Hallásvizsgálatot hogy végzik? Mi van, ha a gyerek nem közreműködő?
3 éves fiam alig beszél. Felhívtunk már mindenkit, első kérdés, hogy van-e a fülészetről igazolásom, hogy jól hall. Szóval elmentünk az audiológiára. A doktornő kérdezgette, hogy mondja vissza a szavakat, meg mi van a képen. Persze semmi válasz. De ez nem azt jelenti, hogy süket!!! Ha suttogva beszélek hozzá, arra is figyel. Egyszerűen nem beszél, és idegenek jelenlétében szégyenlős is. Ez a hallásvizsgálat? Ezt a védőnő is meg tudta volna csinálni.
Sőt, én magam is, nekem legalább válaszol is.
És jövő hétre visszahívtak, hogy akkor valami műszeres vizsgálat lesz, de azt mondta a nő, hogy a gyereknek ott is jelezni kell, hogy hallja-e, ha nem teszi, nem tudják megvizsgálni. Akkor most papírt fognak adni, hogy süket? Vagy, hogy nem lehet megvizsgálni? A nev.tanban nem fogadnak az igazolás nélkül.
Hallottam, hogy van valami altatásos, de azt a logopédus kifejezetten ellenzi, azt mondja, hogy volt, amelyik gyereknek pont attól lett baja, azt ne engedjem.
Van olyan hallásvizsgálat (nem tudom hirtelen a nevét), hogy a műszert odatartják a füléhez és az azonnal mutatja a hallásgörbét. Nem kell a gyereknek semmilyen közreműködése.
Kisfiamnak ilyent csináltak az Amplifonban, és a fül-orr-gégészeten is.
Azt fogják ráírni a papírra, hogy nem együttműködő, a vizsgálatot nem lehet elvégezni.
Nekünk olyan vizsgálat volt, hogy fel kell venni egy fejhallgatót, és jelezni ha hall, és mutatni, hogy melyikben.
Ha ilyen lesz gyakoroljatok előre egy fülessel.
Az én lányom sem volt együttműködő sosem kicsinek, és egy ilyen vizsgálaton azt találtam ki, hogy az ölembe ültettem, magam felé, és egy-egy kézével meg szorított 1-1 ujjamat, és így jelezte nekem!, ha hallott. :)
És tök jól vizsgálható lett. :)
Te ismered, próbáld felkészíteni.:)
Pedig valahogy rá kellene venned az együttműködésre, különben nem tudnak érdemleges vizsgálati eredményt kihozni, márpedig ez nektek most a továbblépéshez elengedhetetlen, ha jól értem.
Beszélgess vele erről só sokat, ígérj be valami ajándékot, nemtom, egyáltalán mivel lehetne őt motiválni, te ismered, talán ki tudsz találni valamit amiért cserébe hajlandó együttműködni. Minden gyerek más, a lányomnál elég volt egy kis rábeszélés hasonló szituban, hogy ez fontos dolog stb, a fiamnál kár is lett volna a megfelelni vágyására apellálnom, őt hidegen hagyta, hogy én mit szeretnék vagy akárki más. Viszont be volt zsongva az állatkertért meg minden állatos programért, hát egyszer "megvesztegettem", hogyha ezt-meg-ezt megteszi, elviszem ide-meg-ide. És a program ígéretével a zsebében már mint a kisangyal úgy megcsinált mindent amire előtte hat lóval se lehetett volna rávenni. Tudom, hogy pedagógiailag nem volt helyes, szerencsére később nem is kellett ilyesmihez folyamodnom, de ott akkor abban a tétre menő szituációban ezt a megoldást tudtam csak bevetni. És csak azért írtam le, hogy hozzak egy példát, hogy mennyire mások a gyerekek, a tiédet te ismered, gondolkodj rajta, hogyan tudnád a gátlását feloldani vagy rávenni az együttműködésre, pl szituációs- és szerepjátékok, sok beszélgetés, képregényrajzolás az adott szituról, vagy bármi, ami szerinted működne nála.
De ha ez ilyen fontos dolog, mint írod, akkor muszáj megoldást találnod.
3. de vannak olyan gyerekek, akik ha bármit is ígérsz, akkor sem szólal meg, nem működik együtt. az én lányom ilyen, neki ígérhetek, zsarolhatom, akkor sem történik semmi.
Áll, és néz a nagy szemeivel, mint aki nem ért egy szót sem. :) SZóval nem mindenkinél jön ám be a zsarolás, ígérgetés, jutalmazás, stb..
Egyébként fene nagy franc, mert még annyira sem volt közreműködő, mint itthon. Pl. mondta a nő neki suttogva, cica, mondd cica. Semmi, néz üveges szemekkel. Kutya, mondd kutya, semmi.
Csoki, mondd csoki. Erre a gyerek suttogva:-
kérek.
Hát, ha erre azt mondja, hogy süket! De sajnos a többire nem reagált. Azt is mondta a nő az 5 perces vizsgálat végére, mert már kezdett felengedni, hogy ha itt lennénk 1 órát, akkor valószínűleg meg tudná vizsgálni, de sajnos erre itt nincs idő. Nem lehet valahogy a problémásabb gyerekeket más módszerrel megvizsgálni? Még szerintem egész jól viselkedett, tekintve, hogy a dokinál általában ordít, mint a sakáll.
Áhh, totál félreértitek! AZT írtam, hogy minden gyerek más, a szülő ismeri mivel lehet esetleg motiválni, nem pedig azt írtam, hogy ezt kellene tennie mert bezzeg az enyémnél... hanem hogy meg kell próbálni kitalálni, hogy annál a bizonyos gyerkőcnél mi működhet esetleg!
Egyébként más dolgokat is írtam ötletnek, dehát ezek szerint leragadtatok a sajátként felhozott példánál. Nem baj. Nem az én gyerekem nem vizsgálható. De ott már baj van, ha egy 3 évest semmilyen módon nem tud a szülő rávenni némi közreműködésre, mert egy átlagos képességekkel rendelkező, szociálisa és mentálisan érett háromévest némi alapozó játékkal meg lehet a szituációval ismertetni, fel lehet készíteni, vagy amit korábban is írtak, hogy az anyával való kontaktusban már vizsgálható volt a gyerek, de ehhez anyuka kellett, aki ismerte a csemetéjét és átlátta, hogy nekik a személyes figyelem a kulcs a gyerekhez.
Rá kell szánni sok-sok időt meg energiát és próbálkozni, hogy nála mi válik be.
Különben meg a nevtanon kívül is van élet a földön, mármint diagnosztizálás és fejlesztés szempontjából...
Nekünk a Bethesda audiológián csinálták a hallás vizsgálatot Nem kellet a gyereknek együttmüködni. A fülébe tettek egy fülhallgató szerű valamit ami egy gépel volt összekötve. Ott görbét rajzolt ami mutatta a hallást. 3 x csinálták így vizsgálatott. Nincs altatás bár a gyermekemnek ez sem tetszett, de rövid ideig tart és rálehetett venni.Most gyorsan megkeresem az ambuláns lapot az van ráirva tympanometria.Ezt találtam róla: Az audiológián elvégzett dobüregi nyomásmérés, azaz a tympanometria azért hasznos vizsgálat, mert segíthetségével időben kimutatható a vezetéses típusú halláscsökkenés.
Mi a lényege a tympanometriás vizsgálatnak?
A fül belső szerkezetének külső, cső alakú részét, a hallójáratot a dobhártya zárja le, amelynek feladata a levegő rezgéseinek továbbítása a fül belsejébe. A dobhártyára ható nyomást a csigában található folyadék nagyobb nyomássá alakítja, így rezegteti meg az alaphártyát, és ezt a rezgést veszik át az idegvégződések.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!