Kislányom 4éves szep óta ovodás de szinte ott semmit nem beszél, nev tanácsadóhoz akarnak küldeni vele segit a problémánkon?
Szia!
Az én legnagyobb fiam sem beszélt nagycsoportos koráig, csak otthon. Pszichés oka volt, csak nekem későn szóltak, hogy nem beszél. Gyűlölte az óvónénit, aki pedig nekem szimpatikus volt, meg úgy általában az ovit, illetve nyilván így vezette le, hogy ovi előtt néhány megrázó haláleset volt a családban.
Jó, ha látja szakember. Még ha nem is tud látszólag segíteni.
Az én fiam talált magának egy megfelelő hobbit, a focit, 5 évesen, és úgy feloldódott a focizó fiúk között, hogy aztán magától elkezdett beszélni.
Szia!
Valóban elektív/szelektív mutizmusról van szó. Ez egy olyan jelenség, ami gyermekkorban lép fel olyan gyerekeknél, akiknek magasabbak az értelmi képességeik és érzékenyebbek is az átlagnál. Megeshet, hogy senkivel nem beszélnek, vagy csak bizonyos személyekkel, helyekkel, élethelyzetekkel kapcsolatban lép ez fel. A kislányodat valószínűleg valamilyen lelki megrázkódtatás érte, ami lehet olyan is, amit te nem gondolnál annak, a hallgatással a védekezés a célja. Semmiképpen ne halogasd a dolgot, mert ez nem fog magától megszűnni, találnotok kell egy jó logopédus szakembert és egy pszichológust és mielőbb elkezdeni a terápiát, valamint nagyon sok türelemre is szükség lesz. Mindenesetre jó dolog, hogy a családdal hajlandó beszélni :) Esetleg ha írsz egy privát üzenetet, megpróbálhatok segíteni a lakóhelyetek közelében egy jó szakembert találni.
Logopédia szakos hallgató
A mi kisfiúnk megkésett beszédfejlődés miatt került logopédushoz még óvoda előtt fél évvel, majd logopédiai óvodába. Ott hetente háromszor van foglalkozás számára, logopédia és Ayres terápia. Utóbbit most leváltják TSMT tornára. Imádja mindegyik foglalkozást! Focizni is járunk vele heti kétszer, azt még jobban imádja. :-)
Nem kell attól tartani, hogy ez ciki, vagy a gyermek nem szereti majd, netán fél majd tőle! E
Ellenkezőleg, meglátjátok, a korosztályától sokkal fegyelmezettebb, kiegyensúlyozottabb, okosabb lesz. Kisfiúnknak is természetes, hogy ő tanul, gyakorol, házi feladata van, és az itthon megtanultakat elő is kell adnia a logopédián. Nem osztályozzák természetesen, de jutalmazzák. (pecséteket, néha matricákat kap a füzetébe) Nagyon hasonló az iskolai rendszerhez. Tehát mikor iskolába megy majd, léptékekkel előrébb lesz a többi gyerektől, hiszen számára a tanulás, az órán való odafigyelés, fegyelem, nem újdonság. :-)
A tanácsadóval meg kell beszélni, hogy van e kijelölt logopédiai óvoda a körzetben. Ha áttanácsolják másik intézménybe, ne habozzatok átvinni. Ha nem kötődik sem óvónőhöz, sem gyerekekhez a jelenlegi óviban, akkor nem fogja negatívan megélni. Amennyiben pedig a jelenlegi környezettel van problémája, megeshet, épp ez a megoldás.
/megjegyzem, nem mindig a gyerekben van a hiba, ugyanakkora az esélye, hogy az óvónő(k) a szakmailag, emberileg alacsony képességű(ek). Erre egy példa: nagyfiaméknál (18) mikor első osztályos volt, a tanárnő nem tudott fegyelmet tartani-, első éves, frissdiplomás-, a fél osztályt hiperaktívnak minősítette évvégén. :-( Az igazgató pedig ment a hülyesége után. :-( Nevelési tanácsadóba küldték az összes-, a tanárnő számára-, problémás gyermeket. Ott egyből kiderült a gyerekekkel semmi gond nincs, a tanárnőnek pedig nem való ez a pálya. :-) Nagyfiam mai napig kitűnő tanuló, remek fiatalember, kiváló sportoló, stb. :-)/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!