Azt szeretném, megtudni, hogy megtehetik e az óvónők, hogy rendszeresen kizárják a foglalkozásokból, kirándulásokból a fiamat, mondván, hogy rossz gyerek, és nem akarnak maguknak gondot?
Ha már szóltál az óvónőknek, és nem történt semmi, akkor az óvodavezetőt kell megkeresned. Ha az sem eredményes, akkor a fenntartóhoz kell fordulnod, és panaszt tenni.
Egyébként nem tilthatják ki a foglalkozásokról, az nem fegyelmezési mód.
Nálunk is megtették kiscsoportban. Egyszerűbb a jó gyerkeket ölbe venni, foglalkozni velük, mint aki kivonja magát a dolgok alól utánna menni, és rávezetni miért fontos a közösségi részvétel. A fiam is kivonult, se körjáték se semmi, külön játszadozott egy másik "problémás" és egy downos kisfiúval. Testnevelés órán is együtt a hármas, míg a többiek csinálják a dolgaikat, ők hárman "ökörködnek".
Remélem hamarosan behozza majd a fiam a lemaradását és tud csatlakozni a többiekhez önállóan magától.
Sajnos mi nem tudjuk másik oviba vinni, mert egy ovi van nálunk.
Könnyebb az óvónőknek így. Elég "levertek" sokszor. Nálunk is volt, hogy megkérték a szülőket akik haza tudják vinni a gyereket délbe, hogy legyen kedves vigye haza. Meg: volt egy kislány aki alvásnál sírt mindig, hívta az anyukáját, nem tudott elaludni........ most már őt is délben viszik haza :(
Én is ovit váltanék a helyetekben. A fiad bekerült a "bajkeverô" kategóriába, így most bármi történik+ automatikusan ô a bûnbak. Ez se neki, se a többi gyereknek nem jó.
Voltam hasonló helyzetben a fiammal, mi is ovit váltottunk. Nem bántuk meg! :)
Eloszor is kerj fogadoorat az ovonoktol, es beszelj veluk, ne az ovodavezetonek szolj, se a jegyzonek ne irj.
Fogadoora, es probaljatok megbeszelni, ki hogy latja a dolgokat.
Ahogy itt írják, egyre fentebbi illetékessel beszélni.
Egyébként ne aggódj, kedves kérdező, se te, aki az elején írt, hogy nem fejlődik, ha kivonja magát adott közös tevékenységből. A tapasztalat is mutatja, de speckó pszichológiai kísérletekkel is megfigyelték, hogy akik nem vesznek részt közösségi játékokban a csoporton belül, azok is elsajátítják, mivel a 6 év alatti gyerek tudata akár a szivacs, mindent befogad! Folyton alfa tudatállapotban van. KIVÉVE, HA ERŐLTETIK. Tehát konkrétan a körjátékokból rendszeresen kimaradó gyerekekről megállapították, hogy éppen úgy megtanulják a körjátékokat, mint akik rendszeresen beálltak! Az esetben, ha hagyják őket mást csinálni, nem mérgelődik emiatt a pedagógus, hanem szertettel, tisztelettel elfogadja, h mást csinál az a gyermek. (Persze ha esetleg zavarja a körjátszókat, akkor rendre utasítja.) Tehát a gyermek ilyenkor, ha pl autót tologat, babázik stb , hallja a körjáték dalait, néha fél szemmel odapislant, hogyan játsszák.
Tehát ez esetben is épp úgy megtanulja, mert a kisgyermek LÁTENS módon tanul! Tehát a direkt, erőltetős, szájbarágós, iskolai módszer csak ideig-óráig hat a memóriára és képességek elsajátítására, míg ha nem figyel oda tudatosan a gyermek, annál könnyebben megjegyzi. De felnőtt korban is így van, meg kb 7 éves kortól is, csak hát 7 éves kortól már a direkt oktatás módszere is előnyös hozzáállás, pluszban (csak sajnos átestünk a ló túlsó végére).
Egyébként épp evvel párhuzamos, h amire nem figyelünk tudatosan, az mélyebbre, tudat alá kerül, lévén szó akár felnőttről, akár gyerekről! Erről hosszan tudnék írni , de nem akarok offolni, se a lényegtől eltérni most.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!