Mi értelme a korai fejlesztésnek, konduktornak?
Már a második konduktorhoz járunk, mert az első abszolút szakmaitlan volt, kB semmit se csinált a gyerekkel, csak kitett elé egy rakat játékot és nézte, mit csinál velük...(ez állami fejlesztés volt)
Most gondoltuk, elvisszük magánba is. Itt a konduktor már elejétől a végéig foglalkozik vele, tornáztatja a kezét, lábát,ha épp a gyerekem engedi. De ő is lerak köré egy csomó játékot, bár legalább kitalál feladatokat. De őszintén szólva semmi olyat nem csinál, amit itthon ne játszanék vele. Pl labdákat pakolja bele egyik dobozból a másikba, másszon végig az alagúton.. Stb. TSMT-zünk is, ebből kifolyólag sok labdás, hintás feladatunk van. Akinek használt ez a "terápia", vagy úgy érzi, hasznos, annál mit csinál a konduktor? Nem tudom eldönteni, hogy ebben a foglalkozásban tényleg csak ennyi van, mert ezt itthon én is tudom kivitelezni, vagy van több is.
Mert értem én, hogy játékos fejlesztés, de tele vagyunk itthon is fejlesztő játékokkal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A konduktorok központi idegrendszeri sérülés miatt mozgássérült gyermekekkel foglalkoznak. Nálatok mi a probléma, ami miatt jártok?
Kislányunk hipoxiás-ischemiás agykárosodást szenvedett. Pár hónapos korától járunk konduktorhoz, nekünk őrült sokat segített/segít. A manuálterapiák (dévény, vojta, pfaffenrot blokkok) képessé tették az izomzatot az adott mozgásformára, a konduktor pedig "érdekeltté" tette, hogy megcsinálja. Kislányunknak egy konduktor kezei között nyílt ki a világ. De pl ő kezdetektől készítette elő a járókeretes sétát (fogás, fogás megtartás kialakításával), mert pl a csörgő megfogása, rázása majd parancsszóra elengedése em csak játék,nhanem már annak előkészítése, hogy tudatosan tartsa a járókeretet és csak akkor engedje el,ha erre "engedélyt" kap. És még ezer ilyen apróság, amit kezdetektől alapozni kellett nála, hogy később mást rá lehessen építeni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Koraszülött és laza izomzat miatt járunk. A konduktor nem csak az általad felsorolt gond esetén segít 2-es, olyanok is jártak oda, akik "csak" koraszülöttek voltak.
De amúgy igaz, biztos minden játéknak megvan az értelme amúgy, de akkor ezek szerint én nem tudatosan is fejlesztem valamennyire, hiszen eléggé vissza köszönnek ezek a játékok itthon is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Valahol értem a kérdésed. Ennyi idős gyerekkel nehéz foglalkozni, nem tud sem beszélni sem mozogni rendesen.
Én a 3 éves fiamat vittem először pszichológushoz, és ott ő is csak azt nézte, hogy hogyan játszik. Ebből sok minden kiderült, én ezt értem is. De így fejleszteni? Mintha azokra a gyerekekre készülnének ezek a "tantervek", akikkel soha nem foglalkoznak otthon, mintha be lenne rakva egész nap egy járókába a gyerek.
Feszes izomzat miatt mi gyógytornára hordtuk a gyereket pár hónaposan, az jó volt neki.
De ott csak feküdt a gyerek, és a gyógytornász tekergette. Nem tudom, ha nem vittük volna, mi lett volna, doki csak annyit mondott legyen sokat hason, meg majd ha elindul a mászás, megoldja a problémát.
Utána próbáltuk a tsmt-t 3 évesen, nem működött együtt a gyerek, és én voltam az oka, oda vissza sem mentünk.
4 évesen másik terapeuta azt mondta, valóban ez a mozgásfejlesztés azért kell, mert a mai szülők nem hordják sehova a gyereküket. Meg is sértődtem, mert mi családi házban lakunk, és a fél napot az udvaron tölti a gyerek, ezen kívül még játszótérre is majdnem minden nap elvittem. Tévét 3 éves koráig nem is látott, szóval nem lehet mondani, hogy beültettem a tévé elé, és egész nap nem mozgott. Mi fel is adtuk ezt mind egyébként együttműködés hiányában.
Barátnőm hordta az autista fiát korai fejlesztésre minden nap, és mondta is, hogy jaj, milyen jó. Nem tudom, hogy enélkül milyen lenne, mert a gyerek továbbra is nagyon mély állapotban van, nem beszél, önálló életvitelre alkalmatlan. Szóval én is szkeptikus vagyok.
Szerintem olyan 5 éves kortól, amikor már együttműködő, akkortól van értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!