Ma Magyarországon hány problémás gyerek van, és ebből mennyi van kezelve szakember által?
Úgy problémás, hogy a viselkedése, magatartása, szociális beilleszkedése, tanulása nincs rendben, és szakember fellépésére lenne szükség.
Én tippem: 500 ezer problémás gyerek, ebből néhány ezer van kezelve.
Két felmentett gyereket hátra kell küldeni csendes játékkal, vagy befogni takarítani a táblát, felhozni krétát, mosni a szivacsot a mosdóban.. Megmondod, hogyha nem játszanak csendesen, kimennek szivacsot mosni. Csendben lesznek, amíg bírnak, majd kiküldöd őket szivacsot mosni, ha kész újra csendes játék, vagy kimennek megint.
Végig ezt kellene csinálniuk. Olvashatnának, telefonozhatnának vagy tanári laptopon fülessel filmet is lehetne nézetni velük, hangoskodásra kikapcsolni.
Nem a tanárokat szidjuk, nekik is nehéz, nem lehet 30 gyerek dolgait OSZTÁLYONKÉNT nyomon követni, kinek milyen felmentése van, meg milyen 30 gyerekből 5 egyéni bánásmódot igényel, nem lehet ennyi felé szakadniuk, az egyikkel szigor kell, a másiknak megértés, a harmadiknak külön foglalkozás, a negyediknek jutalmazás, ötödiknek extra magyarázat.. Szegényeknek rohadt nehéz, de ezt a nehézséget a gyereken töltik ki az állam helyett. Látod itt is szerencsétlen felmentett gyerek a bűnbak, nem az állam, aki nem biztosít körülményeket, hogy foglalkoztassák a felmentetteket.
Már oviban kellene kezdeni, külön csoportba kísérni azokat akik hiperség miatt nem tudnak aludni délután. Így nem zavarnák az alvókat. Muszáj megteremteni a feltételeket, és ezért az állam fülét kell rágni.
21-es, nálunk az igazgató kiadja a határozatot a Szakértői vélemény alapján. Mégsem kapják meg a gyerekek a könnyítéseket.
22-esnek: az már a nagyon extrém helyzet, hogy nem osztályozza a gyerekeket. Nálunk csak annyi lenne, hogy kapjon több időt, vagyis voltaképp húzzon le neki pár feladatot a 45 perces dolgozatból. Soha nem volt még ilyen.
"az igazgató kiadja a határozatot a Szakértői vélemény alapján. Mégsem kapják meg a gyerekek a könnyítéseket.
22-esnek: az már a nagyon extrém helyzet, hogy nem osztályozza a gyerekeket. Nálunk csak annyi lenne, hogy kapjon több időt, vagyis voltaképp húzzon le neki pár feladatot a 45 perces dolgozatból. Soha nem volt még ilyen."
Mióta tart ez a "soha"? Amikor a határozat után legelőször előfordult, hogy ugyanolyan hosszú dolgozatot kellett írnia, mint a többieknek, mit tettél? Szóltál neki és/vagy az igazgatónak, hogy itt valami nem stimmel? Mert lehet ám, hogy csak annyi az egész, hogy nem minden tanárhoz jut el, hogy melyik gyereknek milyen könnyítése van, vagy csak nem emlékszik rá pontosan az adott tanár, hogy az általa tanított talán több száz gyerek közül kinek milyen könnyítést kellene adnia.
Kommunikálni kell. Alap.
A lányommal 6 éve tart ez a helyzet, a fiammal 3. Minden évben kapunk határozatot. Minden tanár tudja. Egy időben bejárkáltam az iskolába, bár hozzáteszem, hogy nem az én dolgom, nekik egymást tájékoztatni kellene. Most már be sem lehet menni a covid miatt. Ha írok a tanárnak, hogy fogadóórát kérek, válaszra sem méltatnak.
De azért 26-os nyilván alap, hogy mindennek én vagyok az oka. A tanárok meg tökéletesek.
A véleményem fennáll, ne kérjetek papírt a gyereknek, mert diszkriminálva lesznek.
"Ha írok a tanárnak, hogy fogadóórát kérek, válaszra sem méltatnak."
Ne azt írd, hogy fogadóórát kérsz, hanem azt, hogy könnyítést a gyereknek, mert van róla igazgatói határozata, hogy meg kell kapnia a könnyítéseket a szakértői vélemény alapján. Ha a tanár nem reagál, vagy nem úgy, ahogy kéne, fordulj az igazgatóhoz, aki a határozatot hozta.
"De azért 26-os nyilván alap, hogy mindennek én vagyok az oka."
Egyáltalán nem azt mondom, hogy te vagy az oka, hanem csak azt, hogy érdemes lenne megpróbálnod hatékonyabban kommunikálni, ha jót akarsz a gyereknek.
"A tanárok meg tökéletesek."
Pont azt mondtam, hogy nem.
"A véleményem fennáll, ne kérjetek papírt a gyereknek, mert diszkriminálva lesznek."
Most akkor mi a gond? Az, hogy nincs diszkriminálva, vagyis ugyanolyan hosszú dolgozatokat kell írnia, mint a többieknek, vagy az, hogy diszkriminálva van? Ha nem kap könnyítéseket, mivel diszkriminálják?
A hozzáállásukkal a gyerekhez! Nekem már nagyon elegem van a papíros jelzőből..valószínűbb, hogy hazudik, ha papíros, biztos ő kezdte, ha papíros, nem érti, mert papíros gyerek, van itt már elég papíros meg társai. Mind egy kalap alá kerül és elveszik a gyerek a diagnózis során, jobban figyelnek rá negatív értelemben, ha hárman nevetgélnek a papírosra szólnak rá.. Olyan szinten rühellem az egészet, hogy elmondani nem tudom, nem látnak tovább a kódoknál az előítéleteiknél, meg a hiányos háttértudásuknál. Nem a gyereket látják, hanem azt, amit az "ilyen" emberekről gondolnak.
Például a gyerekem oviban szerelmes volt egy kisfiúba, az ő párja akart lenni, amiért szót emelt, de nem verekedett. Mit írtak? : Véletlenszerűen kiválaszt gyerekeket, akikhez túlságosan ragaszkodik. Csak mert látni akarták az autisztikus jegyeket, hogy nem megfelelően kapcsolódik(de, a szerelem kölcsönös volt, semmi borzalmasat nem tett). Vagy volt gyerek, aki csúfolta, láttam is, az enyém csak ült a padon, öltözött mert jöttem érte, ki se nyitotta a száját, még csak rá se nézett, ő meg folyamatosan mondta. Ez a kislány volt, akire az enyém FOLYTON panaszkodott és utálta ezért, de nem hitték el neki, hogy csúfolja, mert az enyém biztosan csak kitalálta, mert az autik rosszul ismerik fel a dolgokat, a kislány amúgy sem ilyen(mert nem papíros).. Nagyon sok ilyen volt, ha nem evett meg valamit, nem azért, mert nem szereti, hanem mert auti, azok válogatósak, ha tudott valamit, akkor nem azért, mert a gyerek okos és nagy az iqja, hanem mert auti. Ha épp másokkal játszott és nem hallották meg, hogy szólok(egyik se figyelt, nem csak az enyém, fogócskáztak), semmi baj, hát adhds(az enyémnek, a másik két gyerek nem figyelt, az lényegtelen ugye, mert csak gyerekek) ő ilyen. Nem igaz, nem mindig ilyen, ő MOST nem figyelt.
Megszámlálhatatlan ilyen volt, ha pedig nekem panaszkodtak más gyerekéről, akkor "papírosként" nevezték meg őket. Akkora hátrány, hogy elmondani nem tudom. Ha beíratom foglalkozásra elhallgatva a dolgait, akkor semmit sem mondanak rá, nem papíros, nem panaszkodnak, hirtelen csak "eleven" lesz, mert a gyerekek ilyenek. Ha hangosan játszik, akkor nem szólnak, hogy kiabál meg túlpörgött, hanem "csak játszik". Nem lesz túl közvetlen, hanem csak barátságos és nyitott.
Nagyon érezni, hogy azoknak jobban megy az integrálás, akik kikerülték a szakszolgálatot, és csak magánban van diagnózis és fejlesztés, ők nem "beragadtak egy témára", hanem "nagyon érdeklődnek egy téma iránt". Nagyon sokat számít a hozzáállás. Értem én a szándékát az egésznek, de inkább legyen rosszabb jegye a gyerekemnek a 10 perc pluszt elveszítve, minthogy be legyen skatulyázva, amiből az életben nem tud kitörni. Meg lehet figyelni, amint elmondod a szimpi hozzáállás után a játszón, vagy bárhol, hogy a gyerek ilyen, elkezdik keresni a hibát, és aki keres, az talál, és akkor már csak a hibákat veszi észre, azt is, ami amúgy tök átlagos gyerekjegy(is lehetne másoknál), már hirtelen probléma.
"Most akkor mi a gond? Az, hogy nincs diszkriminálva, vagyis ugyanolyan hosszú dolgozatokat kell írnia, mint a többieknek, vagy az, hogy diszkriminálva van? Ha nem kap könnyítéseket, mivel diszkriminálják?"
Több hozzászólást is írtam, úgy látszik nem olvastad végig, vagy nem értetted meg. Mások azt írták, hogy kell a papír, mert segítséget kap. Erre leírtam, hogy nem, nem kap segítséget. Hiába van leírva, hogy kéne neki, nem kapja meg. Ellenben azt mind megkapja, amit a 29-es leírt. Szóval diszkrimináció van, segítség nincs, ennyit értünk el a papírral.
A fiam osztályában 7 fiúból 6 problémás. Kettőnknek van papírja. Mi vagyunk az idióták, akiket el kéne vinni speciális iskolába. A többiek meg "csak" neveletlenek. Sokkal több probléma van a többi, kivizsgálatlan gyerekkel (amiben nem vagyok egyébként biztos, de lehet, hogy a szülőnek volt annyi esze, hogy magánban vitte el a gyereket).
Ja, amúgy persze én is megkapom ám, hogy jobban meg kéne nevelni a gyereket. Szóval igazából nem vagyunk a papírral sehol, csak hátrányát látom. Tényleg csak hátrányát.
És ahogy leírtam korábban is, a másik gyerekem meg most akar továbbtanulni. Azt is mondták, hogy a továbbtanulásnál semmi hátrány nem éri, ha megvan a pontszám, felveszik. Ja, kivéve az alapítványi iskolákat, mert oda nem veszik fel. Hiába 4,7 a bizije, nem kell, mert biztos probléma lesz vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!