Gyógy-és fejlesztőpedagógusok! Dysgráfiás kisfiam7 éves, másodikas. Mivel tudnám fejleszteni?
A másolásnál nem baj, ha elolvassa és emlékezetből írja (tulajdonképpen ez a lényege. Eleinte persze betűről betűre haladva másolnak a gyerekek, aztán mindig nagyobb egységet fognak fel és jegyeznek meg.)
Azt kéne tudni, hogy jól olvassa-e és a vizuális emlékezete gyengébb, vagy már az olvasásnál hibáz, és ezért ír rosszul. Vagy csak egyszerűen figyelmetlen, és nem fordít rá elegendő időt magának, hogy helyesen írjon.
Én így látatlanul a vizuális észlelését, emlékezetét, differenciálását (alak-háttér) fejleszteném. Betűk, szavak helyett először különböző formákat, figurákat másoltatnék vele, ill. azok sorozatát. Utána jönne a rövid, majd egyre hosszabb szavak másolása.
Akkor is hangosan elolvastatnám, megfigyeltetném, (esetleg szótagoltatnám), és utána íratnék csak.
Ha jár fejlesztésre, akkor ott kérj tanácsot.
Vegyél neki diszgráfiásoknak írt fejlesztő füzeteket, pl. Meixner Ildikó írt sokat.
Te ne másoltass, főleg, ha emlékezetből ír.
A tollbamondás se jó, mert úgyse jól írja le, s a hibák még jobban rögzülnek.
gyógypedagógus
Köszönöm a válaszaitokat.
Legfőbb hibaként én a j-ly cseréjét látom, illetve a betű kihagyást.
Megkockáztatom a feltételezést...lehet hogy nem is dysgráfia hanem "csak" figyelemprobléma?
Hát a j-ly tévesztés az nem igazán diszgráfia... A kihagyás is lehet figyelmetlenség. CSAK diszgráfiáról van szó, diszlexia nélkül?
Egyébként én is a Meixner-féle reedukációs programot javaslom (Én is tudok olvasni), rengeteg olyan fejlesztő feladat van benne, amit te is tudsz vele gyakorolni. A másolás itt nem fog segíteni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!