Váltsuk iskolát vagy se?
Nekem is vannak ilyen gondolataim, hogy „mások” miért kezelnek jobban bizonyos helyzeteket, mint az én gyerekem, de igaza van az előttem szólónak, nem minden gyerek egyforma. Persze, sokat számít, hogy ti hogyan bántatok a gyerekkel, de a személyisége is, ahogy a felnőttek között is más-más stratégiák vannak az „életben maradásra”, pl. van, aki mindenkinek „alámegy”, csak ne legyen baj, és van, aki nem bírja az igazságtalanságot, és „lázad” ellene.
Nálunk a kiabálás a kritikus pont, a csendes, de következetes és mondhatni szigorú pedagógust jól bírja a gyerek, szépen csinál nála mindent, de ha valamelyik kiabál, attól kivan. Viszont ismerek olyan gyereket is, akinél pont a kiabálás a hatásos, ha csendesen szólnának neki, semmit nem érne.
Ne aggódj ezen, szerencsére manapság sokféle iskola, tanító és pedagógiai módszer van, így azért meg lehet találni azt, ami egy adott gyereknek a lehető legjobb. És ne hallgass arra, ha vki azt mondja, hogy „teher alatt nő a pálma”, be kell törni a gyereket, mert nyilván kellenek szabályok nekik, de remekül lehet lelki rokkantakat előállítani úgy, ha egy nekik nem megfelelő légkörben töltik a napuk jó részét. Te ne hagyd, hogy ez legyen a fiaddal!
Miért kezdtétek 6 évesen az iskolát?
Az én gyerekem 7 évesen kezdte mert Ő játékosabb volt. Mindenképpen jobbnak láttam ha még egy évet marad. Viszont voltak olyan osztálytársai akik már szintén a 8. évüket töltötték az első félévben. Mind magasságban mind gyorsaságban meg is látszott ez a 8-10 hónap különbség.
Nálatok pedig majdnem 2 évnyi különbség van. Ez nagyon sok még ebben a korban. És mivel már tudom milyen feszített tempóban tanulnak a mostani kisiskolások (ez szintén erős iskola) áldom az eszem hogy nem előbb kezdte az iskolát.
Szia! Hát, nem egyszerű ügyek ezek az biztos. A tanítónő azt mondta, hogy nem bír ezekkel a gyerekekkel? Mert ha igen, akkor azért nem katasztrófa, hogy egyesek hiperaktívnak vannak titulálva…
Mi most a 4. héten tartunk ugye a suliban, és a tanítónő szerint a tizenvalahány fiúból csak három „jó”, a többit már minden tanár névről ismeri az iskolában, és ez nekik „nagyon kellemetlen”. Amit nem értek, az az, hogy az első héten hallottam már, hogy van egy „rossz” gyerek, a 3. héten már 4-5 „rossz” gyerek volt az osztályban, a 4. héten már majdnem az összes fiú „rossz”. Azért elgondolkodtató, hogy ez mennyire a gyerekek hibája, nem lehet-e, hogy a tanítók nem tudnak rendesen fegyelmezni, bánni a gyerekekkel?
Nem BAZ megye egyik hátrányos helyzetű településéről beszélünk, ahol a gyerekek „nőnek mint a dudva”.
Az én gyerekem is csillogó szemmel ment suliba, az első két héten imádta, csak arra panaszkodott, hogy „nem tanulnak”… ma meg már azt mondja, a tanárok ordenáré stílusban beszélnek velük, és érzem, hogy már beskatulyázták őket.
Nyilván az ember elfogult a gyerekével kapcsolatban, de azért ha már egy osztálynak a harmadát nem tudják kezelni, akkor elgondolkodtató, mi is folyhat ott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!