektuális, logikai feladatokban rengeteg lehetőséget kapott, hogy megcsillogtassa a tudását, és ezért kivívta a társai tiszteletét is.
Most már iskolás, eddig egyáltalán nem lóg ki a sorból. Igyekvő, szorgalmas, bár még mindig le van maradva egyes készségekben (finommotorika), de már nem annyira vészes a helyzet, és az intellektust igénylő feladatokban továbbra is kiemelkedő. Barátkoznak vele, amit ő többnyire hárít, de azért alakulgat, alakulgat.
Nem csak a fejlesztésen múlik, sőt... sokkal inkább a pedagógusok hozzáállásán, helyzetteremtő képességén.
Köszönöm a válaszod.
Amikben le van maradva: beszéd(nehezen érthető és kissé furcsa a hanglejtése). Nagymozgások és finommotorika is (még semmi felismerhetőt nem tud rajzolnipl.)A legfeltünőbb a viselkedés, mintha nem tudná egészen jól értelmezni az emberek közötti kapcsolatokat. Vágyik gyerektársaságra, de nem tud kooperálni, együtt játszani. Inkább csak ölelgetni, paskolgatni akarja őket. Igy teremt kapcsolatot.(Ezért aztán mindíg alzavarják) Felnőttekkel sokkal könnyebben megy. Logikai feladatokban Ő is jó pl.:sorozatokat könnyen felismer és folyat.
TSMT tornát csináluk, konduktív pedagógiára és logopédiára is járunk.
Én a helyedben elvinném egy autizmus diagnosztikai centrumba! (Vadaskert, Bethesda, SOTE1), maximum kizárják, de ennek én bizony a végére járnék.
(3 évesen nekünk is idegrendszeri éretlenségnek mondták még, amiről később kiderült, hogy valójában Asperger-szindróma. Ha érdekel a pontos menete a dolgoknak, keress meg privátban, leírom pontosan, hogy mire - milyen papírokra - van szükség.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!