Szerintetek helyesen cselekedett a tanárnő oviangolon?
Kislányomat oviangol foglalkozásokra járatjuk. Még 7 kisgyermek jár a csoportba. A húsvét előtti órán a tanárnő behozott egy fonott kiskosárban pár csokitojást és mondta a gyerekeknek, hogy aki szépen csinálja a feladatokat, az kap csokitojást. És aki a legtöbbet gyűjti össze az óra végére, az nyer.
A gyerekek nagyon lelkesek voltak, szorgalmasan csinálták a feladatokat, a tanárnő pedig minden feladat után elmondta, hogy nagyon ügyesek voltak, és mindenki vehet egy csokit. Össze is gyűjtöttek 5-öt mindannyian az 5 feladat után (jószívű volt a tanár amúgy, néha az én gyerekem sem érdemelte volna meg, mikor félúton beült az ölembe és az egyik feladat felét nem csinálta meg, de akkor is adott neki).
Lényeg, végül a legutolsó feladatnál elmondta, hogy nagyon ügyesek voltak, de most már csak 1 tojást ad, az egész órán legügyesebbnek, így ő nyert. Megtapsoltuk a kisfiút, aztán hazajöttünk.
Az óra után, már kint, viszont az egyik másik kisfiú olyan hisztit vágott le, hogy zengett tőle az utca. Nem érezte helyesnek, hogy ő nem kapott 6. csokitojást és hogy nem ő lett a győztes. És hallottam az anyját olyasmit mondani neki, hogy szerinte sem volt igazságos, és hogy ilyen gyerekek között nem lenne szabad nyertest hirdetni, hanem mindenkinek egyforma mennyiségű csokit kellett volna adnia és holtversenyt hirdetni.
Megjegyzem: tényleg a 6. tojást kapó kisfiú volt a legaktívabb az órán, megérdemelten nyert. A kérdés: tényleg nyernie kellett vagy a méltatlankodó anyukának van igaza és nem kellett volna győztest hirdetni 4-5 éves gyerekek között?
Szerintem ezek az anyukák nagyon buták, hogy még adják is a lovat a hisztiző gyerek alá. Szerintem nagyon nagyon jó dolog, hogy megtanulják, hogy 1) megéri igyekezni 2) nem lehet mindig az övé minden és nem lehet mindig nyerni.
Ezekből a kis nyafka hímestojásokból lesznek majd az igazán életképtelen fiatal felnőttek, akik meglepődnek, hogy nekik nem JÁR csak úgy mindent
Ebben a helyzetben a tanárnőnek igaza volt.
Bár én nem értek egyet ezzel a nyertes-győztes dologgal; főleg úgy, hogy ők nem osztálytársak! Ez így ilyen formában semmit sem tett hozzá a gyerekekhez: olyan is kapott csokit, aki annyira meg sem érdemelte volna az adott pillanatban!
Köszi a válaszokat! Én is úgy gondolom, a gyerek hisztije teljességgel indokolatlan volt és anyuka gondolatmenete sem százas.
Ugyanakkor, amit 6-os ír, az bennem is megfordult. Túlságosan bőkezű volt a tanárnő, akkor is adott csokit, amikor nem érdemelte meg 1-2 gyerek 100%-osan.
Ugyanakkor én is gyerekekkel dolgozom, és tudom, ha valamelyik gyerek nem kapott volna, miközben csinálta a feladatokat, csak néha le-leült például, akkor az megbántódott volna, lehet, megsértődik, onnantól kezdve csak duzzog a sarokban vagy nekiáll sírni, szabotálja az órát. Láttam már ilyet. :) Amúgy olyan tényleg nem volt, hogy úgy kapott valaki csokit, hogy semmit sem csinált az adott feladatban. Csinálták a gyerekek, csak néha, ha elfogyott a türelem, koncentrációkészség, akkor kicsit leültek vagy a kezükbe vettek egy játékot.
Erélyesebben kellett volna betartania a szabályokat?
Nem hiszem, hogy erélyesebbnek kellett volna lennie a szabályok betartattatásához! Ovisok, kevés ideig tudnak figyelni!
Mondjuk én eleve nem vagyok a külső jutalmazás híve, azért csinálja a feladatokat, hogy az örömet okozzon! Ha már sokan nem figyelnek a pedagógusnak észre kell vennie és "váltania kell". Páldául: valamilyen mozgásos angolos játékkal, mondókával, énekkel "felébresztheti" őket. Ha ez sem működik-hiszen kis gyerekekről van szó- az sem ördögtől való, hogy korábban abbahagyja a foglalkozást. Természetesen ha az nem fizetős, mert az más tészta.
A dicséret is motiválo, azon kivul hogy a közepén tényleg nem lenne szerencses kudarcélményeket adnia 1-1 gyereknek
A motiválo dicseret ugy működik hogy ha a gyerek a nem teljes erőbedobasert is de pozitiv megerősitest kap, benne marad az hogy igen megtudom csinálni legközelebb melto is akar lenni a dicseretre.
Pl ezt kell alkalmazni rossz neveletlen gyermekeknél is hogy a hangsulyt a jo cselekedeteire teszik es nem lecseszéseket es negativ megerositest halmozzák rá mert azzal azt sulykolják belé megjobban hogy ő rossz.
Irtam már itt ezt egy gyerekével nem biro anyának hogy minden lefekves elott is keresse sorolja milyen jo dolgokat tett a gyermek mik azok amikben büszke rá. Nem tudom megfogadta e a gyk n a szo elszall.
Amugy vannak olyan motiválo videok hogy dicséret, szurkolás biztatás hatására a gyerekek olyanokra lesznek képesek amiket maguk sem hittek.
Aki szigorral ülteti a gyerekét a tankönyv felett az is peremélen táncol hogy elveszi e a kedvét a tanulastol egy életre a gyereknek vagy nem.
A neten is sztár lett egy anyuka aki a gyerek dolgozatában zölddel kiemeli a helyes válaszokat. Szoval ott sem a piros aláhuzással kéne a gyerekeket motivalni de a rendszerunk nem tudom mikor érik meg a pozitiv nevelesre ami ezerszer többet kihoz a gyerekekbol.
A szörny rt mese is sokat mond amikor kiderul hogy egy nevető gyerek adta energia bőven nagyobb értéket ad mint egy siro gyereké. .
A negativ megerosites büntetések stb nagyon sanszosan demotivalnak. Helyesebb a jora tanitani inkabb es a helyes utat megmutatni es nem a zsákutcákat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!