3,4 eves nem beszelo gyermekeitekkel csinaltak iq tesztet,hogy kizarjak az ertelmi fogyatekossagot? Ha igen leirnatok hogy zajlott es milyen feladatok voltak?
Hagyományos iq tesztek alkalmatlanok kommunikáció elmaradásnal. 3-4 éves korban jellemzően Binet iq tesztet végeznek, ami alulkalkulal non-verbalis gyerekeknél, mégis ezt erőltetik a ped.szakszolgalatoknal.
Brunet-Lézine, Bayley tesztek azok, amelyekkel jobban le tudjak írni a gyereket, de ezeknél meg nagyon fontos az időtényező is. Nem elég egyszer felvenni, mert abból semmit se lehet leszűrni. Ismételni kell 3-6 havonta és aszerint értékelni, hogy nyílik az olló, vagy csökken a lemaradás.
Az enyémmel nem csináltak, a rajzaiból meg a játékából egyértelmű volt, hogy ép értelmű-értelmes. 5,5 évesen csináltak wiscet(vagy ilyesmit, már nem rémlik), akkor meg már beszélt folyékonyan 2 éve, magas lett.
3,5 évesen kezdett folyékonyan beszélni a gyerekem, pár nap alatt beindult robbanásszerűen, előtte csak halandzsa, egy két va-va.
2, én gyerekemnél se tudtak valós iq-t mérni, ennek ellenére a szakszolgálatnál erőltették, aztán paráztattak volna azzal, hogy "alacsony intellektus", közben (nem elfogultságból) tudtuk, hogy nem.
Gyermekrehabon Brunet-L és Bayley-n szórt képességstruktúra jött ki, ott normális volt a neuropszichológus: direkt mondta, hogy egyrészt a kommunikáció, másrészt a makacs ellenállás miatt alacsony jönne ki, de az kizárt, különben nem tudná megoldani a korosztályán felüli logikai feladatokat is. Az is torzító volt, hogy a tesztnél az a szabály, hogyha egy alacsonyabb szintű feladat nem megy, akkor ott meg kell állni, a gyerekem meg rendre azt csinálta, hogy a tök egyszerű feladatnál hibázott, azt pedig amit még nem is kellett tudnia, tudta. Pont ezért a neuropszichológus újra és újra visszahívott minket, és több részletben vizsgálta, hogy minél pontosabb képet kapjunk.
A pszichiátrián meg végül ránéztek, váltottak vele két mondatot (akkor már beszélt) és rögtön magas átlagos intelligenciat mondtak annak ellenére, hogy a városi ped.szolgtól azzal a papírral mentünk, hogy alacsony. Ott rögtön látták, amit az előbbi helyen nem, hogy 1, erősen maszkol, 2, semmi köze nincs a figyelemzavarhoz, 3, képesek voltak szót érteni vele.
"akkor tényleg max. FQ-t (fejlődési kort lehet mérni), de ugye ez a szülő válaszai alapján "mér""
Bayley is FQ-t mér 4 terület alapján és nem hagyatkozik a szülő válaszaira.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!