Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Miért dobál a 2,5 éves kislányom?

Miért dobál a 2,5 éves kislányom?

Figyelt kérdés

Kb. 2-3 honapja kezdte, szerencsere nem nagy dolgokat, nem bant senkit.

Ha valami kieesik a tanyerjabol, eldobja. Egy szem rizs, borso, kis darab husi... Mondjuk neki, hogy nem szep dolog, es kapott egy kicsi kukat is az asztalra, hogy abba tegye. Ez vagy 2 hetig mukodott.

Lemorzsolodo gyurmadatabokat is eldobalja.

Pluss allatokat.

Hazi keszsegfejleszto jatekokhoz gyujtottem kupakokat neki, ujabban azokat is dobalja. Utana osszeszedi, es megint szetdobalja.

Udvaron a kavicsokat, foldet.

Csak ugy dobolgat, nem celoz szandekosan senkire. Mindig elmondjuk neki, hogy miert ne csinalja, de nem jutunk elorebb...


2019. jún. 20. 15:50
 1/2 anonim ***** válasza:
100%
Az én 2 évesem úgy szokott le róla, hogy természetesen többször elmondtam miért nem szabad stb, majd szépen elvettem tőle amit épp dobált. Ha a homokozóban dobálta a homokot, befejeztük a homokozást, ha kaját vagy játékot dobált akkor azt is elvettem stb. Most már elég ha rá szólok és tudja hogy mi fog történni, tehát nem dobál.
2019. jún. 20. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Egyfelől dackorszak miatt.


Másfelől -és még most jelzem, kb 2 éves kortól egyre több játékmód jellemző, csak hát mindig akad egy aktuálisan domináns típus-, a 2, 2 és fél évesek játéka még részben ún. gyakorló játék (ez a típus a kisbabáknál még domináns és szinte kizáró jellegű). A gyakorló játék lényege a funkciógyakorlás (spontán "játékból"), pl dobálás, vagy pl építés-rombolás.


Hagyni kell, persze értelmes keretek között, mert ez is az érés része.


Egy távoli kolléga javaslatai dackorszak idejére (is), ha már értelmes keretek közé "szorítás" :


"Hogyan tudunk optimálisan hozzáállni a dackorszakban (1-3 éves kor között, változó, ki mikor eközött) levő gyermekhez? Lássuk:


ha lényegtelen dolgokat nem tiltunk meg;


vagy úgy fogalmazunk, hogy a tiltás el is hagyható, például: "Tedd le a fényképezőgépet!" (Azt mondjuk, hogy mit csináljon, ne azt, hogy mit ne!);


ha egy figyelmeztető mondattal lehetőséget adok, hogy a gyermek presztízsveszteség nélkül visszavonuljon. Önállóan, maga válassza az elvárt, helyes cselekvést. Például: "Az a papa tolla!";


ha a szülő a tiltás, elvárás megfogalmazásakor nem saját akaratát, hatalmát állítja szembe, hanem arról beszél, hogy miért nem engedheti meg a gyereknek ezt vagy azt;


nem szabad annak előfordulnia, hogy a szülő naponta szemrehányásokkal árassza el a gyereket, de közben hagyja, hogy a gyerek tovább csinálja a tiltott dolgot;


ha a szülői következetesség megértéssel, belátással párosul, s emellett a gyermek megfelelő önállósághoz jut abban, amiben lehet, a szembeszállás gyengül, helyébe együttműködés lép.


(Ellenkező esetben a dackorszak tartóssá válhat, vagy egyre nagyobb erővel vissza-visszatér.)


Utasításokat ne általánosságban adjunk (például ne rosszalkodj), hanem fogalmazzuk meg, mit várunk.


A személyes példa a legösztönzőbb hatású.


Legyünk következetesek abban, amit kívánunk tőle.


Bármennyire kicsi a gyermek, mindig ismerjük be, ha hibáztunk."

2019. jún. 20. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!