Integrált csoportba járó gyerekek anyukái, mit gondoltok a "problémás viselkedésű" gyerekek szüleiről?
Frissült a csoport, és egyértelmű ellenszenvet érzek 2 anyukától, pedig sosem beszéltünk, csak öltözésnél láttak a gyerekemmel 1x. Nem köszöntek, pedig 2x is köszöntem nekik is és a gyerekeiknek is.
Majd rendkívül csúnyán néztek, miután elhagyták az termet.
Tudom, hogy nem ideális a viselkedése a gyerekemnek, de sem ő, sem én nem tehetünk róla, és azon vagyunk, hogy ez változzon, mérséklődjön, ezért nem értem az ellenszenvet.
Nyilván nem veri össze az enyém az övéket, pont olyan dolgok fordulnak csak elő, mint egy mezei "neveletlen gyereknél", akinél semmi sem áll a helyes viselkedés elsajátításának útjába.
Ebben az esetben viszont megértem, ha neheztel az ember a szülőre, de nálunk nem ez áll fent.
Amúgy lökdösődés, játékelvétel és kiakadás az, ami előfordul részéről. Se rugdosás, se harapás, se csípés vagy karmolás, ütés is csak párszor fordult elő kiakadás közben.
A megjelenésem, bőrszínem meg ilyesmi biztosan nem lehet probléma, nagyon átlagos vagyok, a legtöbben rendesen viselkednek velünk, páran kedvelnek.
Elég megalázó volt a helyzet, felnőttek részéről még nem tapasztaltam hasonlót és nem tudok mit kezdeni a helyzettel.
Szólítsam meg őket legközelebb vagy ne foglalkozzak velük? Kérdezzek rá mitől lehet? És mit mondjak, ha felhozzák, a gyerekek közötti konfliktust?
Szia. Nagyon sajnálom, amin át kell menned.
Két ovisom van, integrált az ovink.
Tudod, ez (a többi szülő részéről) intelligencia kérdése.
Én nem gondolok semmit az aspergeres gyerekek szüleiről, viszont mikor az első kisfiú megérkezett hozzánk kiscsoport felénél, nagyon zavart, hogy pár pletykásabb anyuka a folyosón sutyorgott. A téma az volt, hogy a többi gyerek hogyan dolgozza fel a sni gyerek viselkedését, hogy kelt-e bennük zavart, stb. Szóltak az SZMPK_sok az óvónőnek, és egy külön szülői volt rá szervezve a témára. (nem tudtam elmenni, betegek voltak a gyerekek). Oda NEM hívták meg úgy tudom az sni-s szülőt, hanem az óvónő helyretette a többi szülőt.
Tudom, hogy most ez nehéz, meg, hogy olyan dumának tánik, de ne vedd magadra a morcos szülők viselkedését. Ők egyszerűen nem tudják ezt kellő intelligenciával, érettséggel kezelni sajnos.
Nem szabad, hogy tarts tőlük, hogy görcsöljék, hogy az önértékelésedet rontsa. Azokkal foglalkozz, akik kedvelnek. Ha komolyabbá válik a helyzet, fordulj az óvónőhöz. Szerintem személyesen ne próbáld meg ezt kezelni, bár ez nem biztos, hogy jó tanács. Lehet, én túl félénk vagyok, és azért mondom.
Bár, igaziból, hogy személyesen odamész, és elmondja, hogy az a baja, hogy a gyereked lökdösi az övét, akkor elmondhatod, hogy nem direkt csinálja, dolgoztok rajta, stb. , amit itt is leírtál. Viszont annak sem biztos, hogy lesz valódi eeremdénye, ha rosszindulatú az illető, akkor nem lesz. Viszont a hátad mögött valószínű ezt kibeszélve fogják egymás között továbbadni.
Én nem mennék oda, viszont ha nőne a probléma, kérném az óvónő segítségét.
Lehet, hogy nekik jobb lenne, de a helyzet adott. Ez van. A lenézés meg pont azért van, mert generációkon át nem volt integrálás.
Első válaszoló vagyok. A szülői után nálunk megszűntek a csoportos rosszindulatú dolgok. A lányomról szeretnék írni, emrt ő az egyik aspergeres kisfú mellett öltözik, ő nem is annyira problémás amúgy, pl. nem erőszakos, szépen tud beszélni is, inkább csak nem találja a helyét a napirendben, meg úgy szociálisan. Lányom középsőben, 4 évesen (lányom érettebb a koránál) mindig mondta hazafelé mérgesen, hogy: "nem bírom ezt a B.-t, sosem férek el tőle, nem veszi észre, hogy az én helyemen ül, pakol, nem igaz, nem bírom már ezt a gyereket. Voltam nyílt napon, és a ksifiú a körben meg akarta fogni lányom kezét, ő pedig moondta, hogy fúj, nem, és elhúzta a kezét. Rászóltam halkan, hogy ilyet nem lehet, és hogy otthon megbeszéljük.
Otthon elmondtam neki, hogy ez a kisfiú nem gonosz, csak MÁS, neki kicsit valamiért nehezebb, stb. stb.
Utána jött véletlenül pár napon belül egy video FB-on, amiben egy autista iskolás kislány mesél magáról, hogy hogy éli meg az autizmusát. Tényleg véletlen volt, ez, de ölembe vettem a lányomat, és megnéztem vele a vidit. A végén (éreztem, hogy végig figyel, szívja magába) nem tudott megszólalni.
Másnap azzal jött haza, hogy: Anya megmondtam a B-nek, hogy nem haragszom rá, és bírom, sőt picit játszottam is vele, hogy ne legyen egyedül!
Nagyon megdicsértem.
Azóta sosem panaszkodik rá, megférnek együtt.
Nem gondolnám, hogy ez a későbbi életében a lányomnak hárányára válna, B-nek meg biztos nem.
Én azt gondolom, hogy a normálisaknak nem szívás, ha megtanulják, hogy nem vagyunk egyformák, hogyha az intézményben nem csak agyat, hanem szívet is növesztenek.
Viszont ehhez kellene a nevelés is, mert csak úgy egybecsomagolva automatán nem működik, meg kellene őket pedagógusnak, szülőknek sok beszélgetéssel tanítani arra, hogy hogyan is lehet együttélni egymással.
ha az sni-kkel játszanának, nem utálnák ki őket, lehet, kevésbé volnának ezek a zavaros viselkedéseik is, illetve inkább úgy mondom, ha tudnák kezelni az ilyen viselkedéseiket, nálunk gyógyped assziszens ilyenkor odamegy, caak rá figyyl, leállítja, kiviszi, megölelei,
Szerintem azért jó az integráció, hogy ne a "normális" gyerekekből vált normális felnőttek adójából kelljen a sok "problémást"eltartani.
Rövidtávon nem a legjobb, én sem rajonganék hasonló helyzetben a problémás gyerekért, ha az én tökéletesen viselkedő gyerekem érné sérelem miatta, de hosszútávon sokat tanulnak a problémás gyerekek és a normálisak is. A problémás gyerekek a normális viselkedésről, a normálisok pedig a konfliktus kezeléséről.
Amikor valami gond van, én arra gondolok, hogy ez nem is olyan nagy ügy, hisz egy nevetlen gyerektől is ezt tapasztalják a normálisok, tehát az én gyerekem csak pont annyira "rossz", mint egy normál neveletlen. Ha meg a normál neveletlen miatt érheti kellemeltenség a másik gyereket, akkor ugyanazzal a viselkedéssel az enyém is elfogadható.
Másrészről nem tudom, honnan kellene meghúzni a határt. Mondjuk az én gyerekem okosabb a társainál, mégsem gondolom, hogy a butábbakat külön kéne venni, mert visszahúzzák az értelmes gyerekem, mert folyton ugyanazt a karambolos játékot játszák, miközben az enyém jeleneteket rajzol számol meg kastélytépít.
Vagy csak viselkedés alapján csoportosítsunk? Hogy a lökdösődő gyerekek egy csoportba, a békés engedelmesek meg külön?
Vagy legyen több csoport? Mert kellene egy azoknak is, akik kevésbé gyorsak vagy kevésbé koordinált a mozgásuk és nem tudnak rendesen labdázni vagy sorbaállni az ügyesebb gyerekekkel, akik ezáltal nem tudják fejleszteni a tehetségüket.
Szerintem az integráció addig zavarja az embereket, amíg az ő gyereke megüti a minimumot minden téren. Az fel sem merülne benned gondolom, hogy vegyék ki az okosakat vagy az ügyeseket a csoportból, mert pont annyival van alattuk az átlagos, mint egy átlagos alatt a problémás.
Ha kicsit eljászok a gondolattal, hogy hasonló gyerekek között legyen, valamennyire tetszik. Minden vágyam összehaverkodni egy olyan anyukával, akinek a gyereke kedveli az enyémet és fordítva.
Másrészt elméletben hiába tudja hogy kellene kivitelezni, ha nem tudja gyakorolni.. így nem lenne értelme egyáltalán az egésznek. Most is ez van, tudja mit várunk tőle, de nem megy még neki, viszont egyèrtelműen javul.
Mint idegennyelvnél, egész más egy hasonlóan tanulóval előre megírt párbeszédet eljátszani, mint egy külföldivel vagy anyanyelvi szinten beszélővel beszélgetni. Aki nem használja élesben a nyelvet, annak nem használható a szóbeli angoltudása, hiába érti, mi is történik és mit kellett volna csinálnia, nem jön rutinszerűen, készségszinten.
Kedves ez a gondolat, de én szeretném, hogyha több alkalmazkodás lenne a gyerekemben, mint amennyi tolerancia másokban.
Attól, hogy nem tehet a viselkedéséről, mert kicsit más, a viselkedése még ugyanúgy nem helyénvaló, és igyekszünk rajta változtatni.
Nyilván nem ez a helyemre ül dolog a gond nálunk, de ezen is dolgoznánk, hogy mindig a jele alá üljön és többször felhívnám a figyelmét és gyakarolnánk otthon. Nem szeretném, ha sajnálatból barátkoznának vele, vagy ezért néznének el dolgokat neki. Az lenne a jó, ha magáért szeretnék, ehhez pedig az kell, hogy minél közelebb legyen a normához. Ha az általános dolgok megvannak, nem fognak elzárkózni tőle és önmagáért szerethetik. Ha a kisfiú a helyére ül, az is ő lesz, csak plusz egy szabályt fog betartani, amit mindenki más is betart.
Még akkor is, ha neki nehezebb.
Szegregáltan ez nem menne. A mi célunk is a beépülés, lehet, hogy majd csak 10 éves korára fog menni, vagy 20 éves korára, de nem lehetetlen, mert nincs nagyon lemaradva csak ezek az emberekkel kapcsolatos dolgok nem mennek neki. Képes rá, hogy megértse mit miért kell, akkor is, ha nem jön neki magától. Más úton, de ugyanoda fogunk kilyukadni, mint egy kevésbé nyitott picit különc "normális". Ez a cél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!