Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Szerintetek helyesen cselekede...

Szerintetek helyesen cselekedett a tanárnő oviangolon?

Figyelt kérdés

Kislányomat oviangol foglalkozásokra járatjuk. Még 7 kisgyermek jár a csoportba. A húsvét előtti órán a tanárnő behozott egy fonott kiskosárban pár csokitojást és mondta a gyerekeknek, hogy aki szépen csinálja a feladatokat, az kap csokitojást. És aki a legtöbbet gyűjti össze az óra végére, az nyer.


A gyerekek nagyon lelkesek voltak, szorgalmasan csinálták a feladatokat, a tanárnő pedig minden feladat után elmondta, hogy nagyon ügyesek voltak, és mindenki vehet egy csokit. Össze is gyűjtöttek 5-öt mindannyian az 5 feladat után (jószívű volt a tanár amúgy, néha az én gyerekem sem érdemelte volna meg, mikor félúton beült az ölembe és az egyik feladat felét nem csinálta meg, de akkor is adott neki).


Lényeg, végül a legutolsó feladatnál elmondta, hogy nagyon ügyesek voltak, de most már csak 1 tojást ad, az egész órán legügyesebbnek, így ő nyert. Megtapsoltuk a kisfiút, aztán hazajöttünk.


Az óra után, már kint, viszont az egyik másik kisfiú olyan hisztit vágott le, hogy zengett tőle az utca. Nem érezte helyesnek, hogy ő nem kapott 6. csokitojást és hogy nem ő lett a győztes. És hallottam az anyját olyasmit mondani neki, hogy szerinte sem volt igazságos, és hogy ilyen gyerekek között nem lenne szabad nyertest hirdetni, hanem mindenkinek egyforma mennyiségű csokit kellett volna adnia és holtversenyt hirdetni.


Megjegyzem: tényleg a 6. tojást kapó kisfiú volt a legaktívabb az órán, megérdemelten nyert. A kérdés: tényleg nyernie kellett vagy a méltatlankodó anyukának van igaza és nem kellett volna győztest hirdetni 4-5 éves gyerekek között?


2018. ápr. 6. 19:33
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
28%
Baromira nem bírom az ilyen általánosítást, utolsó. Miért olyan nehéz felfogni, hogy a karakterkülönbség ellenére egy 4-5 éves gyerek általában még nem olyan diszciplinált, hogy ne hisztizzen vagy sírjon, ha kudarcélmény éri??? Lehet, hogy a többi nem hisztizett, de ettől még ugyanolyan igazságtalannak tartották és el is mondták a szüleiknek. Ha így el tudná mondani egy ovis, hogy: "Anya, én minden feladatot jól megoldottam, ahogy a többiek is, akkor miért kapott mégis egyedül Dominik még egy tojást?" A gond az, hogy a kisfiú jobb teljesítménye csak az óvónéni számára volt nyilvánvaló, a gyerekek ebből szinte biztos, hogy semmit nem vettek észre! Mindenki jól csinálta a feladatot, totál felesleges volt egy gyereket külön megjutalmazni.
2018. ápr. 7. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
84%
Senki nem varja el h ne hisztizzen egy ekkora gyerek. Fog is meg sokaig, amig megtanulja, hogy az elet nem mindig igazsagos. De akkor is meg kell tanulnia elfogadni, hogy nem o nyert. Vagy verheti a segget a foldhoz, panaszkodhat, kesobb karomkodhat, elkezdheti utalni a tanart es a gyoztest is-ez jobb lenne? Nem inkabb azt kene megtanitani neki, hogy intelligensen kezelje a helyzetet?
2018. ápr. 7. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
11%
De nem nyert!!!! Mindenki mindent jól csinált! A gyerekeknek fogalmuk sincsen, mégis miért kapott valaki egy extra jutalmat? Megmondjam miért? Azért mert azt az egy tojást az inkompetens tanítónéni el akarta passzolni valakinek. Nem az volt a szabály: hogy figyeljetek gyerekek, minden feladatért jár egy tojás és aki a legjobb, az még megkapja ezt a legnagyobbat a végén. A gyerekeknek totál nem lett elmagyarázva, hogy mi alapján történik a jutalmazás. Utólag lestek egy nagyot. Ennyi.
2018. ápr. 7. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
19%
Aki itt nem intelligensen kezelte a helyzetet, az a tanítónéni volt. A hisztiző gyereket meg nem kellene már korán frusztrálni az ilyen kijelentésekkel. Ő is tökéletesen megcsinálta, amit kértek tőle. De ha már a felnőttséggel jössz: képzeld el, hogy minden kolléga ugyanazt a feladatot kapja, aki időre megcsinálja kap extra cafeteriát. A "mindenki időre csinálja" a feltétel, tehát a cafeteria feltétele. Mindenki időre megcsinálja. Pista 20 ezerrel többet kap, mert a főnök szerint ő jobb volt. Viszont a főnök nem mondja, hogy aki a legjobb lesz, az 20 ezerrel többet kap! Mindenki az időre fókuszált, hogy kész legyen. Na kb ugyanígy érezhette magát a hisztiző kisgyerek. Lehet, hogy ő lesz majd egy olyan felnőtt, aki majd ki meri nyitni a száját, ha a munkahelyén igazságtalanság éri és nem hallgat, mint a kuka. Ti pedig menjetek jósnőnek,ha mindent így előre láttok.
2018. ápr. 7. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:

Ovis egy 3 és egy 7 éves is.


Mekkorák a gyerekek?


Szerintem rendben van, hogy a játékos dolgokat is feladatnak hívjátok, jó lenne ehhez a szóhoz pozitív jelentést társítani, különben a gyerek már előre stresszelni fog(mint itt az anyukák), hogy a feladat valami kínkeserves teszt.


A jutalmazás jó módszer, de nem így. Én jutalmaznám az összes gyereket, nem mondanám összesítve, hogy te vagy a legjobb.. Van a leggyorsabb, a legtöbbet jól megoldó, a legtöbbet próbálkozó, a leglelkesebb meg ilyenek.


Jutalmazzon minden ilyet egy tojással, az alap tojás(megpróbáltad) mellé.


Aztán lehet mondani a gyerekeknek, hogy látod, minden tulajdonság egyformán ér egy csokitojást, mert mind fontos. Abból aztán nem sokat tanul a gyerek, hogy megmondják, hogy valaki "jobb" nála. Sőt, jogosan akad ki.


Ha a tanár ilyenkor nem gondolkoztatja el az ovisokat, hogy mit is jelent a "legjobb" és nem mondja el az elején tisztán, és azt sem mondja, hogy aki most nem a "legjobb", az következő alkalommal lehet az csokitojásért, akkor bizony nem járt el helyesen.


Olyan versenyhelyzetet nem szabad teremteni, ahol nem világosak az elvárások és a többi gyereknek nincs javítási lehetősége.


Még engem felnőttként is frusztrál, ha valamire csak egy lehetőségem van, és nem tudok javítani a teljesítményemen fejlődéssel, nemhogy egy gyereket.


Még ki is emeli, hogy ez egyszeri alkalom, soha vissza nem térő lehetőség, hisz csak most lesz csokitojás, és az kapja az utolsót, aki a legjobban teljesít, nem számít, mennyit fejlődhet később, hogy neki is járhasson az elismerés..


Az életben sem így van, a fejlődést kellene díjazni, de mindenképp lehetőséget adni neki. Tanítónéni lehetett volna következetesebb, és nem kellett volna így nyomás alá helyezni ovisokat.


A nyomással amúgy nincs baj, ha szépen szervezve van, körültekintően, de így szerintem kifejezetten pocsék ötlet és rossz hatással van a gyerekekre.


Arról ne is beszéljünk, hogy még közönség is volt, ráadásul a szülők..


Azon meg nem kell fennakadni, hogy egy ovis kiakadt, pláne ebben a helyzetben.


A saját és barátai szülei előtt elbukott egy soha vissza nem térő lehetőséget, amire nagyon vágyott, és le merném fogadni, hogy nem is érti, miért, hogy milyen sok különböző tulajdonságot takar az, hogy "legjobb", és egyik nem értékesebb a másiknál.

2018. ápr. 8. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 A kérdező kommentje:

19-es válaszoló: Én az egyik anyuka vagyok, aki a 4 éves kislányával jár a foglalkozásra, és történetesen óvónő vagyok (de nincs közöm ehhez az oviangol dologhoz, ezt egy nyelviskola szervezi).


59%-es válaszoló, ne haragudj, de megmosolyogtam a hozzászólásaidat. :) Elég rendesen hozzáköltöttél a történethez.


"Lehet, hogy a többi nem hisztizett, de ettől még ugyanolyan igazságtalannak tartották és el is mondták a szüleiknek." Ezt honnan veszed? Az én lányom szerintem nem tartotta igazságtalannak, nem is mondott ilyet, és semmi sem mutat arra, hogy a többi gyerek tett volna ilyet.


"A gyerekeknek totál nem lett elmagyarázva, hogy mi alapján történik a jutalmazás." De, ezt elmondta a tanárnő az óra elején angolul majd magyarul is, hogy mind mi, mind a gyerekek megértsük, hogy mi a tét. Hogy aki a legszebben dolgozik, az gyűjti majd a legtöbb tojást és az nyer.


"A gond az, hogy a kisfiú jobb teljesítménye csak az óvónéni számára volt nyilvánvaló.". Ebben is tévedsz. Nekem is nyilvánvaló volt, hogy a legelső perctől fogva a szóbanforgó, nyertes kisfiú volt mindig a legaktívabb az órákon. Csodálkoztam is, hogy 4 éves a kissrác és olyan szépen nyugodtan megül, ha épp mondókázás vagy mutogatós játék van (értsétek jól, kézzel imitálnak cselekvéseket pl. eső esik, száll a madár, úszunk stb.), ha meg táncolni kell vagy ugrálni, akkor is végig csinálja nagy lelkesen. Nagyon fegyelmezett és szorgos kisfiú. Én nem sajnáltam tőle azt az utolsó tojást, és a lányomon sem láttam, hogy sajnálta volna.


És ezeknek fényében a cafetériás hasonlatod sem állja meg a helyét. Nem az volt a tét, hogy mindenki csinálja meg időre a feladatokat. Hanem aki a legszebben dolgozik az órán, az nyer - leegyszerűsítve. Ha minden kollega elkészíti feladatokat, de csak a Pistáé pontos és az a legjobb, a többieké meg hiányos itt-ott (hiszen mindegyik gyerek le-leült néha, elkalandozott egy kis időre a nyertes kivételével), akkor én nem sajnálnám tőle a 20E forintos bónuszt.


Na mindegy, jól belementünk ebbe. :) Köszönöm a válaszokat! Nagyon tanulságosak. Az utolsónak is vannak jó meglátásai, köszi! Amúgy 4-5 évesek a gyerekek a csoportban.

2018. ápr. 8. 21:53
 27/32 anonim ***** válasza:
72%
Én megértelek és teljesen egyetértek veled! Szerintem amúgy egy kisgyereknek is meg lehet mondani hogy igen, mindenki megcsinálta a feladatot, de Norbika volt a legaktívabb, legtöbbet jelentkező gyerek. Ha értelmes, felfogja. Az én fiam felfogra anno és eszébe nem jutott hisztizni amikor ugyanez esett meg vele!
2018. ápr. 8. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
Az én gyerekem ovis tornára járt egy ovin kívüli helyszínen. A tanítóbácsi mindenkinek pecsételt jutalmul a kezére egy pecsétet az óra végén, aki a feladatot meg tudta oldani. Volt aki ügyetlenebb volt és bátortalanabb, kellett neki, hogy az anyukája fogja a kezét, amikor átment a billegő padon, vagy bíztatni kellett, mikor a nagy zsámolyról leugrott. Mégis a tanítóbácsi mindenkinek pecsételt és dícsért. Nem volt ügyesebb vagy legügyesebb. Ő egy olyan iskolai pedagógus, aki teljesen tisztában van azzal, hogy egy óvodás gyereket nem kell kiemelni a többiek közül. A gyerekem annyit mondott, hogy ugye milyen ügyes voltam anya? El lehet képzelni, hogy mi van akkor, ha a gyerekek közül egyet kiválaszt a tornatanár, aki a legügyesebb! Teljesen más érzéssel távoznak a gyerekek. Károsnak tartok egy óvodás korú gyereket belehajszolni egy versenyhelyzetbe!!! Két évet jártunk így tornázni úgy, hogy egyik gyereknek sem ment el a kedve az egésztől, nem lett rangsorolva senki, mindenki, még a gyengébbek is elégedettek voltak a teljesítményükkel. Mert épp elég volt nekik látni, hogy mások bátrabbak és akkor ők is nekibátorodtak. És mindenki kapott jutalmat, egy kis állat pecsétet. Így is lehet, tehát én a tanítónővel egyáltalán nem tudok egyet érteni. És ti szülők majd ne panaszkodjatok, ha a gyereketek iskolában folyamatosan ilyen "pedagógiával" találkozik.
2018. ápr. 9. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
60%
Nem mindenki egyforma. Nem mindenki egyformán jó mindenben. Aki ezt nem képes egy kisgyereknek megtanítani finoman, az ő nyelvén, szerintem meg az a rossz pedagógus (és szülő). Utolsó kommentelő példája is rossz szerintem. Nyilvánvalóan egy anyuka kezét szorongató gyerek nem ugyanolyan ügyes mint az egyedül padon átfutó.....mert ő meg lehet hogy pl. mondókázásban jobb. Miért kell átverni a gyereket? Hülyének nézve hazudni neki, csak mert kicsi?? Azt hazudni hogy mindenki egyforma ügyi mindenben? Egy OKOS 4-5 éves ezt el sem hiszi. Csak az amelyik félrevezetve, széjjelkényeztetve van nevelve. Nem hazudok a gyereknek hogy egyforma mindenki. Akkor se nézem hülyének ha el akarom kerülni a pecsét/csoki miatti hisztit. Egy PEDAGÓGUS az ő saját kis nyelvén MEGTANÍTJA, hogy mindenki másban jó! Nem átveri...
2018. ápr. 9. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
Utolsó, egyértelmű, hogy más pedagógusi attitűdöt részesítünk előnyben. Viszont azért gondolkozz el azon, amit írtál. Egy óvodás más környezetben van, mint egy iskolás. Egy iskolában a gyerekek látják, mi a többiek teljesítménye a különböző tantárgyakban. Ő jó matekos, én meg jó németes vagyok. De egy ovis egy más környezetben van és más érettségi fokon. Egy ovisnak a fő tevékenysége nem a tanulás, hanem a játék! Nem hülye egy ovis sem, amikor egy társasban megveri őt egy ovis társa, tehát látja, hogy ő a gyengébb. A probléma nem ezzel van, hanem a pedagógus értékelésével. Az ovis tornán a tanár nem stresszelt egy gyereket sem, nem teremtett versenyhelyzetet, így megmaradt az összes gyerek lelkesedése és szerintem óvodás korban, amikor a gyerekek nagyon énközpontúak, ez fontos! Nem vette el a kedvüket a tornától még az ügyetlenebbeknek sem. Egy pedagógus az óráit is úgy állítja fel,hogy mik a pedagógiai célok. A témához én már többet nem szólok hozzá.
2018. ápr. 9. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!