Iskolaérettséggel kapcsolatban kutatok. Mi a véleményetek arról, hogy a gyermeknek 6 éves korában kötelező iskolába mennie? Ha korainak tartjátok, milyen területen?
Nem, szerintem sokan fogják ismételni az elsőt.
Az én gyerekem megkapta a halasztást, nem 2x1 óra, hanem egy órás felmérő alapján. Formarajzolás, nyugton ülés, figyelés.. Szerintem ez a legtöbb 6 évesnek nem megy.
Azért zavar, mert akkor mondjuk az én éppen 6 évesem ( augusztusi) zömében 7 majdnem akár 8 éves gyerekekkel járna, ami valljuk be nagyon nem normális.
Nem arról beszélek, ahol az óvónővel egyetértésben, valóban éretlen gyereket tartanak vissza, ( van idegrendszeri éretlenséggel diagnosztizált gyerekem is, szóval tudom, hogy van amikor 4-5 hónap is számítana)hanem a "hagy jàtszin még típusra"
Az enyémek is 6 évesen mennek, az egyik ráadásul júliusi.
Én örülök neki, mert nem szeretném, ha csupa 7-8 évessel járnának egy osztályba.
Inkább az lenne jó megoldás, hogy játékosabbra veszik az első osztályt, hogy tényleg ne kelljen 45 percet vegigülni.
Vagy tolják fel 7 éves korra a kezdést mindenkinek.
Az alapelgondolás, hogy ne maradhasson oviban minden jóskapista, akinek a szülője minden alap nélkül azt akarja, hogy a gyereke még "hadd játsszon",
s csak a tényleg fejlesztésre szoruló gyerekek kapják meg a +1 évet...
Teljesen jó lett volna, csak éppen a 2 éve érvényben lévő törvénnyel PONT NEM EZ valósult meg.
Egyrészt nem alkottak egységes szabályrendszert,
másrészt egyáltalán nem szakértőket bíztak meg a döntéssel.
Valójában pont a fejlesztésre szorulókkal toltak ki a legjobban, mert elvették a komolyan hátrányos SNI-sek 1+1 évét és ebben a rendszerben ők is ugyanonnan indulnak mint az épek.
Az új rendszer semmi másról nem szól, csak papírcsinálásról. Az egészségesek veszik a lemaradást igazoló fecniket, a tényleg problémásokat pedig jól megkínozzák.
Az augusztus 31-i gyerekemmel több mint 30 orvosi papírunk volt, köztük neurológus, mozgásszervi rehabilitációs szakorvos, neuropszichológus, logopédus, gyógytornász... és nem adták meg egyből az OH-nál a halasztást, tovább küldtek bizottsághoz,
míg a januári csoporttársnak (azaz 8 hónappal idősebb), aki olvas-ír, tisztán beszél, a "gyerekem szociálisan éretlen" indoklással (egyébként a gyerek a csoport legnépszerűbb kölyke, semmi szociális éretlensége nincs) egy tollvonással megadták a maradást.
Hol igazságos ez?
Hol csökkenti ez a különbségeket, amikor hasraütésszerűen megy?
"az óvoda és az iskola között óriási szakadék van. Szerintem 6 évesen kéne egy előkészítő év, ahol képesség alapú fejlesztés folyna"
Ez nagyon igaz, viszont tovább gondolva, a baj az, hogy nem is lehet igazán megérni az iskolára, olyan távol áll, nem csak a gyermekközpontúságtól, de az emberközpontúságtól, hogy felnőttként sem szívesen mennék vissza. Így aztán hiába minden "átmenet", ha nem is jó az irány, ahova annak a végén elérkezünk.
Nyilván jó lenne legalább ennyi (és esetleg itt visszatartani a gyerekeket, ha szükséges).
15# Teljesen egyet kell, hogy értsek. Lányom IUGR-ként született toxémia miatt. 4 napig volt oxigéninkubátorban,1 hetesen került ki a PIC-ről. 1 éves korig jártunk fejlődésneurológiára. Ami egy vicc volt.
Mielőtt elkezdte volna az ovit megindultam a pedagógiai szakszolgálathoz. 1 éven keresztűl ment a hitegetés hogy hívnak, befognak hívni. Az oviban is nem 1x beszéltem az illetékessel.. Na azóta is hívtak. Az ovi is látta, hogy fejlesztés kellene de szarták küldeni. Ovit váltottunk. Fejlődött, de még mindig el van maradva. Közöltem az ovival szeretném ha maradna még 1 évet, segítsenek elindítani. Az ovi felmérte - szerintük a gyerek képességeit illetően nem olyan rossz, de mivel stressz szorongó sokat is hiányzik.. Itt csak halkan jegyezte meg az ovi bizony jó lenne ha maradna..
Behívtak minket felülvizsgálatra. Ugyan az a nő akivel anno nem egyszer beszéltem..az illetékes. Nem érti anno miért nem lettünk behívva..hát igen, én főleg. Megannyi telefon és személyes megkeresés mellett. Elvesztünk a rendszerben..!?Nagyon gyenge lett az eredmény. Közben kértem mérjék fel kapjon végre fejlesztést..
Végre felmérés napja. Közlik covidos a pszichológus de a másik felméri. Én közlöm mielőtt kitőr a pánik gyermekem allergiás nem idült nem heveny bronhitises, gyakorlatilag ősztől tavaszig folyamat felsőlégúti problémája van (asztmás ha úgy vesszük). Erre eltűnik 20 perc után előkerül,ők megtanácskozták a gyerekem rizikó faktor menjünk haza, majd tavasszal hozzam vissza.. Itt volt az a pont mikor azt hittem asztalt borítok. 3 éve szarakodunk! Magánba hiába vinném vidéki lévén nem férünk be akik 40km belül vannak.. Fejlesztés kell. Ahhoz papír kell ahhoz felmérés.. Most fogták beküldték elvileg a papírokat a megyeibe,majd onnan hívnak. Majd ott felmérik, illetékes múltkori felülvizsgálata szerint lányom sni-s (bár a papírra semmi ilyet nem írt le. Ezen már nem tudom sírjak vagy nevessek? Fejletlen az idegrendszere még mindig. Apai ágról a tanulási nehézségek jelen a családban vastagon..sógornő sógor sni-s..
Első védőnőm mindig leintett "első gyerekes" túllihegem és hiába mentem/megyek verem az ajtót nem hagyom magam még sem jutok előbbre. Elkeserít mert hiába kaptuk meg a halasztást ha ugyan ott tartunk. Sehol. Most még az ovi zár miatt a heti 1 logopédiai fejlesztést sem kapja..
Az iskolaérett
És érzelmileg, lelkileg ugyanolyan érett mint a többi nem ugyanaz..
Nem az iskolai teljesítményét féltem.
Én àtéltem
Borzalom sokkal idősebbekkel járni.
Gimire hoztam be..mert addigra begubóztam.
Lelkileg nem voltam ott, mint a nálam idősebbek.
Pont egy olyan osztályt fogtam ki, hogy 6 hónappal idősebb volt a következő legfiatalabb lány.
Más dolgok érdekeltèk őket.
Nemileg értek felső tagozatra pasiztak.. ilyesmi
Én még barbieztam.volna
.piszkáltak hogy nincs mellem.. meg nem menstruálok
És nem ez nem magánügy egy iskolában.
Jobban éreztem magam az egy évvel alattam lévő osztály tagjaival.
De iskolaérett voltam.
Nagyon az..
Ez van..
Ovis korban 1 év rengeteg idő...
Általában a visszatartott gyerekek (akik ok nélkül!) olyanok akik alapból nagy önbizalommal rendelkeznek, hisz olyan szüleik vannak akik ezt megoldották megkenték az óvónőt, vagy akármi.. vagy csak karizmájukkal érték el.
Az én szüleim szabálykövetőek.. hozzuk ki abból ami van a legjobbat típusúak..
( egyébként a tanulmányaimmal nem volt gond.. több tárgyból kiemelkedő is voltam)
A rajzos sértést pedig kokérem magamnak..
Pont emiatt a szülők miatt éreztem kevesebbnek gyerekként magam.
( igen, volt akit ilyenek miatt tartottak vissza.. és bement az anyja hepajkodni hogy de az a rajz szép.. és komolyan!)
Nah mindegy
Elfogadom a véleményt, hogy ez is mibt sok őtlet szaril működik
( legnagyobb gyerekem szeptemberben kezdi az ovit, szóval és még vsak az elméletet tapasztaltam)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!