Itt az óvodaváltás lenne már a megoldás?
Kisfiam középsős.
Kiscsoportban egy másik óvónő volt, középsőben új óvónénit kaptunk.
Kisfiam elevenebb, nem a leülök és egész nap rajzolok típus.
Ebéd után már nem alszik, de nem zavarja a többi gyereket, elfekszik addig csendben.
Az óvónő fogadó órán közölte, hogy a kisfiam le van maradva, nem vág szépen ollóval, feladatlapoknál hibázik, mozgása darabos és szerinte nem megfelelő a figyelme, sőt szerinte tulmozgasos..
Elvittem fejlesztőpedagógiai vizsgálatra, hogy ne én, mint elfogult szülő cáfoljak ezekre rá.
A fejlesztőpedagógus teljesen rendben találta, nem is értette az óvónő által felsoroltakat..
Mikor délután megyek érte az oviba, mindig szépen építget, rajzol, nem össze-vissza futkozik.
Az utóbbi időben nem szeret oviba járni.
A fejlesztőpedagógus azt sem értette miért csinaltatnak feladatokat a gyerekekkel, ráadásul mint kiderült kivitték egy külön szobába és ott akarta vele megoldatni valamit, de ahogy ő fogalmazott, “az istennek nem akart neki mutatni két különböző vonalat”.
Teljesen “butának” festette le a fiamat és javasolta a fejlesztőpedagógiai felmérést, amit meg is csinaltattunk ugye.
A felmérés alapján az is kiderült, hogy semmi lemaradása nincs a kisfiamnak, sőt nagyon jól teljesített.
Miután az óvónő előadta, hogy szerinte figyelemzavaros és kilátásba helyezte, hogy hiperaktív a fiam, teljesen kiborultam, a vizsgálat napjáig olyan stresszben voltam..
Férjemmel beszéltünk, óvodaváltáson gondolkodunk.
A gyerekekkel és a másik két nevelovel (dadus és ped asszisztens) jól elvan a kisfiam. De az utóbbi időben nem szeret oviba menni, az ajtóban is csak áll megszeppenve és nézi az ovonot.
Szerintetek?
Volt valaki hasonló cipőben?
Azért nyilván nem egy gittegylet állítja ki azt a papírt.
A lényeg, hogy az óvónő lássa: szakembernek más a véleménye, továbbá a szülő kőkeményen kiáll a gyereke mellett. Ez utóbbi is fontos. Nem hinném, hogy jóhiszeműen mondta mindezeket az óvónő. Ha látja, hogy egy szakember mást mond, nem nevezheti szülői elfogultságnak a kérdező más álláspontját. Ha pedig érzi, hogy a szülő keményen kiáll a gyereke mellett, akkor valószínűleg visszavesz magából. És ez a cél.
A szakember csak kiragad egy kis időt a gyerek életéből. Pontosabb képet kapna, ha bemenne az óvodába megfigyelni a gyereket. Persze erre nem lesz kapacitása. Akkor viszont nem lehet pontosan felmérni a gyereket sem. Az hogy Vele 45 percig jól dolgozott a gyerek, színte várható is, ha jól motiválható. A megszokott környezetben mindenki másképp viselkedik, mint egy új közegben.
Alvás közben nem zavarja a többieket - ezt honnan tudod, ott vagy Vele?
Amikor mész Érte nem futkos. Mindig ül és rajzol? Az elején azt írtad nem a leülős fajta, elevenebb! Akkor?
"kivitték egy külön szobába és ott akarta vele megoldatni valami" ezt úgy hívják DIFER mérés, középső csoportban kötelező.
(Lehet lepontozni!)
14: "A megszokott környezetben mindenki másképp viselkedik, mint egy új közegben."
Persze. A megszokott környezetben jobban teljesít, mint egy új közegben. Az új közegben a kérdező gyereke jól teljesített. Akkor miről beszélünk? Arról, hogy az óvónő nem objektíven ítéli meg. Valami miatt utálja és kész.
Az új közegben azért is teljesíthet jobban, mert jól motiválható és egyedül van, tudnak csak Rá figyelni. Egyáltalán nem biztos, hogy a megszokottban teljesít jobban.
Most itt hallottuk az egyik oldalt, de nem tudjuk mi van a másikon.
Jelen! Mi!
Kiscsoportban a fiam az első ovijába járt. Már az első 3 hónapban elkezdte az egyik óvónő, hogy szerinte ADHD-S a gyerek, így a figyelme, ugy a figyelme. Nem rajzol, nem játszik elmélyülten. Minden nap azzal fogadott minket, hogy a gyerek éppen mit nem tud, miben rosszabb mint a másik.
Az első év után nyáron elvittük mi is fejlesztőhöz. Elvittük ezen kívül látás és hallás vizsgálatra, neurologushoz, gasztroshoz. (kiderült van egy kis vashianya meg az egyik szeme gyengébb ami miatt lehet az, hogy fárasztó neki a rajz meg a többi asztali játék)
Középső csoport elején elkezdtük járatni TSMT-re és úszni meg lovagolni.
Az oviban bírtuk még 3 hónapig amikor aztán úgy, döntöttünk a férjemmel: elég.
Egyrészt a folyamatos piszkálások miatt még mert a gyerek nem fejlődött semmit. Rágta a körmét, bántották a nagyobbak és sosem védte meg ott senki őt. emellett olyan volt az egész, hogy csak azért ment oviba, hogy ne otthon legyen. Egy nyavajas mondókát nem tanultak, egy normális kézműves program nem volt csak állandóan a szabad játék...
Szóval középső csoport felénél egyszer csak áthoztuk a második ovijába.
Mikor jöttünk hoztam az összes papírt amit kaptunk a fejlesztő pedagógustól és mondtam az ovoneninek hogy ha úgy érzi hogy a gyerekemmel bármi is van akkor jelezze és viszem a szakszolgalatra felzlvizsgalatra. De.. nem volt erre szukseg.. itt egy fiatal ambiciózus ovonenit kapott aki szerint normális ha egy fiú gyerek szeret szaladgálni 4 évesen.. A gyerekem azóta megkedvelte a rajzolast, legozast, kirakot. (sztem ez a fiúknál eleve később jön el...)
Eljátszik akár órákat is egyhelyben.. már az új oviba járás után pár héttel úgy jött haza hogy mondta a mondokakat, hozta haza a rajzait és egyéb alkotasait és ami a legfontosabb, itt senki sem piszkálta vagy ha piszkaltak is, az ovoneni leállította őket. Lettek barátai. Szeret ide jarni.
5 évesen csináltak difer tesztet nála mert már most elvileg nagycsopis és 77%lett. Jól teljesít az ovonenik és szerintünk is.. csak neki nem jött be az első óvoda és ezt mi hamar be is láttuk..
Sztem ne félj váltani, olyan pedagógust keress neki aki nem belyegzi meg a gyereked 3 hét után és nem piszkal benneteket állandóan hanem megszeretteti vele a dolgokat.
#18.
Azért a Te helyzeted más, Nálatok már az elején rászállt az óvónő a gyerekre.
Sztem ez nem mentesiti. Egy hülye f..z nagyseggű lusta vén tehén volt. Maradjunk annyiban, hogy neki mindenki problémás volt aki, nem úgy vegetalt a csoportszobaban napi 7 órán at mint egy fikusz. Állandóan az udvaron voltak. Reggel már oda kellett vinni a gyereket és délután is mindig kinn voltak (kivéve ha esett)
nem lenne ezzel gond mert ennek a korosztálynak a lehető legjobb ha sokat vannak kinn és mozognak, de akkor ne jöjjön már azzal hogy a gyerek nem alkot meg nem számol ha sosem alkotnak meg számolnak velük..
Ettől függetlenül teny, hogy a fiam nem egyszerű eset. Érzékeny és nagyon nagy az igazságérzete. Emiatt a sok szarság miatt amin átment ott, van benne egy jó nagy megfelelési kényszer már most. Nyilván ezt én is elrontottam, mert nem szabadott volna ketelkednem benne. A férjem sokkal egyszerűbb ember mint én (mármint olyan férfiasan egyszerű.. annyira nem varial a dolgokon) és ő már a második félévben megmondta, hogy ez az egesz ovi egy fos..
Nem mellékesen sosem tajekoztattak arrol, hogy mi van a gyerekkel, nem volt semmilyen értékelés.. semmi..
itt van értékelés még elmondják mikor mik lesznek, milyen tematikus hetek, mi a féléves program. És.. félévente értékelik írásban a gyereket.. mint kiderült.. ez alap lett vna az előző helyen is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!