Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » 3 és fél éves, szófogadatlan...

3 és fél éves, szófogadatlan gyerekkel mit tegyek?

Figyelt kérdés
Lassan az őrületbe kerget a gyerekem. Mostanában, ha mondok neki valamit, elsőre (másodjára, harmadjára) nagy valószínűséggel nem fogadja meg. Nem rosszalkodik, alapvetően jó és illedelmes kisgyerek. Nem főben járó vétségekről, hanem mindennapi "apróságokról" van szó, pl. vedd fel a cipődet, mert indulunk, pakold el a játékaidat, edd meg a reggelit, stb. Azt is hangsúlyozom, hogy nem rosszalkodásból, direkt ellenszegülésből csinálja, hanem inkább szétszórtságból. Olyan, mintha tényleg csak tizedszerre jutna el hozzá, amit mondok. Ez vajon életkori sajátosság, vagy aggódjak, hogy figyelem és koncentrációzavaros?
2010. jún. 25. 19:19
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha így van , ahogy leírod, akkor ki merem jelenteni, hogy a gyereked egyátalán NEM szófogadatlan.

Ahogy írod "szétszórt", mert egyszerre több minden érdekli, több dolog köti le akár párhuzamosan is. Magad is írod , hogy ez nem "főbenjáró vétség". Akkor ne is kezeld úgy. Próbáld inkább szeretettel, türelemmel fogadni és ha 14-edszerre végre meghallja , akkor türelmes hangon mondd neki, hogy nagyon örülsz, hogy végre idefigyelt, mert ezt már elmondtad neki párszor. De csak ennyit.

Életkori sajátosság egyébként, és ha túllősz a célon (figyelmezetted hangosan, fegyelmezed, bűnteted stb.), abból lesz a makacs dac, hogy "na azért sem!"

2010. jún. 25. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Mi is ennyi idősek vagyunk. és néha a füle botját sem mozdítja. Szerintem néha elfoglalt és nem is hallja, néha meg nem akarja meghallani. Ennyi.
2010. jún. 25. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Én meg javaslom,hogy mindenképp csinálj vele valamit,mert én ráhagytam a nagyobbamra azzal,hogy szétszórt,és most az iskolából hazajön könyvek,meg tolltartó nélkül.Meg esőben esernyő nélkül.

A szuperdada módszerei nagyon jók erre,most kezdtem kipróbálni.Egyrészt jó a rendszeresség amit kialakítunk,mert akkor tudja a gyerek,hogy mi után mi következik.Valamelyik nap láttam kisebb gyerekeknek erre nála egy módszert.Kartonlapra le voltak rajzolva a lépések a gyereknek.Pl felkelés után fogmosás fésülködés,utána ágyazás,öltözés,reggeli,cipő kabát felvétel.Önállóan elvégezték,és minden lépés után mentek anyuhoz a gyerkőcök dicséretért.

Ja és ha úgy érzed nem figyel arra amit mondassz,akkor le kell gugolni hozzá egymagasságba,megvárni amíg a szemedbe néz,és úgy elmondani,hogy mit vársz tőle.Mert különben nem vesz komolyan.

2010. jún. 26. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Valóban életkori sajátosság, hogy csak többedszerre jut el hozzájuk az info. Kitartás!
2010. jún. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!