Mintamásolás, mintakövetéshez, képkiegesziteshez, finommotorikára keresek kedvhozo feladatokat? (3,5)
Gyermekem az aprobb mozgásos játékokban nem bizik magában pl gyurmázás, rajz, de 4 db os puzzle játékban is a felnott ügyességhez méri magát, nem tudom hogyan biztositsak sikerélményeket pedig a képeit is kiragasztom mégsem jelent semmit.
Nem erőssége az utánzás sem.
Mindenfele hasonlo feladatot pl kisvirágok ragasztása stb gyorsan összedob, hogy mehessen inkabb autozni. Ezt a gondozok jelezték még bölcsiben.
Már megkezdte az ovit.
Nos. Amig a gyermek minél kisebb, addig tudom csak megnyitni, motiválni, pontosabban MEGALAPOZNI egyfajta önbizalmat, hogy megy minden, csak gyakorlas kérdése.
Ezek sajnos olyan alapok, hogy pl suliban a házit is minta után(az addigi ismeretek szerint)fogja csak tudni megcsinalni, es nem szeretném, ha ugy allna hozzá, hogy meg sem probálja es helybol utasitja el mert kialakult egy belső negativ alap hozzáállása.
Nem arrop van szo, hogy alapbop humán ill real beallitottsagu e, hanem arrol, hogy en nem tudom hogyan hozzam ki csak az autozasbol.
3.5. évesen ott tart, hogy épitőből egy házat nem épit, magátol egy kört sem rajzol, holott képesség van, korosztályának megfelelően. De 4 db-s puzzlet, kirakot sem tud kép szerint kitenni, nem szinez abszolut soha, azt sem tudja a szinezésnek mi értelme, képalkotásnál nem csak a repulot, madarat l, napot ragasztja az égre, hanem auton kivup mindent.fát, embereket, házat, motort.
Szükségesnek tartom hogy ráérezzen a mintamásolás, aprobb, leülős tevékenységek ízére is.
De autojátekban is csak ott tart, hogy gödörbe esnek es kimenti azokat.ill kilyukadt a kereke, kicseréljük. Nincs törtenet.
Ha valakit erdekel az alabbi linken lentebb vannak ötletek mintamásoláshoz, koncentracio növeléshez azokhoz kérnék.ötleteket kezdőnek, aki.pl két bonyolultabb kép kozott nem talál különbséget sem
Jelenleg ott tartunk, hogy eddig rajzolgatott, kirakozott, épitőzött velem, de egy hete már teljes passzivitást mutat. Nem hajlando ilyesmikre, csak autozik.
Valami belső "en ezt nem tudom, nekem ez nem" indíttatásbol ered az egesz.
Szeretném játekosan megnyitni, hogy pozitiv ingerek tarsuljanak neki pl a rajzolashoz, vagy pl olyanhoz, hogy felfuzök x mintaju akár csak 3 pdb-s gyöngysort es lemásolja.
Az utánzos, masolos, leülős tevekenys egeket pl zold legyen a virag szára, piros a szirma, szeretném erositeni.
Még egy baba is utánoz.alap motiváltságuk.a tanulás alapja
Nem tudom, mennyire érzi, hogy te ezt akarod tőle, mert lehet, hogy pont a túlzott kérlelés vagy ál-lelkesedés a gátja, hogy nem ül le veled... Ez okozhat szorongást, de az ellenkezzőjét, hatalmi játszmát is: "anya addig foglalkozik velem, amíg ellenkezem".
Az én 3 és fél évesem kb. havonta egyszer rajzol valami kicsit felismerhetőt, ami nem egy kanyargós vonal (amire utólag ráfogja, hogy autópálya). Mondjuk ügyesen kirakózik, de az is csak hullámokban kerül elő mondjuk 3-4 havonta, máskor nem érdekli. Hogy a fiad nem képet akar csinálni a matricákból, hanem térkitöltést, szerintem teljesen oké. Finommotorikához és szerepjátékhoz ajánlom a duplot inkább - ha van valami kedvenc téma, pl. tűzoltók vagy rendőrök, akkor olyat érdemes beszerezni. És játszatok együtt is, adj neki ötleteket, élvezni fogja, de tőle ne várj sokat: e korban még nincsenek hosszú koherens történetek (ha egy mesét visszakérdezel is keverni fogja az események sorrendjét), viszont sokat ismételnek: az újra és újra autójavítás az pont ilyen. De az oviban is sok mindent (jót és rosszat) fog eltanulni a többiektől, mert a kortárs példa, együtt játszás mindig nagyobb húzóerő.
A másik fiam emlékeim szerint kb. ugyanitt tartott ilyen idősen, mégis már nyári hatévesként iskolaérett lett és most jó tanuló. Minden pszichológus szerint óvódásként a szabad játék a legfejlesztőbb - már csak azért is, mert a játék definíciója az öröm. Úgyhogy szerintem, ha nem fogékony a feladatlapokra, hanyagoljátok.
Jo tippek, köszi, majd veszek tüzoltos kirakot is :)
A szabad játékkal semmi bajom nem lenne, ha nem mindenhol ezt a motivált, irányitott játékot erőltetnék, lásd a linken is.
Nem is érdekelne mit rajzol, lehetne kriksz kraksz, ha nem arrol infoznának máshol hogy ilyen korunak pl már a pálcikaemberrel kéne probálkozni, de minimum nap, felho már legyen
Most levettem a polcról Mérei-Binét: Gyermeklélektan című könyvét - amiből az óvónénik, tanárok is tanulják a pszichológiát.
"XVII. tábla, Ábrázolási kezdemények. Kiscsoportos óvódások rajzai. A firkálást még a mozdulat öröme vezérli, de a gyerek tudja már, hogy a rajzok valamit jelentenek, valamit ábrázolnak, ezért ő is jelentést ad a firkájának. (A képeken semmi nem felismerhető, de alájuk ez van írva: autó, hajó...). A jelenetés önkényes és változó: arra a rajzára, amit autónak vagy vonatnak mondott, öt perccel később esetleg azt mondaná, hogy ház vagy fa."
"XVIII. a) Fejlábember. 4 éves lány rajza. Az emberábrázolás kezdeti fokán a lábak közvetlenül a fejből nőnek ki, törzs nincs. Gyakran karok sincsenek - vagy, mint ezen a rajzon, a fejből erednek. A végtagokat egy-egy vonal jelzi.
b) Juxtapozíció. A gyerek nem tudja ábrázolni a bennefoglalást. 4 és fél éves kislány rajza. Az ablak, az ajtó, az asztal, a tűzhely egyforma méretű, egyforma alakú, s mivel mind a szoba részei, mindegyik bent is van a szobában. A kutya meg a cica szeme kívül van az állaton."
Saját véleményem, hogy a könyv az átlagot említi. Persze vannak gyerekek, akik molyolósabbak és vannak, akiket csak a nagymozgások kötnek le és vannak kifejezett rajztehetségek is. A lányok általában ovis-kisiskolás korban rajzban, majd szépírásban is előrébb szoktak járni, de itt is vannak kivételek.
Mintakövetés: Vannak, akik szívesen megtanulnak sémákat, elsőként tipikusan azt hogy "kell" pl. napocskát vagy mosolygós arcot rajzolni, majd jön a pálcikaemberke, max. csigaház. De ez sem feltétlenül jó, hiszen sokan kudarckerülő felnőttként sem mernek ennél továbblépni, így célravezetőbb, ha a gyereknek inkább a látást, megfigyelést ( Pl. "Szerinted milyen színű? Biztos, hogy a felhő kék?") és eszközhasználatot (pl. jó minőségű festék, ami tényleg fog) ismertetjük meg. De ezek is ráérnek 4-5 évesen érdeklődéstől függően.
A koncentráció meg: Elsős korára illik kibírnia fél órát nyugton valami távolabbi cél érdekében. Addig ami leköti, amiben örömét leli, annál úgy is fog koncentrálni. Később meg iskolásként és felnőttként úgyis túl sokat fog ülni, ezért most fontosabb, hogy mozogjon, elég erős legyen a izom- és vázrendszere a majdani üldögéléshez. Addig meg sajnos a közös kreatívkodás kimerül a fél óra kipakolás, 5 perc alkotás, fél óra takarításban - persze ettől még hasznos, csak a szülőnek hajtépős :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!