Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Ovis foglalkozáson milyen...

Ovis foglalkozáson milyen sorrendben legyenek a feladatok?

Figyelt kérdés

Össze kell raknom egy foglalkozástervet, de nincs meg a megfelelő háttértudásom. Három feladatot kéne beletennem:

- egy zenés, mozgásos feladat

- egy lassabb mozgásos feladat

- egy kevés mozgást igénylő feladat


Ezek milyen sorrendben legyenek? A mozgás a foglalkozás elején vagy végén legyen? Lehet egyáltalán ilyen vegyes foglalkozást csinálni?



2021. nov. 19. 12:35
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem először azt, amiben a legkevesebb mozgás van és a legfegyelmezettebb viselkedést igényli. Ahogy múlik az idő, fáradnak is, és amiatt is kevésbé lesznek fegyelmezettek, ill. egy ugrálós, szaladgálós játék után nehéz őket újra fegyelmezetten leültetni.
2021. nov. 19. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy az első válaszoló írja!

Nem tudom, mi a konkrét célod, de egy bemelegítés, ráhangolódás után olyan feladat legyen, amihez a legnagyobb figyelem kell részükről. Utána jöhetnek a kevesebb figymet igénylők, majd az önfeledt, mozgásos játék, magáért a játék öröméért.


Mivel konkrétan nem tudom, hogy milyen feladatokat takar amit írtál, így ez alapján a kevés, lassú majd zenés mozgást tenném egymás után.

2021. nov. 19. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Ha a foglalkozás témája a térbeli tájékozódás fejlesztése, akkor hogy lehetne a legjobban felkelteni a gyerekek érdeklődését (4-5 éves korosztály)? Egy már ismert mondóka elmondása alkalmas lehet erre? Ha igen, és a gyerekek már ismerik a mondókát, elég bevezetésnek egy alkalommal elmondani, vagy többször kell?


Bocsánat, tényleg elég tájékozatlan vagyok, gyógypedagógusnak tanulok, de még semmi konkrét módszertant nem tanultunk, 2020-ban átvariálták, hogy melyik félévben milyen tárgyak ajánlottak, és az egyik oktatónk nem veszi figyelembe, hogy még nincs meg a kellő alapunk, ami az eddigi évfolyamoknak megvolt.

2021. nov. 19. 14:42
 4/7 anonim ***** válasza:

Sajnos ovisokhoz én sem tanultam módszertant.

Ha ismert a mondóka, akkor sem elég egyszer elmondani (szerintem). Ha rövid, akkor kétszer-háromszor is mehet. Ha van hozzá mozgás (akár te is kitalálhatsz hozzá) az szuper.


YouTube-on vannak fent ovis foglalkozások (tesis-énekes), azokból is meríthetsz ötleteket 😊

2021. nov. 20. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ! :)


Egy aranyos, kb. fél perces könnyű ujjtornát találtam, azért döntöttem emellett, mert valamennyire kapcsolódik a foglalkozás témájához, és nagyon jól előkészíthető vele a nyugis feladat. Azért még keresgélek egy kicsit, hátha lesz jobb, még nem vagyok ezzel teljesen megelégedve.

2021. nov. 20. 11:16
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

"Ha a foglalkozás témája a térbeli tájékozódás fejlesztése, akkor hogy lehetne a legjobban felkelteni a gyerekek érdeklődését (4-5 éves korosztály)?"


Játékpéldák, ezeket lehet variálni, rögtönözhetsz is ötleteket, variációkat ezek nyomán:


1)

Először is, ehhez a terepet meg kell tisztítani, és jobb, ha jelen van egy másik felnőtt (ovpedes, gyógypedes, pedasszisztens), aki az épp sorra kerülő gyermek közelében vigyázza őt.

3 éves kortól lehet játszani, bekötöd az éppen sorra kerülő gyermek szemét, akár lassan megforgathatod a testét ezután -mint az "erre csörög a dió" játékban-, majd te keresel egy véletlenszerű helyet a csoportszoba szélén / sarkában. Mondókázol, vagy énekelsz a gyermeknek onnan, a cél, hogy a gyermek odataláljon hozzád, puszta hang alapján.


4-5 éves kortól lehet nehezíteni is: egyenes szalagot kiteszel a gyermek és közéd, és cél, hogy minél egyenesebb úton találjon el hozzád (persze a gyermek tudtára adod előzőleg, hogy előbb füleljen, aztán a legröbidebb úton találjon el hozzád). A végén megöleled gyengéden és megdícséred. Ez a nehezebb változat 3 éveseknek még általában nem megy, idősebb ovisoknak többnyire igen. A szalag csak azért kell, hogy megkönnyítse számodra a megfigyelést, mennyire tér el attól.


2)

5-6 éveseknek más akár finommotorikai térbeli tájékozódást fejlesztő gyakorlatokat is adhatsz, pl színezők, megdícsérve a gyermeket, ha alapvetően területen belül színezett, nem kilógva (kisebbek is színezhetnek, de 5 éves kor alatt NEM elvárás, hogy ne lógjon ki a színezés). Vagy pl finommotorikára előre adott egyszerű figura sablon másik színnel húzzon ki a gyermek, azaz kövesse a körvonalát. Megdícséred, ahol jól követte, a többi részre meg rámutatsz neki, hogy "ott kilóg, de már egyre ügyesebb vagy! :)"


3)

Erre csörög a dió - hasonló, közismert. Ha nem ismered, ld az interneten.


4)

4-5 éveseknek:

A terem végén elhelyezel egy labdát, a gyerekeknek pókjárásban oda kell találni, úgy, hogy csak hátrafelé nézhetnek.

3 éveseknek a pókjárás általában még nehéz, ők négykézláb csinálhatják.


5)

Fogócska.


6)

Bújócska.


7)

Doboz játék. Egyik végén nyitott dobozba kavicsot teszel, a doboz 2-3 méter széles legyen, -ha elhelyezése szempontjából nézzük- vízszintesen. A doboz egyetlen nyitott oldala a gyerekek többsége felé nézzen, a doboz túloldalán meg vágj ki egy akkora lyukat, amin éppen befér egy nagyobb ovis keze, és a sorra kerülő gyermek ott bedugja a pracliját. Ha közeledik a keze a kavicshoz, akkor a többi gyermek, aki látja a másik oldalról, monhatja, hogy "meleg", ha távolodik, akkor hogy "hideg".


Lehet variálni más apró tárgyakkal, a taktilis (tapintási) inger fejlesztésére is, tehát pusztán tapintás útján kitalálni, mit fogott meg.


Kifejezetten taktilis (tapintási) feladat pedig a klasszikus kendős játék: az asztalra titokban különféle (biztonságos, és a gyerekek számára tapintásról felismerhető) tárgyakat teszel, letakarod kendővel, nekik meg kell fogni egy tárgyat a kendő alatt, és mielőtt kihúzza a kendő alól, kitalálnia, mit fogott meg.


8)

Az előzőhöz (hideg-meleg) hasoló, azonban nagyobb térben zajló hideg-meleg játék:

A gyerekek elrejtenek egy apró tárgyat a teremben, a sorra kerülő gyermeknek meg ki kell találnia, hol van. Csak a többi gyermek ismeri a rejtekhelyet, ennek mentén "hideg" szót kiáltanak, ha távolodik a kereső gyermek a tárgytól és "meleg" szót, ha közeledik.


9)

Nehezített terep, inkább 4 éves kortól. Akadályokat helyezel egy a szobában -nem balesetveszélyes módon!-, úgy, mint pl plüssjátékokat, vagy egyéb puha dolgokat. Két oldalról szalagokat kanyarítasz, amelyek utat jelképeznek. Az úton végig kell mennie a gyermekeknek egyenként úgy, hogy a puha tárgyakat ki kell kerülniük és nem szabad az akadálytárgyakhoz érniük, sem a szalagokhoz. Aki hozzáér valamelyikhez, elölről kezdi.


10)

Egyensúlyérzék, térbeli tájékozódás. Kifejezetten 4 éves kortól, tornateremben: padonjárás. Első körben csak végigmenni egy tornapadon. (A hosszúkásra gondolok, ha értesz, ami másfél-két méteres.) Ha mindenki megtette, nehezítésképp egy másik paddal variálsz, pl annak az egyik végét odailleszted az előzőhöz, de a 2. pad túlvégét megemeled, biztonságos módon megtámasztva, és lehetőleg enyhe lejtéssel (10-20 fokos szögben EMELNI). További nehezítés: az első pad elé kb 45 fokban ELFORDÍTVA (nem megemelve) egy harmadik padot tenni, később 90 fokban forgatod el. Ezeken már nehezbb végigmenni.


Hirtelen ezek jutottak eszembe most.

2021. nov. 20. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
#6 Jaj, nagyon szépen köszönöm, nagyon sokat segítettél!
2021. nov. 20. 21:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!