Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Miért hiszik azt sokan, hogy...

Miért hiszik azt sokan, hogy buta gyerek nem létezik?

Figyelt kérdés

Mindenki mondja, hogy buta, neveletlen felnőtt az van, de önmagában buta gyerek nem létezik.

Tudom, hogy a gyereknél a szülői nevelés a meghatározó, de vajon tényleg nem létezik olyan, hogy a gyerek önmagában buta és neveletlen? Nem értem.


Rokoni családról jutott eszembe a kérdés. Jól ismerjük őket, 3 gyerekük van, a legnagyobb is csak 14 éves. Mind a 3 gyereküket ugyanúgy, egyformán, és rendesen nevelik, tényleg így van, mert viszonylag sokat járok hozzájuk. De a középső gyerekkel (aki 10 éves) mindig gond van. Pedig nem hanyagolják el, hiába középső gyerek. Buta, tanulni nem akar, idegesítő, és neveletlen, pedig a szülei mindent megtesznek azért, hogy ne legyen ilyen, és nem nevelik különbként.

De ismerek más eseteket is, az is hasonló, hogy ugyanúgy nevelik a gyerekeket, tehát nincs azért megkülönböztetés, mégis neveletlen az illető.


Tudom, hogy ebbe sok minden számít bele, és nem is feszültséggerjesztésnek írtam ki a kérdést, csak ezen tényleg elgondolkodtam, hogy ha nincs semmi fogyatékossága a gyereknek, normálisan nevelik mint a többit, semmi megkülönböztetés, de mégis így viselkedik és nehezen tanul nagyon, akkor tényleg elképzelhetetlen, hogy létezzen buta gyerek?


Vagy ti mit gondoltok? Kíváncsi vagyok, mi erről a véleményetek. Nem akarok egy gyereket sem leszólni, de ha már buta felnőtt létezik, akkor önmagában buta gyerek is. vagy nem?



2013. szept. 20. 21:33
1 2
 11/20 A kérdező kommentje:

"Van olyan gyerek, aki nagyon nehezen nevelhető, mert egyszerűen nem ért a szép szóból. Én őket tartom butának."


Igen, ez is igaz, de nem is értem, hogy hogyna lehetséges ez. Viselkedés is örökletes?

2013. szept. 20. 23:04
 12/20 anonim ***** válasza:
53%

Igen, nyilván valakitől örökölte, nem biztos, hogy a szülők is ilyenek voltak, mindenkinek van egy alaptermészetes, aki akaratosnak, vadnak születik, azzal lehetnek harcok, míg egy simulékonyabb gyerek elfogadja, amit a szülei mondanak, tanácsolnak.

Neveléssel csak csiszolni lehet mindenkin, olyan nagyot változtatni nem.

2013. szept. 20. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
49%

Ki mondja, hogy nincs buta gyerek? Én személyesen ismerek többet is. Van köztük lusta és szorgalmas, kedves és undok, van akit nagyon szeretnek a szülei és minden lehetségeset megtesznek érte és van akivel alig törődnek. Csak az a közös bennük, hogy nagy erőfeszítés árán is csak lassan tanulnak, és egyikükről sem gondolom, hogy esélye volna eljutni az érettségiig.

És ők még nem tartoznak a "tanulásban akadályozott" hajdan enyhe fokban értelmi fogyatékosnak nevezett kategóriába, akik között szintén sok nagyon kedves, udvarias igyekvő emberke van, mint ahogy a még súlyosabban értelmi sérültek között is.

2013. szept. 21. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
100%

Sziasztok! Nem hallottam még én sem ilyen sztereotípiáról, hogy nincs buta gyerek. :)

Nyilván volt, van és lesz is – ahogy felnőttben is.

Az érdekes kérdés, hogy mi lesz velük később. Azt gondolom, hogy ha nem torzult volna el ennyire az értékrendünk, hogy azt gondoljuk, csak két diplomával lehet „boldog” az ember, akkor nem is merülne fel ilyesmi.

Mert ma sajnos csak azt tartjuk valamire, akinek diplomája van – még akkor is, ha totál értelmetlen munkát is végez egy életen át. Azt, hogy ha valaki jó szakember bármiben, amihez nem kell diploma (pl. falfestő, pék, fafaragó stb.), azt gondoljuk, hogy „alsóbbrendű”. Persze, hiszen azokat a szakmákat, amelyekben valódi, kézzel fogható értéket lehet előállítani, nem fizetik meg normálisan.

Pedig lehet, hogy valakinek nem áll rá az agya a magolásra, nem érti a magasabb matematikai összefüggéseket, viszont remek dolgokat tudna létrehozni más szakmákban.

Szerintem ez szomorú. Tele vagyunk topmenedzserekkel, de minek? Jó szakembert, megbízható munkást pedig elvétve találni.


Másrészt a „butaság” nem függ össze a viselkedéssel. Attól mert valakinek alacsonyabb az intelligenciája, lehet kedves, becsületes, jóravaló és boldog is.

2013. szept. 22. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

Csak akkor szokták kifogásolni a buta gyerek kifejezést, ha a viselkedése miatt butázzák le!

Tény, hogy a buta észbeli képességeket takar, vagyis ennek a hiányát, de azért a köznyelvben a rosszul viselkedő gyerekre is mondjuk, hogy buta.

Ne ez az, ami sokaknak nem tetszik, merthogy szegény gyereknek mi lesz a lelkivilágával, hogy lebutázták?


Pedig azért a viselkedése alapján is van igenis buta gyerek. Lehet ötös matekból, meg minden tárgyból, nálunk is volt ilyen az osztályban annak idején, majdnem mindenből jeles volt, vágott az agya, de egy csúfolódó, kegyetlen gyerek volt. Érzelmi intelligenciája nem sok volt.

Na, én az ilyet is butának nevezem.

2013. szept. 22. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy mint sok más középső gyerek, ő is küzd az extra figyelemért, és sajnos rossz módszert választott. Vagy esetleg a szülők értékrendjét elképzelve, a nemtanulással tudott rajtuk igazán fogást találni.

Magam is háromgyerekes vagyok, és itthon, és a hasonló családok többségében észleltem, hogy leggyakrabban a középső lóg ki valamivel a három gyerek közül.

A leírtakból nekem nem következik a butaság, inkább valami nem is tudatosuló lelki okra tippelnék.

2013. szept. 25. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

"A leírtakból nekem nem következik a butaság, inkább valami nem is tudatosuló lelki okra tippelnék."

Kifejtenéd, kérlek, bővebben? Érdekes elgondolás.

2013. szept. 28. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

(a 14. hozzászóló vagyok megint, a 16.-ra reagálok)

Jó, hogy ezt írtad, magam is látom a környezetemben ezt a középső gyerekekkel kapcsolatban. Még az olyan felnőtt barátaink is „furák” kicsik, akik középső gyerekként nőttek fel, de a rokonságban is tudnék példát hozni arra, hogy a középső gyerkőcök nagyon másként viselkednek, mint idősebb és fiatalabb tesóik. Ezt én úgy foglamaztam meg magamnak, hogy a „középsőség” valahogy egy kevéssé jól definiált állapot, mint legkisebbnek vagy legnagyobbnak lenni. Hiszen néha a „kicsikhez” sorolnak, néha a „nagyokhoz” csapnak – minden szülői rosszindulat nélkül persze –, és így nehezebb megtalálnia a gyereknek az identitását, a helyét.

Na nem akarom túlmisztifikálni a kérdést, de egyet értek azzal, amit a 16. hozzászóló írt, lehet valami tudat alatti ellenállás, zavart érzés emiatt.

2013. szept. 29. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 A kérdező kommentje:

Középső gyereknél lehet ez az oka, de ismerősöm szintén tanárnő, most 4.-es osztálya van.

Vannak olyan gyerekek, akiknél az ismerősöm egyszerűen a fejét fogja, mert köpni nyelni nem tud. Van, amelyik nem, vagy igen nehezen tud tanulni, persze ez csak részben az ő hibája, mert meg sem próbálja. Van aki tanul, vagy 3-as átlaga van, de érzelmileg és viselkedésileg olyan buta, hogy ismerősöm szerint ezekből SEMMI nem lesz nagy korukra.

Ok nélkül csúfolódik, gúnyolódik, össze-vissza béget órán, nem tisztel senkit, és semmi betegsége nincs. Ismeri a tanárnő a szüleiket, és ők mindent megtesznek azért, hogy normális legyen, pszichológushoz is már elvitték, és semmi. De nem ő az egyetlen, aki buta, idegesítő, neveletlen.


Viselkedésileg szerintem megállja a helyét a "lebutázás", mert nem csak agyilag lehet buta valaki. Nem egy olyan gyereket láttam már, meg a szüleiket, hogy a szülők mindent megtesznek, a gyerek pedig mégis buta, tiszteletlen, neveletlen, és már alsó tagozatban megbukik.

2014. febr. 8. 08:44
 20/20 anonim válasza:

Persze, lehet valami külső hatás eredménye is, hogy valaki buta, de én is inkább azzal értek egyet, hogy talán az örökölés, meg a genetika mellett mindannyian mások vagyunk. Vagyis nem születik mindenki zseninek, és hiába vagy átlagos, akkor sem tudsz olyanná válni (semennyi fizetett fejlesztéssel sem), mint a vérbeli zsenik. Elvégre, buta szülőknek is született már értelmes gyereke, és a legértelmesebb, legokosabb szülők is neveltek már fel kevésbé intelligens gyereket.

Plusz, nem feltétlenül buta az értelmileg, aki mondjuk rossz magaviseletű. Pl.: testvérem (idősebb nálam) igazán önfejű, engedetlen, makacs, de a tanulással semmi gondja nem volt soha. Ha valamit muszáj megtanulnia, akkor gyorsan, könnyedén megtanul több tíz oldalt, és 5-öst ír, de nem viszi túlzásba soha, merthogy "elég neki a négyes". Naponta fél-egy órákat tanul, azt is a gép előtt ülve, de egy neves gimnáziumban ennyivel is 4-est kap! Mi lenne, ha annyit tanulna, mint az az osztálytársa, aki 4-5 órát tanul, vért izzad, és így is csak a 3-asra elég a tudása? Kitűnő is lehetne, de a személyisége olyan, hogy inkább csak a 4-esre hajt, aztán jöhet a kikapcsolódás. Mindig irigyeltem emiatt, mert én viszont sokkal inkább a "szorgalmas, addig csinálja, amíg tökéletes nem lesz (ha az egész este rámegy akkor is)" típusú gyerek voltam, és nehezebben tanultam meg a magolós-részeket.

2015. máj. 30. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!